Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Tillbaka efter sommar och semester
Pia och Thomas är tillbaka efter semestern med massor av saker de vill prata om. Lyssna på avsnitt 41 av Kntnt Radio.
Läs hela artikeln »Har du ett framtidsjobb?
I veckan mejlade jag alla som har visat intresse för Kntnt om höstens första frukostseminarium. Jag hann knappt lyfta fingret från avsändarknappen innan mejlprogrammet började plinga som besatt. Det var alla autosvar. Jag gick igenom dem alla. En del har fortfarande semester. Andra går utbildning. Någon är föräldraledig. Men i de allra flesta fall har epostadressen upphört.
Det fick mig att fundera på kommunikationsyrkets framtid. Är de avstängda epostadresserna ett tecken på minskad efterfrågan på kommunikatörer? Eller tvärtom; stor efterfrågan och många som passar på att byta jobb?
För att ta reda på svaret gjorde jag en liten djupdykning. Och detta är vad jag hittade…
Läs hela artikeln »Daniel Lägersten: Visuell storytelling i content marketing
Hur kan video och film användas i content marketing undrade en lyssnare. Så för att få svar intervjuar vi den prisbelönte tv-producenten Daniel Lägersten.
Läs hela artikeln »Eva Ersson-Åbom: History marketing (Kntnt radio 39)
Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Actionable © Bensound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Happyrock © Bensound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Who Cares © Sam Brown (CC BY-ND 3.0)
Lars Falk, del 4: Gant och Zeta
Del 4 av 4 om och med Lars Falk. Tillkomsten av byrån OCH. Uppdragen för Gant och Zeta. En anekdot från en segelbåt.
Läs hela artikeln »Lars Falk, del 3: Falk & Pihl blir DDB
Del 3 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Partners följs av Falk & Pihl som blir DDB. Hur bokförlaget Atlantis blev till. Grillad på bästa tv-tid av Siewert Öholm.
Läs hela artikeln »Lars Falk, del 2: Falk & Partners och Butlers kokbok
Del 2 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Partners blir en av landets mest framgångsrika byråer. Söndagsmiddagar hos Carl Butler inleder kokboksfloran.
Läs hela artikeln »Lars Falk, del 1: Från Kalix till Arbmans
Del 1 av 4 om och med Lars Falk. Guldsmedssonen blir journalist. Börjar jobba på Expressens annonsavdelning. Möter Leon Nordin. Och kommer till Arbmans.
Läs hela artikeln »Sandra Hanson: Lagar som marknadsförare behöver ha koll på
Advokat Sandra Hanson från MarLaw svarar på kluriga frågor om vad du får och inte får som marknadsförare – inte minst på webben. Lyssna och lär!
Läs hela artikeln »Böcker att läsa och poddar att lyssna på i sommar
Vi tipsar om sex böcker och tre poddar, berättar vad sommarens åtta avsnitt av Kntnt radio handlar om, och avhandlar ett stickspår om relationsmarknadsföring. Det är innehållet i det 32:a avsnittet av Kntnt radio.
Läs hela artikeln »Acast om podcasts framtid – intervju med Johan Billgren
1,8 miljoner svenskar – det motsvarar var tredje svensk mellan 20 och 64 år – lyssnar på poddradio varje månad. Det är ett av flera skäl till varför marknadsförare måste vakna upp ur sina snapchat-drömmar och börja podda – och annonsera i andras podcastar. Ett skäl varför många drar sig är svårigheten att mäta effekten av annonsering i poddradio. Det försöker Acast lösa. Vi pratar om detta och om podcasting i allmänhet med Johan Billgren, som är utvecklingschef på Acast och en av grundarna.
Läs hela artikeln »PostNords native advertising är lika bra som SEB:s
Thomas har tittat närmare på PostNords native advertising på di.se. Vi pratar om skrivblockering. Och Pia sammanfattar StockholmMediaWeek 2015. Lyssna (eller läs) avsnitt 30 av Kntnt radio.
Läs hela artikeln »