Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Gott och blandat
Deeped Niclas Strandh hade rätt: Skit inte i Facebook. Så når du yngre publik med Kik och Snapchat. Vetenskapen hjälper dig skriva bättre. Joe Pulizzi ryter till mot Wall Street Journal som blandar ihop native advertising och content marketing. Med mera finner du i dagens gottepåse. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Johan Ydring om digital marknadsföring
Ny forskning: Därför gillar vår hjärna bra storytelling. Den starkaste digital-trenden som du har hört – men inte hört talas om: poddradio. Content marketing fejden – professor ryter till. Och en längre intervju med Johan Ydring – mediachef på Fritidsresor. Det och mer innehåller avsnitt 16 av Kntnt Radio. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Nya rön som marknadsförare behöver känna till
Market automation, remarketing och övervakning på webben. Det strategiska hålrummet. Motvilja till personer och föremål som upplevs komma närmare. Och en omdiskuterad C‑uppsats. Det är något av allt vi tar upp i detta avsnitt av Kntnt radio. Missa det inte!
Läs hela artikeln »Carin Fredlund om varumärke och journalistik
Rapport från Webbdagarna i Göteborg. Intervju med Carin Fredlund – Sveriges förste och främste journalist som bevakar reklam- och varumärkesfrågor. The Epic Split. Skint inte i Facebook. Och är det relevant att diskutera skillnad mellan content marketing och inbound marketing. Det är några av ämnena i podden. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Content Marketing World
Pia och Thomas berättar om sina intryck och lärdomar från Content Marketing World – den årliga konferensen i USA om content marketing. Lyssna på avsnittet här!
Läs hela artikeln »Content marketing business-to-business
Vi pratar med Malin Sjöman om content marketing business-to-business, svar på lyssnarfråga och kommenterar några nyheter under 72 innehållsrika minuter. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Kntnt radio 11: Publiceringsverktyg (CMS)
Semestern är slut. Skolorna har börjat. Likaså jobben. Och Kntnt Radio är tillbaka med nya avsnitt varannan vecka. I höstens premiäravsnitt pratar vid om publiceringsverktyg, också kallat CMS efter engelskans ”content management system”. Vi pratar också om experiment, bland annat med höstens frukostföreläsningar. Och vad vi har gjort och läst i sommar. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Paneldiskussion på Content Meetup
Hör Joe Pulizzi berätta hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Lyssna på Lena Hillstedts förklaring till hur Granngården har fått 900 000 medlemmar i sin kundklubb. Och mycket mer i detta specialavsnitt av Kntnt Radio.
Läs hela artikeln »6 poddar och 4 böcker
Vi tipsar om 6 poddar du kan lyssna på i hängmattan och 4 böcker du kan läsa på stranden i sommar. Vi pratar också om tidningsdöden och vad som kan vara lösningen. Läs och lyssna nu!
Läs hela artikeln »Granngården på Content Meetup
För sex år sedan sålde Lantmännen sin butikskedja till riskkapitalbolaget EQT. Det blev startskottet för en content marketing satsning som idag har givit dem nästan en miljon kunder i kundklubben. Hör marknadschefen Lena Hillstedt och hennes vapendragare Peter Söderberg, contentbyrån Chiffers vd, berätta i ord och siffror om sin resa.
Läs hela artikeln »Content Meetup 2014: Granngården
Riskkapitalbolaget EQT måste älska content marketing. För det har på fem år trefaldigat antal medlemmar i Granngårdens kundklubb. Och den var ett av EQT:s främsta skäl 2008 att köpa Lantmännens butikskedja. Sedan dess har antalet ökat från 300 000 till 900 000 medlemmar. Och det tack vare content marketing.
Den 22 maj, på Content Meetup 2014, klev Granngårdens marknadschef Lena Hillstedt upp på scenen i Göteborgs konserthus tillsammans med sin vapendragare Peter Söderberg från contentbyrån Chiffer. De berättade i ord och siffror om den fantastiska resan.
I denna artikel återberättar jag deras historia. I slutet hittar du också en filminspelning av deras tal samt deras presentation. Så läs vidare!
Läs hela artikeln »Content marketing
I det sjunde avsnittet av Kntnts podd pratar Pia och Thomas om allt från tidningsdöd till 90-talisters mobilvanor. Men det finns en röd tråd: content marketing. Vi pratar också om att mäta effekten av content marketing, varför så många misslyckas och Berghs School of Communications nya utbildnig Executive Content Marketing. Och en hel del annat därtill. Lyssna själv!
Läs hela artikeln »