Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Boktips, Konzilo, skriva för webben och Kntnt frukost i januari
Årets sista nyhetsbrev!
Läs hela artikeln »Så fångar du läsare, lyssnare och tittare
Vill du kunna skriva så att alla läser? Veta hur du lockar läsare in i texten? Få dem fast till sista raden? Såklart du vill. Men hur? Det finns faktiskt ett recept som alla – bokstavligen alla – bra talare, författare, journalister, ståuppkomiker, filmregissörer med flera följer. Och receptet är så enkelt att till och med Donald Trump klarar av det. Vill du lära dig det? Såklart du vill. Därför ska du läsa vidare.
Läs hela artikeln »Formulera beteendemål för content marketing
Affärsnyttan uppkommer inte av sig självt. Det krävs beteendeförändring. Vilka lär du dig att bestämma i en andra lektionen i Kntnts strategiskola.
Läs hela artikeln »Visa affärsnytta med content marketing
Content marketing ska leda till affärsnytta. Men vilken? Det är frågan du lär dig att besvara i den första lektionen i Kntnts strategiskola.
Läs hela artikeln »Linus på linjen
I förra veckan lamslogs Stockholm av snöoväder. Det fick konsekvenser denna vecka…
Läs hela artikeln »16 år gammal spådom slog in
Välkommen till ännu ett nyhetsbrev från Kntnt. Den här veckan har vi tre artiklar som är ruskigt bra (om jag får säga det själv).
Läs hela artikeln »12 steg till en användbar strategi för content marketing
I denna introduktion till Kntnts strategiskola får du överblick på de 12 stegen i Kntnts ramverk för en content marketing-strategi – vår ”secret sauce”.
Läs hela artikeln »Kntnts nyhetsbrev 44⁄2016
Några inledande ord om veckans nyhetsbrev.
Läs hela artikeln »Kntnts nyhetsbrev 43⁄2016
Välkommen tillbaka till ännu ett nyhetsbrev. Idag lite tunnare än vanligt. Bara två artiklar. Det har varit en hektisk vecka för oss, och jag hann inte göra klart min artikel. Som ursäkt hade det aldrig godtagits på en tidningsredaktion. Aldrig. Och eftersom content marketing går ut på att använda ett redaktionellt synsätt och arbetssätt för marknadskommunikation, så borde samma sak gälla även här. Eller? Jaa… Nja… Kanske inte. Eller nej. Definitivt nej. Jag ska förklara, men jag måste ta det från rätt ända. Så ha lite tålamod med mig.
Läs hela artikeln »Kntnts nyhetsbrev 42⁄2016
Hej och välkommen till ännu ett nyhetsbrev från Kntnt. Den här veckan blir det mycket Deeped Niclas Strandh och Sara Larsson Bernhard och sociala medier.
Läs hela artikeln »Content är inte delicatobollar och dammsugare
En sedelärande berättelse om delicatobollar och dammsugare, och vad den säger dig om hur du ska tänka (eller rättare sagt inte tänka) om ditt content.
Läs hela artikeln »