I säsongens sista avsnitt av Kntnt Radio tipsar Thomas och jag dig som lyssnar om böcker och podcast att upptäcka i sommar. Några gillar vi redan och andra verkar lovande. Lyssna för inspiration!
I säsongens sista avsnitt av Kntnt Radio tipsar Thomas och jag dig som lyssnar om böcker och podcast att upptäcka i sommar. Några gillar vi redan och andra verkar lovande. Lyssna för inspiration!
Tid för vila och inspiration
Nu är den här! Den alltid lika efterlängtade sommaren med allt vad det innebär. Kanske passar du på att bara vara för att njuta av lata dagar. Under sommaren kan det ju vara skönt att ta dagen som den kommer och glömma alla måsten, eller hur? Eller så föredrar du ett fullt program med massor av inbokade aktiviteter. Oavsett vilket – det är dags att varva ner och ladda batterierna.
Böcker att läsa och poddar att lyssna på i sommar
Istället för att prata om böcker vi redan läst (det spar vi till i höst) tar vi i dagens program upp böcker vi planerar att läsa i sommar. Vi tipsar också om poddar vi redan lyssnar på eller som vi själva tänker upptäcka i sommar. Se det som inspiration.
Thomas: böcker jag planerar att läsa i sommar
Jag har hela åtta böcker på min läslista för sommaren. Jag gör mig inga illusioner om att hinna läsa dem alla, men några ska det väl bli.
Bang for the Buck
En bok som jag definitivt ska läsa är Erik Modigs Bang For the Buck: kommunikation som skapar resultat. Den släpps i höst, men jag har kommit över ett av de försläppta exemplaren.
I vår senaste intervju med Erik Modig berättar han att boken tar teorierna från hans förra bok Kontroll och omvandlar dem till ett användbart verktyg för ledning, kommunikations- marknads- och säljavdelningar: Påverkansmatrisen.
Detta är verkligen en bok i min smak. Facktaspäckad, byggd på solid grund och tillämpbar kunskap. Jag ser verkligen fram emot att läsa den och att återkomma efter sommaren med en recension. Men efter att ha bläddrat i boken, kikat på figurer och läst lite här och där, så är jag övertygad om att det blir högsta betyg.
Content: The Atomic Particle of Marketing
En annan faktaspäckad och väl underbyggd bok är Rebecca Liebs nya: Content: The Atomic Particle of Marketing. The Definitive Guide to Content Marketing Strategy.
På en fråga av vår vän Hedi Cohen förklarar Rebecca Lieb att nyckelidén i boken finns redan i titeln. Att innehåll verkligen är marknadsföringens ”atomic particle”. Utan innehåll, ingen marknadsföring.
Boken utforskar hur innehåll fungerar inom alla former av marknadsföring (inte bara content marketing), och hur det påverkar IT och andra organisatoriska frågor. Ambitionen är att läsaren efteråt ska kunna fatta initierade beslut om personal, organisation, processer och verktyg nödvändiga för att innehåll ska fungera tvärsöver olika organisatoriska silos.
Boken innehåller kapitel med kittlande rubriker:
- The shift to content marketing
- Content marketing versus content strategy
- Converged media
- Native advertising
- Organizing for content
- A cultur of content
- Global coontent strategy
- Real-time marketing
- Content marketing software
- Content marketing performance
- Contextual campaigns (som vi rapporterade om från Content Marketing World 2016 och också gjorde en framtidsspaning om).
Kanske inte sommarens mest lättlästa bok, men definitivt en av de mer lärorika, tror jag. Rebecca Lieb är en av de vassaste analytikerna inom content i bred bemärkelse, och hon säger inget utan att ha på fötterna. Denna bok är inget undantag. Den bygger på flera års kvantitativa och kvalitativa studier.
Value-ology
En annan bok som lovar insikter med vetenskaplig stringens, för både marknadsförare och säljare, är Value-ology: Aligning sales and marketing to shape and deliver profitable customer value propositions skriven av Simon Kelly, Paul Johnston och Stacey Danheiser.
Boken utgångspunkt är att marknadsförare och säljare är bra på att göra väsen av sig, men dåliga på att förmedla värde till presumtiva kunder. 90 procent av allt innehåll skapat för att användas vid försäljning blir aldrig använt, eftersom målgruppen inte känner till det eller inte tycker det är relevant.
Det stora problemet är inte slöseriet med pengar, tid och talang, utan att 94 procent av presumtiva kunder väljer bort leverantörer för att de inte har en relevant kommunikation. Det är problemet som författarna vill lösa.
Boken handlar om hur du skapar värde längs hela marknadsförings- och försäljningskedjan.
Recensionerna på Amazon.com är strålande. Högsta betyg från alla. Många hyllar boken för blandningen av akademiska teorier, underbyggda siffror och praktiska råd. Med andra ord: Precis en sådan bok jag vill läsa.
Top of Mind
En annan bok med strålande betyg – 36 femmor och 1 fyra på Amazon.com – är John Halls Top of Mind: Use Content to Unleash Your Influence and Engage Those Who Matter To You.
I boken pratar John Hall om hur konsumenters behov och förväntningar har förändrats, och vad det medför för dig. Han förklarar hur du kan bygga ett autentiskt och hjälpsamt varumärke som tjänar andra lika mycket som dig. Och han berättar hur du kan använda digitalt innehåll för att berika din målgrupps liv på ett sätt som skapar varaktigt förtroende.
Några rubriker ur boken:
- What consumers are looking for in brands they trust
- Building relationship by helping others
- Being transparent and likable
- Remaning consistent and boosting familarity
- Brodcast your message through content
- Populating all stages of the consumer journey through strategic distribution
The End of Advertising
En bok som har fått långt ifrån strålande betyg – snarare väldigt blandade reaktioner – är Andrew Essex The End of Advertising: Why It Had to Die, and the Creative Resurrection to Come. Jag tror de motsägelsefulla recensionerna beror på att boken egentligen är en rant – en passionerad och bitvis bitsk utläggning om dagens reklam. Håller man med så verkar man uppskatta boken och till och med få ett och annat skratt. Håller man inte med så tycker man boken är skräp.
Läs den och avgör själv! Jag ska i vart fall läsa den som underhållning.
Andra böcker Thomas har på läslistan
Jag har tre böcker till på min läslista – om jag hinner med. Jag tänkte bara nämna dem om du är intresserad.
- Play Bigger: How Pirates, Dreamers, and Innovators Create and Dominate Markets
- Social Selling Mastery: Scaling Up Your Sales and Marketing Machine for the Digital Buyer
- Full Funnel Marketing
Pia: böcker jag planerar att läsa i sommar
The Challenger Customer
För dig som följer oss kanske boken The Challenger Customer: Selling to the Hidden Influencer Who Can Multiply Your Results klingar bekant? Vi har nämnt den vid ett flertal tillfällen, senast i Kntnt Radio 78 med Pontus vs Thomas, och alltid i positiva ordalag. Nu var det ett tag sedan jag upptäckte den så jag ser fram emot att läsa den igen i sommar.
Bakom boken ligger Gartner-ägda CEB med författarna Brent Adamson, Matthew Dixon och Pat Spenner. CEB har under många år genomfört flera och omfattande studier av B2B-säljare och B2B-köpare. Baserat på resultaten har de tagit fram modeller och metoder som B2B-säljare kan använda längs köparens beslutsresa.
Studierna de genomfört visar exempelvis att det är effektivare för en säljare att identifiera och bearbeta ”rätt person” för att påverka de i genomsnitt 5,4 personer som medverkar i ett B2B-köpbeslut – än att försöka sälja till varje enskild person.
Tricket är förstås att hitta denna person. I boken identifieras de tre (av sju) typer av köpare du som säljer skall satsa på; lärarna, ”go-getters” och skeptikerna. De andra tar nämligen bara upp din värdefulla tid, då de inte har förmågan att skapa förändring, nå konsensus i gruppen eller leda inköpsteamet genom köpprocessen.
Metoden författarna förespråkar tar avstamp i problemet istället för som vid traditionell försäljning, i lösningen. Hur detta går till beskrivs i boken. Boken får lysande recensioner på Amazon.com. Har du inte redan läst den – gör det!
They Ask, You Answer
Jag kommer också att ägna lediga stunder åt Marcus Sheridans senaste bok They Ask, You Answer: A Revolutionary Approach to Inbound Sales, Content Marketing, and Today’s Digital Consumer. Första gången jag hörde talas om boken var när han intervjuades av Douglas Burdett i podden Marketing Book Podcast som vi tar upp .
Släpp marknadsföringssnacket, sluta ”sälja” (på traditionellt vis) och börja istället svara! manar Sheridan.
Tesen är att när konsumenten undrar något så frågar den en sökmotor – och med rätt strategi och ett innehåll av hög kvalitet är det du som hamnar i toppen av sökresultatet.
Det är enkelt sagt Marcus Sheridans ”secret sauce” och det som hans nya bok handlar om. En handfast guide till hur du får ordning på din marknadsföringsstrategi och mycket siffror utlovas.
Boken får högsta betyg på Amazon.com och jag ser fram emot att läsa den.
Gräv guld i dina egna kanaler
Gräv guld i dina egna kanaler: sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam är en nyutkommen bok (2017) av Christer Pettersson, till vardags head of e‑commerce på Arvato och ett välbekant namn när det kommer till sökoptimering.
Christer har skrivit en handbok i hur du med hjälp av bland annat sökoptimering och marketing automation lyfter dina egna kanaler i syfte att generera mer trafik och nå en ökad försäljning. Genomgång av centrala begrepp liksom tips på lämpliga angreppssätt och användbara verktyg utlovas också.
Christer hade vänligheten att skicka oss ett exemplar när boken kom ut tidigare i år. Jag är halvvägs igenom den och så här långt gillar jag det jag läser. Boken är lättläst utan att för den skull vara ytlig och bjuder på många tips. Både från Christer och från ämnesexperter som medverkar i boken.
Hjärnstark
Hjärnstark – hur motion och träning stärker din hjärna av Anders Hansen, utgiven 2016.
Det här sägs vara en bok ”för dig som vill bli mer stresstålig, må bättre, förbättra ditt minne och bli mer kreativ och intelligent.” Och vem vill inte det? 🙂 Se då till att röra på dig! manar Anders Hansen, överläkare i psykiatri och författare till boken. I boken förklarar han vilka mekanismer i hjärnan som omvandlar din träning till en mental ”uppgradering”, vad det beror på och hur du ska röra på dig för att uppnå alla positiva effekter som forskningen har kunnat leda i bevis.
Att din träning är viktig kan omöjligt ha undgått någon. Ofta sett ur perspektivet att din kropp skall må bra – men inte lika ofta med hjärnan i fokus. Därför ser jag fram emot att läsa denna bok som rekommenderas varmt av en bekant till mig. Vill du höra en intervju med författaren skall du lyssna på avsnitt 85 av podden Allt du velat veta (mer om denna nedan).
Koppla av med en roman
När du tröttnat på alla böcker och poddar om marknadsföring och försäljning kan det vara skönt att koppla av med en riktig bra roman. Thomas och jag rekommenderar var sin roman att läsa i sommar.
Thomas: Rosen på Tistelön
När jag växte upp i Strömstad på 70-talet fanns en pytteliten park mellan en kiosk och järnvägsstationen alldeles intill perrongen. Där fanns en byst föreställande Emilie Flygare-Carlén. Hon var också född och uppvuxen i Strömstad – fast 160 år före min tid. När jag frågade vem hon var berättade min morfar att hon hade skrivit några böcker som var populära förr.
Många år senare köpte jag en faximilutgåva av hennes mest kända roman: Rosen på Tistelön.
Den börjar en stormig natt under 1800-talets första hälft. Smugglaren Håkan Haraldsson från Tistelön i den bohuslänska skärgården är ute med två av sina söner för att föra en last med siden till fastlandet. När deras båt prejas av en tulljakt ser de bara en utväg. De dödar tulljaktens besättning.
Mordet bildar en mörk fond till allt som händer. Händelse efter händelse gör att de inblandade hela tiden drivs fram mot det obönhörliga, att brottet som man försöker dölja till slut avslöjas.
Rosen på Tistelön är på en och samma gång ett ödesdrama, en kärleksskildring och en spännande äventyrsroman av den allra bästa sorten.
En av bokens många förtjänster är de levande och äkta skildringarna av människor och miljöer. Personligen tycker jag hon lyckas ännu bättre i några andra av sina böcker:
- Pål Värning: en skärgårds-ynglings äfventyr
- Ett köpmanshus i skärgården: roman
- Enslingen på Johannis-skäret: kust-roman
Emilie Flygare-Carlén var på sin tid Sveriges mest lästa romanförfattare och den mest kända i utlandet. Hon var sin tids Camilla Läckberg vad gäller ekonomisk vinning på sin litteratur. Men hennes litterära kvaliteter höjer sig skyhögt över Läckbergs. Hennes författarskap har jämförts med systrarna Brontës och framförallt med Emily Brontës Svindlande höjder (som jag också varmt rekommenderar). Och August Strindberg berättar i Tjänstekvinnans son att han i sin pappas bokskåp hittade Emilie Flygare-Carléns roman Jungfrutornet som han läste och tyckte om.
Emilie Flygare-Carlén levde under en mycket spännande tid i Sveriges historia, med framväxt av industrialismen, liberalism och kvinnorörelsen. Och hon levde ett förvånansvärt frigjort och modernt liv. Som ung följde hon med sin pappa, som var köpman och sjökapten, på sjöresor längs västkusten och fick en inblick i allmogens och medelklassens liv längs kusten. Och som vuxen befann hon sig i centrum av den politiska och kulturella eliten i Stockholm. Tyvärr uppskattades det inte av alla, och efter hennes död redigerades hon bort ur litteraturhistorien. Synd och skam!
För den som vill läsa och lära sig mer om Emilie Flygare-Carlén rekommenderar jag varmt Monica Lauritzens 563 sidor tjocka biografi: En kvinnas röst: Emilie Flygare-Carléns liv och dikt.
Pia: Vindens skugga
Vindens skugga är skriven av Carlos Ruiz Zafón och har fem år på nacken (gavs ut 2012). Den har länge funnits på min ”att läsa-lista” men tiden har helt enkelt inte räckt till.
Boken tar sin början i 40-talets Barcelona. En gråmulen dag tar pappan med Daniel till de ”Bortglömda böckernas gravkammare”. Där får Daniel i uppdrag att ”adoptera” en enda bok, som han måste lova att för evigt beskydda och bevara. Boken han väljer är Julián Carax bok ”Vindens skugga”. Daniel slukar boken, och blir så fascinerad av författaren att han beslutar sig för att ta reda på allt om Carax. Vad Daniel inte vet är att han därmed kommer att dras in i en härva av lögner, hemligheter och fasansfulla upptäckter.
Carlos Ruiz Zafón är född 1964 och började som reklamare och frilansade åt olika byråer. Under ett par år arbetade han även som Art Director på en ansedd reklambyrå. Han tröttnade dock på reklamvärldens kommersiella synsätt och ägnar sig numera enbart åt sina intressen att göra musik och att skriva.
Boken utgör första volymen i serien om De bortglömda böckernas gravkammare. Övriga två böcker i serien Ängelns lek och Himlens fånge. Jag ser fram emot att läsa dem alla.
Nu skriver Zafón på en fjärde bok i serien, vilket sägs bli den sista.
Podcast vi rekommenderar dig att lyssna på
Thomas prenumererar för närvarande på 40 podcasts. Jag på ett 10-tal. Många av dem har vi nämnt i tidigare poddar, till exempel:
- PNR with This Old Marketing
- The Marketing Companion
- Marketing Smarts
- Six pixels of separation
- Passion för kommunikation från vår samarbetspartners Cision
Men det har också tillkommit några nya som vi ska tipsa om.
Brutal Truth about Sales & Selling och B2B Revenue Leadership Show
Vi har intresserat oss allt mer och mer, och jobbar allt mer och mer, med strategier och lösningar för att generera efterfrågan och driva försäljning för B2B-företag med content marketing. Vi har därför letat efter bra poddar som handlar om försäljning och framför allt om B2B-försäljning.
Gudarna vet – och numera också vi – att det finns många säljpoddar som är flåsiga, chosiga nära hysteriska och väldigt osakliga. Vi har bara hittat två bra säljpoddar. Båda av Brian Burns.
Den första av dem är The Brutal Truth About Sales & Selling. Den börjar lika uppjagat som alla andra, men ganska snart introduceras dagens gäst och sen följer som regel ett riktigt bra samtal. En av dem som har medverkat är Christopher Engman som också har varit gäst i Kntnt Radio.
Den andra är The B2B Revenue Leadership Show som i princip följer samma format som hans första podd (med något mindre hetsig inledningen). I stort sett rör sig denna podd i samma härad som hans första. Men eftersom de har olika gäster så är det ändå värt att lyssna på båda.
Master of Scale
Kommer du ihåg Stina Lundberg Dabrowskis helt gudabegåvade intervjuer med världsprofiler? Yassir Arafat, Tariq Aziz, Leonard Cohen, David Bowie, Michail Gorbatjov, Nelson Mandela, Arnold Schwarzenegger, Jan Stenbeck, Madonna, Margaret Thatcher bara för att nämna några.
Hon intervjuande personer som aldrig lät sig intervjuas (till exempel Muammar Khadaffi). Fick dem att berätta saker som de aldrig pratade om (till exempel Hillary Clinton om makens otrohetsaffär med Monica Lewinsky). Och till och med få dem att hoppa framför kameran (förutom Madonna och Margaret Thatcher).
Nu finns en podd med (nästan) lika bra intervjuer med affärsprofiler som Mark Zuckerberg från Facebook, Eric Schmidt från Google, Brian Chesky från Airbnb och Reed Hastings från Netflix för att nämna några.
Det är Reid Hoffman, en av grundarna av LinkedIn, som sitter ned med dessa storheter för tidnigen Entrepreneurs räkning. Bara tio avsnitt är planerade, varav åtta är släppta. Podden heter Master of Scale.
Unthinkable
Om Master of Scale bjuder på intervjuer som är marknadsförings mostvarighet till Stina Dabrowskis, så är nästa podcast – Unthinkable – marknadsförings mostvarighet till P3 Dokumentär eller ännu mer träffande: This America Life.
Till skillnad mot de allra flesta podcasts – som är samtal eller intervjuer inspelade rätt upp och ned (som vårt) – så är Unthinkable en avancerad produktion med manus, ljudpålägg och hela tjillevippen.
Till skillnad mot P3 Dokumentär och This American Life, som är producerade av superproffsiga produktionsbolag, är Unthinkable ett verk av en i detta avseende amatör: Jay Acunzo. Men han är ingen amatör när det kommer till digital marknadsföring. Innan han satsade allt på sin podcast arbetade han som digital media strategist på Google och som head of content på Hubspot.
Jay Acunzo vill skona världen från ännu en ”list article”. Han tror ingen ser fram emot ännu en ”Ultimate Guide”. Och han uppmanar oss att sluta be folk att dela vårt innehåll och istället skapa innehåll som är värt att dela.
Hans podcast har ett uppdrag. Han vill inpsirera och uppmuntra oss marknadsförare att sluta skapa mediokert innehåll och istället skapa exceptionellt innehåll. Det kräver att vi vågar tänka utanför de konventionella ramarna. Att vi vågar tänka det ”unthinkable”.
Marketing Book Podcast
”[A] former artillery officer and Madison Avenue ad man.” Så presenteras Douglas Burdett, som varje vecka intervjuar en författare om hans eller hennes marknadsföringsbok i podcasten med namnet som säger allt: The Marketing Book Podcast.
129 böcker har han klarat av så här långt. Det låter mycket, och man kan undra hur många marknadsföringsböcker värda att lyftas fram det egentligen finns. Än så länge har Douglas Burdett inte bommat (ursäkta det dåliga skämtet).
Det är ett sant nöje att lyssna på The Marketing Book Podcast. Dels för det trevliga samtal som Douglas Burdett alltid lyckas få till. Dels för att man lär sig en hel del bara från intervjuerna.
Det värsta med podden är att man vill köpa och läsa var och varannan bok. Av de åtta böcker Thomas har på sin läslista för sommaren har sju hamnat där efter att han har hört en intervju i The Marketing Book Podcast.
Samma gäller för mig och boken They Ask, You Answer av Marcus Sheridan som jag skrivit om ovan.
Allt du velat veta
Och så till något mer lättsmält 😉 Allt du velat veta är en populärvetenskaplig podcast som leds av komikern och arkitekten Fritte Fritzson som utlovar snabbaste och roligaste vägen till kunskap och allmänbildning. Jag är benägen att hålla med. I varje avsnitt, som är ca en timme lång, intervjuas en expert inom ett intressant ämne. Spännvidden är stor eller vad sägs om ämnen som Hamburgare, Buddhismen, Moa Martinsson och Nykterhetsrörelsen. 96 avsnitt har det blivit hittills.
Podden finns också i en 5‑minuters variant: Allt du velat veta på 5 minuter. Jag kan rekommendera även denna.
Nu tar vi paus
En riktigt trevlig sommar önskar vi er lyssnare! Nu tar Kntnt Radio paus men vi är tillbaka igen den 31 augusti. Men tyst i kanalen blir det inte! Varje vardag under åtta veckor kommer vi reprisera alla avsnitten av podden Åsikt.
För att den rätta sommarstämningen skall infinna sig – lyssna gärna på den gamla slagdängan Som sommaren av rock-duon Danielsson & Pekkanini från Göteborg 😉
Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Silver © The Gray Havens (CC BY-NC-SA 3.0)
Dela artikeln om du gillade den!
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »