Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Joe Pulizzi på Content Meetup
Joe Pulizzi stod på scen i Göteborgs konserthus den 22 maj. Han var inledningstalare på Content Meetup 2014. I detta specialprogram kan du höra hela hans presentation.
Läs hela artikeln »Intervju med Joe Pulizzi
Joe Pulizzi är mannen gav världen content-feber. Han myntade termen content marketing för 13 år sedan. Grundande Content Marketing Institute (CMI) för sju år sedan. Och har sedan dess åkt jorden runt och föreläst om content marketing. Nu var det dags för Sverige. Den 22 maj besökte han Content Meetup som hölls i Göteborgs konserthus.
Kvällen innan tog vi med Joe Pulizzi till Upper House Lounge och gjorde en nära timslång intervju med honom. Vi pratar om allt från löpning till content marketing. Naturligtvis med tyngdpunkt på det sista. Lyssna!
Läs hela artikeln »Paradigmskifte
Paradigmskifte. Få har sagt det rent ut. Men många pratar om det. Christer Olsson om att tillföra värde som idé. Stefan Hyttfors om hur mellanhand som affärsidé är en 200-årig parantes. Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh om att media inte längre är mass-media och att vi alla är mediaproducenter. Och inte minst Thomas Barregren, som pratar om hur internet, mobil kommunikation och sociala medier för alltid har förändrat spelreglerna för marknadskommunikation. Om detta pratar Thomas och jag i avsnitt 4 av Kntnt radio.
Du får också lyssna på en intervju med Granngårdens marknadschef Lena Hillstedt, som under flera år har arbetat med content marketing.
Vi pratar också om våra frukostseminarier. Om de nio som har varit och de fyra som kommer i höst. Och mycket annat smått och gott.
Läs vidare mer information om innehållet och framför allt för att lyssna!
Läs hela artikeln »Vågar du ha en strategi?
Strategi. Det är något av en röd tråd i dagens program. Thomas avslöjar strategin för Kntnts blogg. Pia pratar om The Curve – en strategi för att vinna ”super-fans” genom att ge bort en del av sina produkter. Thomas berättar om rädslan för strategiska beslut. Och Pia tar upp vikten av att fokusera på en primär kund.
Andra saker som tas upp i dagens späckade program är native advertising och Facebook. Vi uppmärksammar också att Kntnts blogg fyller ett år. Och berättar vad du kommer att se och höra på Content Meetup den 22 maj.
Läs vidare för att lyssna och få mer information om innehållet.
Läs hela artikeln »Skit i Facebook – igen!
Wow! Vilken uppmärksamhet Thomas blogginlägg om Facebook fick. Vi fick massor av mejl med tack och uppmuntrade ord från marknadsförare och kommunikatörer som hade anat, hört talas om eller själva sett att Facebook begränsar den organiska räckvidden av uppdateringar för att kunna sälja annonser. Vi fick också några uppretade Facebook-experter som säger att Thomas har helt fel.
I det andra avsnittet av Kntnts podradio bemöter Thomas kritikerna. Vi pratar också om varför annonsering online ökar samtidigt som effekten minskar, och om hur man kommer igång med content marketing.
Läs om innehållet i Kntnt radio avsnitt 2 – och lyssna!
Läs hela artikeln »Kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren
Kntnt startar podradio om content marketing och annat som intresserar marknadsförare och kommunikatörer. Lyssna i din mobil eller på webben – var du vill, när du vill. Läs vidare för att få veta mer om första avsnittet!
Läs hela artikeln »14 lärdomar och insikter efter höstens frukostseminarium
Nu är höstens frukostmöten genomförda. Det har varit kul. Det har varit nervöst. Och det har varit en hel del praktiska pyssel. Uppslutning har varit långt över förväntan med fullsatta seminarier och därtill väntelista. Något måste vi därför gjort bra. Och annat kan vi självklart göra bättre. Mina insikter och lärdomar som projektledare för evenemangen delar jag med mig av i denna artikel. Läs gärna!
Läs hela artikeln »Macy’s Thanksgiving Day Parade – en personlig betraktelse
Det är fjärde torsdagen i november. Närmare bestämt den 28:e i månaden. Över 50 miljoner amerikaner har slagit på TV:n fulla av förväntan. Ytterligare 3,5 miljoner New York bor och turister trotsar de isiga vindarna på Manhattan och beger sig ut för att under ett par timmars tid underhållas längst paradgatan Broadway. Stämningen är på topp. Jag vet för jag var där för att se ett av USA:s största årligen återkommande event — varuhuset Macy’s Thanksgiving Day Parade. Läs min betraktelse!
Läs hela artikeln »5 roller som behövs för content marketing
Vilka roller behövs för att bedriva effektiv content marketing? Det behövs berättare, innehållsproducenter, redaktörer, publikchef och innehållschef. Läs vidare om du vill veta vilken funktion de fyller och vad de gör.
Läs hela artikeln »