Vad är Kntnt?
Ska vi sätta en etikett på oss själva är det kommunikationsbyrå. Men för en mer rättvisande bild behöver vi också lägga till contentbyrå, digitalbyrå och webbyrå.
Vi är en kommunikationsbyrå eftersom vi hjälper företag att ta fram strategi som gör dem mer kända, driver efterfrågan på deras varor och tjänster, och leder till fler och bättre leads.
Vi är en contentbyrå eftersom vi för våra kunder producerar längre och mer kvalitativt innehåll som målgruppen sätter stort värde på.
Vi är en digitalbyrå eftersom vi jobbar mycket med att sprida innehållet med sökmotoroptimering (SEO) och annonsering i digitala medier. Vi mäter sen resultaten och använder det för att optimera innehållet.
Och vi är webbyrå eftersom vi hjälper våra kunder att nyutveckla eller vidareutveckla deras webbplats, som vi ser som den den viktigaste plattformen för deras kommunikation. Vi tar också hand om drift och förvaltning av webbplatser, och hjälper till med användarsupport.
Hur uttalas Kntnt?
Kntnt är tänkt att uttalas som det engelska ordet content. Inte adjektivet som betyder nöjd – även om det i och för sig är ett passande namn – utan som substantivet som betyder innehåll. Alltså [’kɒntɛnt].
Tar du bort de konstiga fonetiska tecken för vokalerna får du kvar kntnt. Det är så namnet är bildat.
Men om du föredrar att säga namnet bokstav för bokstav så går det också bra. Vi gör det själva när vi var tydliga med hur det stavas.
Vad betyder Kntnt?
Som du förstår av svaret på föregående fråga betyder Kntnt just content.
I vår bransch, som har dille på tjusiga engelska uttryck, används content i betydelsen innehåll som är producerad för en målgrupp med förhoppningen att den ska upplevas relevant, intressant och värdefull. Det är alltså inte vilket innehåll som helst, utan ofta lite längre och mer genomarbetad innehåll med hög kvalitet.
Vi valde att heta Kntnt (alltså content) för det är just sådant innehåll vi vill skapa.
Varför vill Kntnt göra content?
Marknadskommunikation – eller reklam för att tala klartext – är en förutsättning för att köpare ska hitta säljare. Utan reklam finns ingen fri marknad. Reklam är alltså något fint.
Men många tänker på reklam som något fult. Inte utan skäl. Tv-reklam avbryter. Utomhusreklam förfular. Direktreklam skräpar ned. Displayannonser stör och förföljer. Facebook, Google och annonsnätverk kartlägger och profilerar. Listan kan göras lång.
Reklam tränger sig ofta på och avbryter. Det får vi acceptera i rimlig utsträckning. Och det är inte alltid dåligt när någon tränger sig på och avbryter. Inte blir vi ledsna om arbetskompisarna tränger sig på avbryter ens arbete med hurrarop och tårta och säger att man är bästa arbetskompisen. Det som avgör om det är en bra eller dålig upplevelse är innehållet som man blir avbruten med.
Vår vision är ett samhälle där all marknadskommunikation upplevs välkommen eftersom den är relevant, intressant och värdefull. Just de saker som kännetecknar content.
Det är förmodligen en ouppnåelig vision. Men kommer vi en bit på väg blir samhället bättre. Så därför är varje lite steg i riktning mot visionen något positivt.
Vi drar vårt strå till stacken (alltså visionen) genom att hjälpa B2B-företag att jobba med värdeskapande marknadskommunikation.
Varför B2B-företag?
Vi tror att alla företag vinner på att jobba med värdeskapande marknadskommunikation. Men störst nytta har företag med långa säljcykler och som säljer till företag med flera intressenter som upplever hög risk. Med andra ord B2B-företag med komplex försäljning.
De har oerhört mycket att vinna på att sälja med värdeskapande marknadskommunikation. Därför är det extra roligt att jobba med dem.
Så den krassa sanningen är att vi har valt att jobba med B2B-företag eftersom de helt enkelt är roligt – enligt vår mening. Därmed inte sagt att att vi stänger dörren för andra företag.
Fortfarande nyfiken?
Om du vill veta ännu mer om oss så berättar vi gärna mer över en kopp kaffe. Boka ett möte. Är du inte i Göteborg kan vi ta ett videomöte. Det går också bra att ställa en fråga.