Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Effektiv marknadskommunikation förutsätter en sak. Vet du vad?
Har du tänkt på vad som är gemensamt för all framgångsrik marknadskommunikation. Det är inte kreativitet, upprepning eller målgruppsanpassning. Det är…
Läs hela artikeln »Övervinn reklamtrötthet
Forskning visar att marknadskommunikation behöver upprepas fler gånger än vad du tror för bäst effekt. Samtidigt breder reklamtröttheten ut sig. Så vad kan du göra för att nå ut med ditt budskap utan att tjata sönder din målgrupp?
Läs hela artikeln »”Mic drop opportunity”, säger Joe Pulizzi om kommunikationskapital
”I think this is a mic drop opportunity for content marketing”, säger Joe Pulizzi om Sara Rosengrens forskning om kommunikationskapital. Han menar att inget ytterligare behöver sägas för att förklara vad företag vinner på att göra content marketing.
Joe Pulizzi och Robert Rose ägnar nästan tio minuter åt att prata om detta i avsnitt 133 av podden PNR With This Old Marketing. Lyssna på deras samtal!
Läs hela artikeln »Gör mindre och prestera mer med kanban
Hej! Trevligt att du tittar förbi. Ska vi fortsätta vårt samtal om lean content marketing?
Läs hela artikeln »Kanban för marknadsförare
Kanban är en lean-metod som med fördel kan användas i det redaktionella arbetet för att korta tiden för att ta fram en artikel och minska slöseri. I den här artikeln lär du dig mer om kanban och hur du kan använda det i ditt arbete.
Läs hela artikeln »Visualisera din redaktionella process
Visualisera var dina artiklar befinner sig i den redaktionella processen i varje ögonblick med hjälp av whiteboard och postit-lappar.
Läs hela artikeln »Detta är en redaktionell process
En redaktionell process är för lean och agil content marketing vad blodomloppet är för människan. Men istället för röda och vita blodkroppar är det artiklar och artikeldelar som flödar i den redaktionella processen. Om du planerar att införa lean eller agilt arbetssätt i din content marketing så behöver du förstå processer i allmänhet och den redaktionella processen i synnerhet. Den här artikeln hjälper dig en bit på väg.
Läs hela artikeln »Agil content marketing
Agil och lean. Likheter och skillnader? Och vilken filosofi passar bäst för content marketing. Läs svaren här.
Läs hela artikeln »Lean – mindre stress, ökad flexibilitet och mer resultat
Lean är en management-filosofi som kan användas för content marketing. För att minska slöseri, korta genomloppstid och öka produktiviteten. I denna artikel tar Thomas Barregren med dig på en resa in i lean-tänket. Häng med!
Läs hela artikeln »Content marketing, inbound marketing och social media marketing – skillnader och likheter
Likheter och skillnader mellan content marketing, inbound marketing och social media marketing. Tre begrepp som alla används om marknadsföring med innehåll. Men det finns förstås olikheter. Och vilka de är ska vi tillsammans försöka reda ut i denna artikel.
Läs hela artikeln »Branded content, native advertising och advertorials förklarade
Vad är branded content? Och vad är skillnaden på native advertising och advertorial? Och varför ska jag bry mig? Det handlar denna artikel om.
Läs hela artikeln »Förstå avbrytande, värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation
Jag vet. Världens osexigaste rubrik. Avbrytande, värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Zzzz… Men jag gör ett tappert försök att förklara begreppen på ett så oakademiskt sätt som möjligt. Varför du ska bry dig? Det behöver du inte. Men om du är som jag, nyfiken, vill lära dig mer och utvecklas både som människa och i din yrkesroll, så kommer du gilla artikeln. Jag försöker förklara interruption och permission marketing, och värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Förstår du dessa fyra saker, så blir det mycket enklare att förstå var content marketing, inbound marketing, branded content och native advertising platsar. Så häng med! Med vänliga hälsningar, Thomas.
Läs hela artikeln »