Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Regelbundenhet, kvalitet och frekvens. Vad är viktigast?
Hur ofta ska du publicera på webben? Så ofta du kan. Men inte oftare än att du kan publicera regelbundet och med jämn kvalitet. Läs varför!
Läs hela artikeln »Pontus Staunstrup: Köpresan – nyckeln till content marketing
Pontus Straunstrup berättar om köpresan – från det att köparen gör ett inledande övervägande till att de är din ambassadör. Med rätt innehåll i rätt tid kan du hjälpa dem längs hela resan.
Läs hela artikeln »Jackie Kothbauer: ”Är content marketing en defensiv åtgärd?”
Jackie Kothbauer, känd profil inom sociala medier och experter på personliga varumärken, frågade mig på Facebook om content marketing en defensiv åtgärd för att få ha en dialog med kunder. Bra fråga. Läs svaret nu!
Läs hela artikeln »Så hittar du bilder som fördubblar dina läsare
Studie visar att en bild fördubblar läsare. Men var hittar du bilden? I den här artikeln får både tips på bra bildkällor och några smarta trick.
Läs hela artikeln »Pinsamt: Airbnb uteblev från Marknadschefsdagarna på Meg
Alex Beauchamp från Airbnb var huvudtalare på Marknaschefsdagarna på Meg men dök inte upp. Läs den osannolika historien.
Läs hela artikeln »Steg för steg: Så tar du fram en strategi för content marketing
Lär dig att ta fram en användbar strategi för content marketing. Kntnt visar dig steg-för-steg vad du ska göra. Du kan läsa, lyssna eller titta. Gör det nu!
Läs hela artikeln »Christian Rudolf: Använd sök för att förstå dina kunder (och förbättra din SEO)
Så använder du Google för att förstå dina kunder bättre – och förbättra din placering i sökresultatet. Se Christian Rudolfs föredarg på Kntnt frukost 15 den 20 februari 2015.
Läs hela artikeln »Förstå content marketing – bakgrund, förklaring och exempel
Du har världens bästa jobb. Kommunikatör. Du hjälper ditt företag, din organisation eller dina kunder att nå ut med sitt budskap.
Du hjälper mottagare att få information, lära sig saker och upptäcka nya varor och tjänster.
Och det är kreativt, och spännande. Kanske väl spännande.
Utvecklingen går i en rasande takt. De senaste fem åren har det hänt mer än de föregående femtio.
Ändå ska du hänga med och behärska nya sociala medier, förstå millennials, analysera big data, ha koll på wearables. Och så content. ”Oh my god!” Lugn! Hjälp är på väg. Tillsammans ska vi ta kontroll över situationen.
Först går vi till botten med vad som händer. Varför går allt så fort? Vad är drivkraften?
Sen tittar vi närmare på content marketing – en metodik för att ta kontroll över situationen.
Läs hela artikeln »5 saker som fångar läsare och håller dem kvar till slutet
Dags att skriva ny artikel till webben eller nyhetsbrevet. Du sitter där, framför skärmen som stirrar blank tillbaka, och väntar på att orden ska flöda genom dina fingrar, in i datorns maskineri och upp på den tomma skärmen. Du har gjort det förr och vet att det går. Det krävs bara arbete. Mycket arbete. Men hur vet du att dina vedermödor belönas? Att din text bli läst? Eller rättare sagt, vad kan du göra för att den ska bli läst? Inte bara rubriken. Utan hela texten. Till slutet. Läs vidare så ska jag berätta…
Läs hela artikeln »Grunderna i AdWords: sökord, displaynätverk och retargeting
Hur får du läsare till din nya företagsblogg? Din sajt dyker upp först på sidan 17 i Googles sökresultat. Och än så länge har du få följare i sociala medier. Hur ska du nå ut och bygga publik?
Läs hela artikeln »Airbnb – exempel på content marketing
Airbnb kommer till Marknadschefsdagarna och Meg den 5–6 mars 2015. Det började med ett telefonsamtal…
”Hej! Det är PeO”, sa PeO Axelsson, grundare och vd av nätverket Marknadscheferna som finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Han har ring Kntnt och pratar nu med Pia. Jag hör att han säger: ”Kan ni fixa en internationell huvudtalare till Marknadschefsdagarna? Helst kvinna. Gärna inom content marketing.” Pia, som under flera år var projektledare för Guldägget, tvekar inte. ”Javisst”, säger hon.
Jag har tusen invändningar, men vet att det inte är någon idé. Anna Serner, Pias väninna sedan Anna var vd för Reklamförbundet och Pia också arbetade där, sa en gång att Pia på något underligt sätt får även den mest motstridiga att göra som hon vill. Det är inte lock och inte heller pock. Det är något magiskt. Igen vet vad. Men det brukar bli som Pia vill. Som till exempel när vi flög över Joe Pulizzi – ”content marketings fader” – från USA.
Pia avslutar samtalet med PeO. ”Tänk om vi kan få hit någon från Airbnb”, säger hon. Airbnb är ett av de högst värderade (13 miljarder USD) och mest omtalade bolagen (utsedd till 2014 Company of the Year av Inc.). Och de har gjort en enastående och mycket uppmärksammad satsning på content marketing. Jo tack, tänker jag.
Efter den dagen har det gått många dagar, veckor och månader. Pia har ryckt och dragit i alla trådar som finns. Ena dagen ser det lovande ut. Nästa nattsvart. Kommer det gå? Kommer Airbnb till Marknadschefsdagarna på Meg den 5–6 mars? Och varför ska du bry dig? Läs vidare för svaren!
Läs hela artikeln »Niklas Myhr: Trender inom sociala medier och digital marknadsföring
Se och hör Niklas Myhr, känd som ”The Social Media Professor”, föreläsa om trender inom sociala medier och digital marknadsföring.
Läs hela artikeln »