Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Varifrån kommer inbound marketing?
Det råder delade meningar om vad som är inbound marketing. I detta avsnitt av Åsikt försöker Thomas reda ut begreppet. Han förklarar också varför han säger ”marketing automatization” istället för ”marketing automation”. Detta är en återutsändning av avsnitt 10 av Åsikt från den 11 november 2015.
Läs hela artikeln »Inbound, content och marketing automation – hur de egentligen hänger ihop
Inbound marketing är ett specialfall av content marketing, och marketing automation är en programvara, Hör hur det hänger ihop. Detta är en återutsändning av avsnitt 9 av Åsikt från den 2 november 2015.
Läs hela artikeln »Kntnt avslöjar 8 steg till framgångsrik content marketing
8 delar du måste ha i din content marketing-plan för att lyckas. Detta är en återutsändning av avsnitt 8 av Åsikt från den 26 oktober 2015.
Läs hela artikeln »Sociala medier blir bara medier
I mer än 150 år har medier och annonsörer levt i symbios. Allt detta omkullkastas när sociala medier stryker ”sociala” och blir bara medier. Det är en ny ordning som rycker undan mattan för den rådande. Detta är en återutsändning av avsnitt 7 av Åsikt från den 20 oktober 2015.
Läs hela artikeln »Marginalnyttan och mediebranschens dödsspiral
Veckans avsnitt av Åsikt kommer ta dig på en lång och vindlande resa som börjar med disruptiva innovationer, fortsätter med en diskussion om medieföretags affärsmodell, titta närmare på marginalnyttan hos innehåll för att förstå varför medieföretag kämpar och annonsindustrin luras och avsluta med journalistprofessorns uppmaning till att reformera hela mediebranschen och annonsindustrin. Detta är en återutsändning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 oktober 2015.
Läs hela artikeln »Annonsindustrins egen VW skandal – så lurar mediaföretag och mediabyråer dig
Köper ditt företag banners, pop-ups, take-owers, pre-rolls eller andra online-annonser? Då blir du kanske lurad. Inte bara en gång utan två. Först blir du lurad att tro att sajter har fler besökare än de faktisk har. Sen blir du lurad att betala för annonser som ingen människa har sett. Detta är en återutsändning av avsnitt 5 av Åsikt från den 2 oktober 2015.
Läs hela artikeln »Slösar du med ditt innehåll?
Thomas pratar om företags ställningstaganden i känsliga frågor, adblockers, innehållsslöseri, konsten att äta en elefant och fem genvägar som är senvägar. Detta är en återutsändning av avsnitt 4 av Åsikt från den 25 september 2015.
Läs hela artikeln »Native advertising och ”marketing content”
Lär av The Washington Post och Nyheter24. Så gör du native advertising. Content marketinig är inte ”content for marketing”. Nytt buzzword: ”marketing content”. Om detta handlar tredje avsnittet av Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 3 av Åsikt från den 18 september 2015.
Läs hela artikeln »Vilket är ditt viktigaste nyckeltal?
Resonemang kring vilket nyckeltal som är det allra viktigaste för dig som arbetar som marknadsförare. Kommenterar angående IAB:s hot att stämma företagen bakom ad blockers. Detta är en återutsändning av avsnitt 2 av Åsikt från den 11 september 2015.
Läs hela artikeln »Åsikt
Mellan september 2015 och juli 2016 sändes fyrtio avsnitt av podden Åsikt – en krönika av och med Thomas Barregren. Detta avsnitt av Kntnt Radio är en återutsändning av avsnittet 1 från den 4 september 2015. Pilotavsnittet som handlar om display-annonsering, ”ad blockers” med mera.
Läs hela artikeln »