Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Ylva Vitorovic

Så jobbar Stena Line med sociala medier

Hur kom­mu­ni­ce­rar ett av värl­dens störs­ta fär­je­re­de­ri med sina rese­nä­rer? I vil­ka kana­ler byg­ger man enga­ge­mang och när­va­ro? Vil­ket arbe­te styrs centralt från Dan­mark­s­ter­mi­na­len i Göte­borg och hur myc­ket kan de loka­la kon­to­ren på des­ti­na­tio­ner­na påver­ka kom­mu­ni­ka­tio­nen? Lyss­na på vårt sam­tal med Ylva Vito­ro­vic, con­tent & com­mu­ni­ca­tion spe­ci­a­list på Ste­na Line!

Läs hela artikeln »
Mattias Brannholm Joe Pulizzi Cmw17

USA-korre rapporterar från Content Marketing World 2017

Du hör vår USA-kor­re Mat­ti­as Bränn­holm – tidi­ga­re USA-kor­re­spo­dent för SVT och redak­tör vid alpi­na VM i Åre med mera, nume­ra con­tent mar­ke­ting geek och vd för Bra­ma Con­tent berät­ta om sina lär­do­mar och intryck från Con­tent Mar­ke­ting World. Sto­ry var temat för even­tet men det går ock­så att urskil­ja ytter­li­ga­re två: audi­ence och com­mu­ni­ty. Vi avslu­tar vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio med ett för­sök att sam­man­fat­ta des­sa tre teman.

Läs hela artikeln »
Close Up Of Human Feet In Morgue

Har webbplatsen överlevt sig själv?

Bri­an Solis säger att webb­plat­ser suger. Pon­tus Staun­strup berät­tar att många kom­mu­ni­ka­tö­rer och mark­nads­fö­ra­re ifrå­ga­sät­ter nöd­vän­dig­he­ten av att läg­ga tid på den egna saj­ten när det finns soci­a­la medi­er, My News­desk och and­ra spe­ci­a­li­se­ra­de forum med snabbt genom­slag. Joa­kim Arham­mar häv­dar att inga webb­plat­ser finns om tio år. Har de rätt? Det fun­de­rar Pia Teg­borg, Tho­mas Bar­re­gren och Robert Bör­jes på i avsnitt 146 av Knt­nt Radio.

Läs hela artikeln »
Untitled

Varför är 4 av 5 vd:ar missnöjda med sina marknadschefer?

4 av 5 vd:ar är miss­nöj­da med sina mark­nads­che­fer. Näs­tan lika många mark­nads­che­fer upp­le­ver att de inte tillåts göra sitt bäs­ta. Var­för är det så? Vad kan du göra? Om det hand­lar hös­tens förs­ta avsnitt av Knt­nt Radio.

Läs hela artikeln »
Adobestock 80668906

Tips på böcker och poddar för sommaren

I säsong­ens sista avsnitt av Knt­nt Radio tip­sar Tho­mas och jag dig som lyss­nar om böc­ker och podcast att upp­täc­ka i som­mar. Någ­ra gil­lar vi redan och and­ra ver­kar lovan­de. Lyss­na för inspiration!

Läs hela artikeln »
The Horrible Whirlpool By Fabiomax Via Adobe Stock

Därför misslyckas content marketing-strategier

Var­för full­föl­jer inte mark­nads­fö­ra­ren sin con­tent mar­ke­ting-stra­te­gi? Den frå­gan är utgångs­punk­ten för den 17:e och sista ron­den i Pon­tus vs Tho­mas . Arti­keln som stäl­ler frå­gan ger sju för­kla­ring­ar. Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren ser en annan: det stra­te­gis­ka hålrummet.

Läs hela artikeln »
Malin Sjoman Och Susanne Hagvall

Marknadsföring och försäljning i B2B-företag

Hur gör dagens före­tag affä­rer med and­ra före­tag och hur kan vi använ­da kun­ska­pen i vår B2B-mark­nads­fö­ring och för­sälj­ning? Det vet Susan­ne Häg­vall och Malin Sjö­man – spe­ci­a­lis­ter inom områ­det och grun­da­re av byrån Häg­vall & Sjöman. 

Läs hela artikeln »
408h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1 0

Attrahera kunder och driv försäljning med content marketing

Mark­nads­fö­ring hand­lar om att ska­pa intres­se, en efter­frå­gan, hos kon­su­men­ten. Men det räc­ker inte. Väl där mås­te du dri­va kun­den vida­re längs köpre­san för att få till en affär. Det­ta kan du göra med hjälp av con­tent mar­ke­ting. Låt Pon­tus och Tho­mas reda ut hur. Per­son­li­gen tyc­ker jag det­ta är ett av de bäs­ta avsnit­ten de båda con­tent exper­ter­na gjort så spill ing­en tid utan lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Nina Hallstrom Skistar

Har du koll på din målgrupp?

Det är först när du lärt kän­na din mål­grupp som du kan ska­pa ett rele­vant, intres­sant och enga­ge­ran­de inne­håll. Krux­et är att våra mål­grup­per stän­digt utveck­las, i allt från bete­en­de till kanal­val och vad man tyc­ker är vik­tigt. Så hur häng­er man med? Till våren sista Knt­nt fru­kost bjöd vi in Skistars con­tent mana­ger, Nina Hall­ström, för att hon ska dela sina erfarenheter.

Läs hela artikeln »
Pia Tegborg Kntnt Och Nina Hallstrom Skistar

Lär känna din målgrupp

Lär kän­na din mål­grupp. Det är själv­klart. Men hur? Om det hand­lar avsnitt 100 av Knt­nt Radio. Dels får du höra hur Skis­tar gör. Dels berät­tar Tho­mas hur du kan använ­da inne­håll för att göra det. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Light Bulb

Så påvisar du värdet av marknadsföring

Kon­kret för­slag på hur du kan mäta effek­ten av con­tent mar­ke­ting och påvi­sa nyt­tan får du i avsnitt 99 av Knt­nt Radio med Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren. Läs mer här.

Läs hela artikeln »
Pia Tegborg Och Asa Melin Mandre Och Thomas Barregren

Podcast för marknadsföring

Åsa Melin Mandre – känd från Cisions podcast Pas­sion för kom­mu­ni­ka­tion – gäs­tar Knt­nt Radio. Vi pra­tar om podcast för mark­nads­fö­ring. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »