Robin Pettersson
Robin Pettersson har arbetat med digital marknadsföring i tio år och har under sin resa byggt upp två specialistbyråer på ämnet. Numera sitter han som VD på marknadsföringsbyrån Here där han tillsammans med sitt team hjälper några av de största varumärkena i Sverige. Robin föreläser med jämna mellanrum, framförallt inom digital närvaro och har utbildat under bland annat Digitalakademin, Handelsakademin och nu senast som ansvarig för kursen digital marknadsföring under utbildningen "E-Commerce Manager" på IHM Business School. Favoritämnet är "fällor", något som ofta återspeglas i hans föreläsningar.
Vem tjänar egentligen på affiliatemarknadsföring?
Idéen med affiliatemarknadsföring är ganska enkel och grundtanken är god. Det handlar om att ta hjälp för att nå ut med sin produkt eller tjänst online och sedan betala för överenskommen prestation. Så långt, så gott men metoden har också skapat debatt. Inte minst när det kommer till vem den gynnar. I dagens artikel ger vår gästskribent Robin Pettersson, som är expert på digital marknadsföring, sin syn på affiliatemarknadsföring. Läs och se om du håller med!
Läs hela artikeln »