Om oss

Du undrar kanske vilka vi är. Varför vi hjälper B2B-företag med komplex försäljning. Och varför vi heter K-N-T-N-T. Här besvarar vi dina frågor.

Vad är Kntnt?

Ska vi sät­ta en eti­kett på oss själ­va är det kom­mu­ni­ka­tions­by­rå. Men för en mer rätt­vi­san­de bild behö­ver vi ock­så läg­ga till con­tent­by­rå, digi­tal­by­rå och web­by­rå.

Vi är en kom­mu­ni­ka­tions­by­rå eftersom vi hjäl­per före­tag att ta fram stra­te­gi som gör dem mer kän­da, dri­ver efter­frå­gan på deras varor och tjäns­ter, och leder till fler och bätt­re leads.

Vi är en con­tent­by­rå eftersom vi för våra kun­der pro­du­ce­rar läng­re och mer kva­li­ta­tivt inne­håll som mål­grup­pen sät­ter stort vär­de på.

Vi är en digi­tal­by­rå eftersom vi job­bar myc­ket med att spri­da inne­hål­let med sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO) och annon­se­ring i digi­ta­la medi­er. Vi mäter sen resul­ta­ten och använ­der det för att opti­me­ra innehållet.

Och vi är web­by­rå eftersom vi hjäl­per våra kun­der att nyut­veck­la eller vida­re­ut­veck­la deras webb­plats, som vi ser som den den vik­ti­gas­te platt­for­men för deras kom­mu­ni­ka­tion. Vi tar ock­så hand om drift och för­valt­ning av webb­plat­ser, och hjäl­per till med användarsupport.

Hur uttalas Kntnt?

Knt­nt är tänkt att utta­las som det eng­els­ka ordet con­tent. Inte adjek­ti­vet som bety­der nöjd – även om det i och för sig är ett pas­san­de namn – utan som sub­stan­ti­vet som bety­der inne­håll. Allt­så [’kɒn­tɛnt].

Tar du bort de kons­ti­ga fone­tis­ka tec­ken för voka­ler­na får du kvar knt­nt. Det är så nam­net är bildat.

Men om du före­drar att säga nam­net bok­stav för bok­stav så går det ock­så bra. Vi gör det själ­va när vi var tyd­li­ga med hur det stavas.

Vad betyder Kntnt?

Som du för­står av sva­ret på före­gå­en­de frå­ga bety­der Knt­nt just con­tent.

I vår bransch, som har dil­le på tju­si­ga eng­els­ka uttryck, används con­tent i bety­del­sen inne­håll som är pro­du­ce­rad för en mål­grupp med för­hopp­ning­en att den ska upp­le­vas rele­vant, intres­sant och vär­de­full. Det är allt­så inte vil­ket inne­håll som helst, utan ofta lite läng­re och mer genom­ar­be­tad inne­håll med hög kvalitet.

Vi val­de att heta Knt­nt (allt­så con­tent) för det är just sådant inne­håll vi vill skapa.

Varför vill Kntnt göra content?

Mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion – eller reklam för att tala klar­text – är en för­ut­sätt­ning för att köpa­re ska hit­ta säl­ja­re. Utan reklam finns ing­en fri mark­nad. Reklam är allt­så något fint.

Men många tän­ker på reklam som något fult. Inte utan skäl. Tv-reklam avbry­ter. Utom­hus­re­klam för­fu­lar. Direkt­re­klam skrä­par ned. Dis­play­an­non­ser stör och för­föl­jer. Face­book, Goog­le och annons­nät­verk kart­läg­ger och pro­fi­le­rar. Lis­tan kan göras lång.

Reklam träng­er sig ofta på och avbry­ter. Det får vi accep­te­ra i rim­lig utsträck­ning. Och det är inte all­tid dåligt när någon träng­er sig på och avbry­ter. Inte blir vi leds­na om arbets­kom­pi­sar­na träng­er sig på avbry­ter ens arbe­te med hur­ra­rop och tår­ta och säger att man är bäs­ta arbets­kom­pi­sen. Det som avgör om det är en bra eller dålig upp­le­vel­se är inne­hål­let som man blir avbru­ten med.

Vår vision är ett sam­häl­le där all mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion upp­levs väl­kom­men eftersom den är rele­vant, intres­sant och vär­de­full. Just de saker som kän­ne­teck­nar content.

Det är för­mod­li­gen en oupp­nå­e­lig vision. Men kom­mer vi en bit på väg blir sam­häl­let bätt­re. Så där­för är var­je lite steg i rikt­ning mot visio­nen något positivt.

Vi drar vårt strå till stac­ken (allt­så visio­nen) genom att hjäl­pa B2B-före­tag att job­ba med vär­deska­pan­de marknadskommunikation.

Varför B2B-företag?

Vi tror att alla före­tag vin­ner på att job­ba med vär­deska­pan­de mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Men störst nyt­ta har före­tag med långa sälj­cyk­ler och som säl­jer till före­tag med fle­ra intres­sen­ter som upp­le­ver hög risk. Med and­ra ord B2B-före­tag med kom­plex försäljning.

De har oer­hört myc­ket att vin­na på att säl­ja med vär­deska­pan­de mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Där­för är det extra roligt att job­ba med dem.

Så den kras­sa san­ning­en är att vi har valt att job­ba med B2B-före­tag eftersom de helt enkelt är roligt – enligt vår mening. Där­med inte sagt att att vi stäng­er dör­ren för and­ra företag.

Fortfarande nyfiken?

Om du vill veta ännu mer om oss så berät­tar vi gär­na mer över en kopp kaf­fe. Boka ett möte. Är du inte i Göte­borg kan vi ta ett vide­omö­te. Det går ock­så bra att stäl­la en fråga.