Pontus Staunstrup
Pontus är digital strateg, med fokus på innehållsmarknadsföring och sociala medier. Han har hjälpt både stora och små företag att arbeta effektivt med sitt innehåll och sina kanaler, utifrån kundernas behov och de egna affärsmålen. Tidigare i rollen som content strategy director hos JG Communication. Idag är Pontus ansvarig för innehållsstrategi och sociala medier på PostNord.
Så undviker du oenighet om innehållet
Tvingas du publicera sönderkompromissat och urvattnat innehåll? Det är vanligt i större organisationer. Och säkert inte ovanligt i mindre heller för den delen. Om det och vad du kan göra åt saken skriver Pontus Staunstrup i denna gästkrönika.
Läs hela artikeln »Content marketing är en alltför allvarlig sak för att anförtros marknadsförare
Pontus Staunstrup ifrågasätter att marknadsförare är bra på att förstå kunder och deras behov. Han tycker content marketing är en alltför allvarlig sak för att anförtros marknadsförare. Vad tycker du?
Läs hela artikeln »Pontus Staunstrup: ”Riv barriärerna för content marketing”
Företags organisation och ett fokus på att fylla kanaler med innehåll är interna barriärer som hindrar effektiv content marketing. Det tar Pontus Staunstrup i denna gästkrönika. Han lämnar också förslag på vad du kan göra åt saken.
Läs hela artikeln »Vilken tonalitet har ditt innehåll?
Marknadsföring är att påverka. Och övertyga. Det vet alla. Förr fungerade det att basunera ut ditt budskap. Inte numera. Det vet du. Kommunikationen måste ske på mottagarens villkor. Innehållet ska vara relevant, intressant och värdefullt. Det vet du. Men har du funderat på hur du låter? Tonen hos ditt innehåll? Vilken känsla dina ordval skapar? Det är lika avgörande för dina möjligheter att påverka och övertyga. Om detta skriver Pontus Staunstrup, digital strateg med fokus på innehållsstrategi och sociala medier, i denna artikel.
Läs hela artikeln »