Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Derfor bør du snakke norsk i Norge
När Thomas talade på Epic Content Marketing i Oslo så översatta han texten på 100+ bilder till norska och letade upp exempel från Norge. Det tog hon en hel arbetsdag. Varför gjorde han det? Du får svaret i avsnitt 5 av Kntnt tv.
Läs hela artikeln »Gör affär 3 gånger av 4 med content marketing
Många gör inbound marketing fel. Det ger mest kalla och irriterade leads. Du kan få betydligt bättre resultat med insiktsdriven marknadsföring och försäljning. I den här artikeln förklarar Thomas Barregren vad det är och hur det fungerar.
Läs hela artikeln »Mätbar effekt av content marketing
Går det att visa på return on investement (ROI) för content marketing? Nej! Inte om du hoppas kunna visa att varje satsad krona på content marketing ger tillbaka en krona och tio öre. Men det går att säkerställa och mäta att content marketing leder till affärsnytta. Hur? Kolla in veckans avsnitt av Kntnt tv!
Läs hela artikeln »Oraklet från Mountain View
Det är januari 2013. Utanför mitt fönstret är allt grått och vått – som det brukar vara i Göteborg. Jag sitter framför min dator för att fråga oraklet i Mountain View om något jag har grubblat på.
Läs hela artikeln »Förändrade villkor för B2B-marknadsföring
En studie av Google visar hur villkoren för B2B-marknadsföring har förändrats. Trots det lever många kvar i gamla föreställningar. I veckans avsnitt av Kntnt Radio är content-spanarna tillbaka för att slå hål på fem gamla sanningar som inte är så sanna. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Gör oemotståndligt innehåll med OMD-formeln
Önskar du att det fanns en superenkel formel för hur du ska skriva, prata eller visa på ett sätt som fångar intresset och för läsare, lyssnare och tittare att ta del av ditt innehåll? Det finns! Thomas avslöjar det i avsnitt 3 av Kntnt TV.
Läs hela artikeln »Content marketing – del av den totala produkten
”Den totala produkten” är en modell som hjälper dig att förstå hur marknaden uppfattar ditt erbjudande. Den hjälper dig att förstå att din produkt är mycket mer än den fysiska varan eller faktiska tjänsten, och förstå hur du kan differentiera produkten med bland annat content marketing. Läs mer i denna artikel.
Läs hela artikeln »Så förklarar du nyttan med content marketing och sociala medier
Handen på hjärtat, kan du visa att content marketing och sociala medier bidrar till försäljningen? Hemligheten ligger i att mäta rätt saker. Inte i siffror utan i hur du kommunicerar. Denna artikel förklarar nyttan med content marketing och sociala medier och vad du ska mäta.
Läs hela artikeln »Ska företag vlogga?
Ska företag vlogga? Rättare sagt: Är vlogg ett bra format för företag? Absolut! Praktiskt taget alla svenskar kollar på Youtube. Många varje dag. Förmodligen många fler av dina b2b- eller b2c-kunder än du tror. För dem är vlogg ett naturligt sätt att kommunicera på Youtube. Så vill du nå dem där är vlogg ett utmärkt sätt. Om du vill lära dig mer så ska du titta på det andra avsnittet av vår vlogg som vi kallar Kntnt tv.
Läs hela artikeln »Så undviker du fallgroparna vid content marketing
Alla har snappat upp att ”content” är det nya svarta. Nästan alla förstår också poängen med att skapa innehåll som mottagaren efterfrågar. Och några nybyggare har givit sig av västerut, till content marketing-land, och fler är i startgroparna. Du finns säkert bland dessa nybyggare. Men livet som nybyggare är svårt och farligt. Och det finns många hinder att övervinna. I dagens artikel berättar Thomas Barregren om de tre vanligaste hindren, och vad du kan göra för att undvika dem. Läs på!
Läs hela artikeln »Därför ska du ha egen plattform
Deeped Niclas Strandh har kastat handsken framför mina fötter. Det var häromdagen. Jag hade lämnat hemmet i Hjuvik och var på väg till jobbet på Lindholmen. Som alltid lyssnade jag på en podd. Denna gång på årets första avsnitt av Deepeds och Sarah Larsson Bernhards utmärkta podcast. Då hör jag Deeped säga att ”egna plattformar blir mindre och mindre intressant”. Vad f‑n säger karln, hann jag tänka innan jag hörde handsken landa framför mina fötter: ”Eller vad säger ni Thomas och Pontus? Det här är vad jag har att säga!
Läs hela artikeln »Content shock förklarad
För snart fyra år sedan slog blixten ned i den idylliska content marketing-världen. Mark W. Schaefer skrev på sin webbplats att ”content marketing is not a sustainable strategy”. Hela content marketing-världen exploderade. Hundratals drog lans. När dammet hade lagt sig fanns två huvudfåror. De som höll med Schaefer – mestadels metodens belackare. Och de som menade att han hade helt fel – huvudsakligen metodens förkämpar. Däremellan fanns en stor grupp ”vanliga” marknadsförare och kommunikatörer som inte visste vem de skulle tro på. Så vad är sant? Är content marketing en hållbar strategi eller inte?
Läs hela artikeln »