Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
EU skärper reglerna för hantering av personuppgifter
Alexander Jute är advokat och expert på EU:s nya dataskyddsförordning GDPR som snart träder i kraft och på många vis påverkar företags marknadsföring. I avsnitt 88 av Kntnt Radio belyser han komplexiteten i den nya lagen och ger dig som marknadsför råd om vad du ska göra!
Läs hela artikeln »Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning)
Advokat Alexander Jute från MarLaw förklarar hur din marknadsföring påverkas när EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) införs i maj nästa år. Hans presentation tar avstamp i dagens lagstiftning och belyser vad som ändras, hur det påverkar dig och vad du ska göra.
Läs hela artikeln »Är regelbunden publicering ett måste?
Lars Wirtén – en content marketing profil från Malmö med 25 år i branschen – skriver att regelbunden publicering inte alls är viktigt. Stick i stäv med vad de flesta hävdar. Har han rätt? Eller är han en siren som lockar dig på avvägar? Hör Pontus Satunstrup och Thomas Barregren diskutera frågan i Kntnt Radio 87.
Läs hela artikeln »SEO för dig som jobbar med content marketing
SEO-experten Christian Rudolf avslöjar Google-hemligheter och delar med sig av sina bästa tips för hur du som arbetar med content marketing ska få ditt innehåll att placera sig högt i Googles sökresultat. Det gör han i avsnitt 86 av Kntnt Radio. Avsnittet är långt, men värt varenda minut eftersom Christian Rudolf är en guldgruva när det kommer till att förstå och behaga Google. Så lyssna från början till slut!
Läs hela artikeln »Underskatta inte kraften i epost
Epost: Från förlegad kanal med dåligt rykte till ett av de mest effektiva marknadsföringsverktygen för att bygga varumärkeskännedom och konvertera kunder. Det är dags att uppvärdera epostmarknadsföring i allmänhet och nyhetsbrev i synnerhet, menar våra experter Pontus Staunstrup och Thomas Barregren. Lyssna på dagens avsnitt!
Läs hela artikeln »Okända sanningar om svenskarna och internet
Pamela Davidsson från Internetstiftelsen berättar okända sanningar om svenskarna och internet i första delen av vårens första Kntnt frukost.
Läs hela artikeln »Account Based Marketing
I dagens Kntnt frukost hör du Christopher Engman förklara vad Account Based Marketing (ABM) är och hur du som marknadsförare använder denna form av marknadsföring i praktiken. Han berättar även om förutsättningar som måste uppfyllas och utmaningar som behöver hanteras för att nå resultat och exemplifierar med framgångsrika exempel. Med erfarenhet både som leverantör och köpare av ABM vet han vad som gäller. Ta del av hans framträdande nu.
Läs hela artikeln »Så använder vi smarttelefoner
Pamela Davidsson är statistikchef på Internetstiftelsen som bland mycket annat gör den årliga studien Svenskarna och internet. Men i avsnitt 84 av Kntnt Radio pratar vi med Pamela om en annan studie: Apparat. Det är en kartläggning av vad folk gör med sina smarta telefoner.
Läs hela artikeln »Marknadschefen tar över IT-chefens jobb
2017 spås bli det första året då marknadschefen spenderar mer pengar på IT-tjänster än IT-chefen. Samtidigt visar forskning att var femte IT-chef tvingas rapportera till marknad inom bara några år. Analysen avser visserligen USA men det är ändå väl värt att fundera på vad denna utveckling säger oss. Det är också temat för årets första rond av Pontus vs Thomas. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Så väljer du byrå
Idag är det mer komplext än någonsin att upphandla kommunikation. Disciplinerna överlappar varandra rejält och branschglidningen är ett faktum som gör det allt svårare att navigera och hitta rätt i djungeln av byråer. Att du köper en tjänst som skapas först under arbetets gång gör inte saken lättare! I dagens avsnitt av Kntnt Radio ber vi Max Apéria, byråvalskonsult på Sveriges Annonsörer, reda ut vad du behöver tänka på vid upphandling av byrå. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Spaningar 2017 med The Social Media Professor
Vad behöver du som marknadsförare verkligen bry dig om och vad kan du med stor sannolikhet strunta i under året som kommer? Lyssna på 2017 års framtidsspaning i Kntnt Radio som gästas av The Social Media Professor Niklas Myhr.
Läs hela artikeln »Boktips för marknadsförare
I årets sista avsnitt av Pontus vs Thomas bjuds du på en mängd spännande boktips inom marknadskommunikation. Du hör de båda bokslukarna djupdyka ner i egna favoriter liksom du hör dem diskutera gemensamma. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »