Thomas Barregren

Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.

Christmas Tree 1856343 1920

Boktips, Konzilo, skriva för webben och Kntnt frukost i januari

Årets sista nyhetsbrev!

Läs hela artikeln »
Adobestock 56386636

Less is NOT more. Köpresan fram till 57%. Tröst för en förvirrad hjärna.

Hej vän­ner!

Läs hela artikeln »
Shoe 1659155 1920

Så fångar du läsare, lyssnare och tittare

Vill du kun­na skri­va så att alla läser? Veta hur du loc­kar läsa­re in i tex­ten? Få dem fast till sista raden? Såklart du vill. Men hur? Det finns fak­tiskt ett recept som alla – bok­stav­li­gen alla – bra tala­re, för­fat­ta­re, jour­na­lis­ter, ståupp­ko­mi­ker, film­re­gis­sö­rer med fle­ra föl­jer. Och recep­tet är så enkelt att till och med Donald Trump kla­rar av det. Vill du lära dig det? Såklart du vill. Där­för ska du läsa vidare.

Läs hela artikeln »
95609951 By Trueffelpix Via Adobestock Ai

Formulera beteendemål för content marketing

Affärsnyt­tan upp­kom­mer inte av sig självt. Det krävs bete­en­de­för­änd­ring. Vil­ka lär du dig att bestäm­ma i en and­ra lek­tio­nen i Knt­nts strategiskola.

Läs hela artikeln »
72303510 By Trueffelpix Via Adobestock

Visa affärsnytta med content marketing

Con­tent mar­ke­ting ska leda till affärsnyt­ta. Men vil­ken? Det är frå­gan du lär dig att besva­ra i den förs­ta lek­tio­nen i Knt­nts strategiskola.

Läs hela artikeln »
Linus Pa Linjen

Linus på linjen

I för­ra vec­kan lamslogs Stock­holm av snöo­vä­der. Det fick kon­se­kven­ser den­na vecka…

Läs hela artikeln »
Simpsons Predict Trump

16 år gammal spådom slog in

Väl­kom­men till ännu ett nyhets­brev från Knt­nt. Den här vec­kan har vi tre artik­lar som är rus­kigt bra (om jag får säga det själv).

Läs hela artikeln »
Strategi By Trueffelpix Via Adobe

12 steg till en användbar strategi för content marketing

I den­na intro­duk­tion till Knt­nts stra­te­gi­sko­la får du över­blick på de 12 ste­gen i Knt­nts ram­verk för en con­tent mar­ke­ting-stra­te­gi – vår ”sec­ret sauce”.

Läs hela artikeln »
Leaves 1051937

Kntnts nyhetsbrev 442016

Någ­ra inle­dan­de ord om vec­kans nyhetsbrev.

Läs hela artikeln »
New York Times Newspaper 1159719 1920

Kntnts nyhetsbrev 432016

Väl­kom­men till­ba­ka till ännu ett nyhets­brev. Idag lite tun­na­re än van­ligt. Bara två artik­lar. Det har varit en hek­tisk vec­ka för oss, och jag hann inte göra klart min arti­kel. Som ursäkt hade det ald­rig god­ta­gits på en tid­nings­re­dak­tion. Ald­rig. Och eftersom con­tent mar­ke­ting går ut på att använ­da ett redak­tio­nellt syn­sätt och arbets­sätt för mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion, så bor­de sam­ma sak gäl­la även här. Eller? Jaa… Nja… Kanske inte. Eller nej. Defi­ni­tivt nej. Jag ska för­kla­ra, men jag mås­te ta det från rätt ända. Så ha lite tåla­mod med mig.

Läs hela artikeln »
Deeped Och Sara 2b

Kntnts nyhetsbrev 422016

Hej och väl­kom­men till ännu ett nyhets­brev från Knt­nt. Den här vec­kan blir det myc­ket Dee­ped Niclas Strandh och Sara Lar­s­son Bern­hard och soci­a­la medier.

Läs hela artikeln »
Delicatobollar Och Punchrullar

Content är inte delicatobollar och dammsugare

En sede­lä­ran­de berät­tel­se om deli­ca­to­bol­lar och damm­su­ga­re, och vad den säger dig om hur du ska tän­ka (eller rät­ta­re sagt inte tän­ka) om ditt content.

Läs hela artikeln »