Thomas Barregren
Thomas Barregren har jobbat med affärsutveckling sedan slutet av 90-talet. Först som konsultchef på ett it-konsultföretag, sen som vd för en av Sveriges största webbyråer och sedan 2013 som en av delägarna i Kntnt. Thomas trivs bäst i gränslandet där kommunikation, webbteknik och affärsutveckling möts. Det är också om de saker han helst skriver om.
Content tilt – hitta unik vinkel
En störtfloden av skräpinnehåll är på väg att försätta oss i content chock. För att överleva måste du hitta din ”content tilt”.
Läs hela artikeln »Sweet spot – optimera för content marketing
I den andra delen i artikelserien om Content Inc. tittar vi närmare på hur du hittar er sweet spot för content marketing.
Läs hela artikeln »6 steg för att bygga en affärsmodell med content marketing
Content marketing kan användas till mycket – från att generera leads till att stärka varumärke. En av de mest kraftfulla sätt du kan använda content marketing är som affärsmodell. Joe Pulizzi – content marketings gudfar och grundare av Content Marketing Institute – kallar en sådan affärsmodell för Content Inc. Det är också namnet på en podd som har rullat sedan december 2014 och en bok som kommer ut i höst. I den här artikeln tittar vi närmare på Content Inc. Och i kommande artiklar kommer vi gräva oss ned i de sex stegen som utgör modellen.
Läs hela artikeln »Jörgen Svedberg: varumärken, storytelling och content marketing
Pia och Thomas samtalar med Jörgen Svedberg om varumärken, storytelling och content marketing. Jörgen Svedberg arbetar med varumärkesfrågor på Nine Yards, och är författare till boken ”9 – nio resonemang om varumärken och varumärkeskommunikation”.
Läs hela artikeln »Hur ska content marketing definieras?
Tillbakablick och sammanfattning av 16 månaders diskussionen om hur content marketing ska definieras i Sverige.
Läs hela artikeln »Svenskt exempel på content marketing anno 1903
Content marketing är inget nytt. Här presenteras ett svenskt exemplet från 1903. Missa inte den spännande historien som börjar i ett belägrat Paris och slutar i Van den Berghs Food AB.
Läs hela artikeln »Ny definition av content marketing
Content marketing intresserar dig. Det är därför du läser detta. Och då har du säkert funderat på vad som egentligen är nytt. Alla byråer säger att de gör content marketing – fast de gör samma sak som igår hette något annat. Är content marketing bara ett tomt uttryck. Eller har det en mer strigent definition? Tillsammans tittar vi närmare på det i denna artikel. Häng med!
Läs hela artikeln »ICA – content marketing från 1938 till idag
ICA har gjort mycket och bra content marketing ända sedan 1938. Läs den fantastiska historien!
Läs hela artikeln »Storytelling – något för ditt företag?
Storytelling. Är det något som företag ska ägna sig åt? Ja, absolut! Allt annat vore korkat. Läs varför!
Läs hela artikeln »Har ditt företag en ideologi?
Folk köper inte vad ditt företag gör, utan varför ni gör det. Det är därför all kommunikation ska utgå från bolagets syfte. Och det är den viktigaste skillnaden mellan företag som uppfattas som de mest framstående i sin bransch och övriga i branschen. Vill du lära dig mer? Läs vidare!
Läs hela artikeln »Kerstin Weidstam: SEB om native advertising och content marketing (Kntnt frukost 17)
Lär dig native advertising av SEB, som använder det för att driva trafik till sin företagsblogg Greenroom. I denna presentation hör du Kerstin Weidstam, som är ansvarig för content marketing inom SEB:s division som hanterar privatmarknad och små och medelstora företag i Sverige, berätta hur de jobbar. Se och hör den nu!
Läs hela artikeln »Säljare jobbar bara med toppen av isberget
1 av 10. Så få i din målgrupp är intresserad av vad du erbjuder. Är det någon idé att marknadsföra och sälja till de 9 av 10 som inte bryr sig?
Läs hela artikeln »