Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Content marketing – vad är det? Hajp eller något att ta på allvar?
I Sverige har content marketing (eller innehållsmarknadsföring som en del säger) på bara några få månader gått från ett okänt begrepp till ett som varje internetstrateg med självaktning slänger sig med. Men vet de vad de pratar om? Vad är egentligen content marketing? Är det inte bara en hajp?
Läs hela artikeln »Kntnt – ett projekt, ett företag och en blogg
Nio år har gått sedan jag grundande företaget som blev NodeOne – Supergasell 2011 och Årets Gasellföretag i Västra Götalands Län 2011 och 2012. I januari lämnade jag bolaget och sålde mina aktier. Det känns förstås lite vemodigt att lämna företaget som har upptagit så mycket av min vakna tid. Samtidigt känns det otroligt förmånligt att kunna ge sig i kast med ett nytt spännande projekt: Kntnt.
Läs hela artikeln »