Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Från grå bank till färgstark tv-station
”Big Content” för att attrahera, och ”Small Content” för att konvertera. ”Make Your CEO Shine”. Och se till att få ”The Big Yes”. Det är Lasse Høgfeldts framgångsrecept för content marketing. Själv har han använt det för att omvandla en ”vanlig” kommunikationsavdelning till en färgstark, internationellt uppmärksammad och prisbelönt TV-station. I avsnitt 78 av Kntnt Radio berättar han historien om Jyske Bank TV. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Jyske Bank TV
Hur många banker känner du till som sätter så stort tilltro till sitt varumärke att de ger sig på att producera tv på daglig basis? Förmodligen inte många fler än Jyske Bank i Danmark. På huvudkontoret i Silkesborg har tv-produktionen blivit en så central del i verksamheten att banken numera titulerar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsongens sista Kntnt frukost berättar Lasse Høgfeldt om resan från traditionell bank till prisbelönt medieföretag.
Läs hela artikeln »Marknadsföring och försäljning innan 57% av köpresan är avklarad
Du har säkert hört att 57% av köpresan är i genomsnitt avklarad innan säljare tillfrågas om en offert. Då har i genomsnitt 5,4 personer äntligen nåt konsensus hos köparen, och det finns väldigt lite utrymme för säljare att påverka. Så var det inte förr. Men så är det numera. Tyvärr. Men det finns en väg ut ur detta! Om det pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren i avsnitt 78 av Kntnt Radio. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Något är ruttet i mediebranschen
Majoriteten av all internettrafik är fejk! Och i takt med att en allt större del av mediebudgeten läggs på det digitala ökar incitamentet för de som skor sig på denna tveksamma företeelse. Det är hög tid att ta problemet på allvar. I dagens avsnitt av Kntnt Radio hör du Fredrik Hallberg förklara innebörd och konsekvenser av den svåråtkomliga robottrafiken.
Läs hela artikeln »Skyll inte på content marketing
I veckans avsnitt av Kntnt Radio hör du Pontus Staunstrup och Thomas Barregren diskutera Jason Millers artikel ”It’s time to stop blaming content for your content marketing problems”.
Artikeln tar avstamp i en undersökning från dataanalysföretaget Beckon som visar att användningen av content har ökat med 300% samtidigt som 95% av det innehåll som produceras saknar effekt. Då är det lätt att dra slutsatsen att content marketing inte funkar. Men är det verkligen rätt tänkt? Ja, du får väl lyssna för svar! ?
Läs hela artikeln »Account Based Marketing
Du har säkert hört talas om Account Based Marketing (ABM). Men vet du hur det fungerar? I avsnitt 75 av Kntnt Radio, berättar Christopher Engman om detta.
Läs hela artikeln »Content shock – sanning eller myt?
I veckans avsnitt av Kntnt Radio diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren Mark W. Schaefers snart tre år gamla artikel ”Content Shock: Why content marketing is not a sustainable strategy”. Har Schaefer rätt eller fel? Är content shock sanning eller myt? Lyssna och döm själv!
Läs hela artikeln »Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
B2B 2.0 – Marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern heter en bok författad av Conny Gustafsson, Rune Rennemark och dagens gäst i Kntnt Radio – Ulf Vanselius.
Ulf har jobbat med marknadsföring och reklam sedan 1980. Och sedan 1990 i Pyramid – Sveriges kanske mest välrenommerade B2B-byrå – som han var med och grundade och är vd för idag.
Med sådan gedigen erfarenhet är Ulf en ovärderlig källa till kunskap och insikt som han frikostigt delar med sig av i dagens program. Lyssna!
Content marketing strategier
Du behöver en strategi för content marketing. Om det finns mycket skrivet. Men det mesta ger en felaktig beskrivning och dåliga råd. Detta pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren om i avsnitt 72 av Kntnt Radio.
Läs hela artikeln »Framtiden i sociala medier
Sociala medier är det självklara ämnet när Deeped och Sarah, kända som Social by default, intervjuas i avsnitt 71 av Kntnt Radio. Men frågorna är inte lika självklara, och absolut inte svaren. Pia och Thomas tar med sina frågor samtalet bortanför allfarvägen. Ett mycket lyssningsvärt poddavsnitt utlovas.
Läs hela artikeln »Kan man lyckas med content marketing utan att gå 100% in för det?
Joe Pulizzi sa i sitt inledningsanförande vid Content Marketing World 2016: ”If you’re not all in with your content marketing program, you should stop.” Hoppsan! Låt bli content marketing om du inte går hundra procent in för det. Det är ett tufft budskap. Håller sveriges främsta content marketing experter med? Lyssna på det andra avsnittet av Pontus vs Thomas så får du höra.
Läs hela artikeln »