Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Seagull 249638 Y Cocoparisienne Via Pixabay Cc0 1.0

Tillbaka efter sommar och semester

Pia och Tho­mas är till­ba­ka efter semestern med mas­sor av saker de vill pra­ta om. Lyss­na på avsnitt 41 av Knt­nt Radio.

Läs hela artikeln »
212h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Har du ett framtidsjobb?

I vec­kan mej­la­de jag alla som har visat intres­se för Knt­nt om hös­tens förs­ta fru­kost­se­mi­na­ri­um. Jag hann knappt lyf­ta fing­ret från avsän­dar­knap­pen innan mej­l­pro­gram­met bör­ja­de plinga som besatt. Det var alla auto­svar. Jag gick ige­nom dem alla. En del har fort­fa­ran­de semes­ter. And­ra går utbild­ning. Någon är för­äld­ra­le­dig. Men i de all­ra fles­ta fall har epost­a­dres­sen upphört.

Det fick mig att fun­de­ra på kom­mu­ni­ka­tions­yr­kets fram­tid. Är de avstäng­da epost­a­dres­ser­na ett tec­ken på mins­kad efter­frå­gan på kom­mu­ni­ka­tö­rer? Eller tvärtom; stor efter­frå­gan och många som pas­sar på att byta jobb?

För att ta reda på sva­ret gjor­de jag en liten djup­dyk­ning. Och det­ta är vad jag hittade…

Läs hela artikeln »
Daniel Lägersten

Daniel Lägersten: Visuell storytelling i content marketing

Hur kan video och film använ­das i con­tent mar­ke­ting und­ra­de en lyss­na­re. Så för att få svar inter­vju­ar vi den pris­be­lön­te tv-pro­du­cen­ten Dani­el Lägersten.

Läs hela artikeln »
Eva Ersson åbom

Eva Ersson-Åbom: History marketing (Kntnt radio 39)

Musik: All Alo­ne © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Actio­nab­le © Ben­sound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Hap­py­rock © Ben­sound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Who Cares © Sam Brown (CC BY-ND 3.0)

Läs hela artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 4: Gant och Zeta

Del 4 av 4 om och med Lars Falk. Till­koms­ten av byrån OCH. Upp­dra­gen för Gant och Zeta. En anek­dot från en segelbåt.

Läs hela artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 3: Falk & Pihl blir DDB

Del 3 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Part­ners följs av Falk & Pihl som blir DDB. Hur bok­för­la­get Atlan­tis blev till. Gril­lad på bäs­ta tv-tid av Siewert Öholm.

Läs hela artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 2: Falk & Partners och Butlers kokbok

Del 2 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Part­ners blir en av lan­dets mest fram­gångs­ri­ka byrå­er. Sön­dags­mid­da­gar hos Carl But­ler inle­der kokboksfloran.

Läs hela artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 1: Från Kalix till Arbmans

Del 1 av 4 om och med Lars Falk. Guld­smeds­so­nen blir jour­na­list. Bör­jar job­ba på Expres­sens annons­av­del­ning. Möter Leon Nor­din. Och kom­mer till Arbmans.

Läs hela artikeln »
Sandra Hanson Marlaw

Sandra Hanson: Lagar som marknadsförare behöver ha koll på

Advo­kat Sand­ra Han­son från Mar­Law sva­rar på klu­ri­ga frå­gor om vad du får och inte får som mark­nads­fö­ra­re – inte minst på web­ben. Lyss­na och lär!

Läs hela artikeln »
Funny 670678 By Screamenteagle Via Pixabay Cc0 1.0

Böcker att läsa och poddar att lyssna på i sommar

Vi tip­sar om sex böc­ker och tre pod­dar, berät­tar vad som­ma­rens åtta avsnitt av Knt­nt radio hand­lar om, och avhand­lar ett stick­spår om rela­tions­mark­nads­fö­ring. Det är inne­hål­let i det 32:a avsnit­tet av Knt­nt radio.

Läs hela artikeln »
Johan Billgren Acast

Acast om podcasts framtid – intervju med Johan Billgren

1,8 mil­jo­ner svens­kar – det mot­sva­rar var tred­je svensk mel­lan 20 och 64 år – lyss­nar på podd­ra­dio var­je månad. Det är ett av fle­ra skäl till var­för mark­nads­fö­ra­re mås­te vak­na upp ur sina snapchat-dröm­mar och bör­ja pod­da – och annon­se­ra i and­ras podcas­tar. Ett skäl var­för många drar sig är svå­rig­he­ten att mäta effek­ten av annon­se­ring i podd­ra­dio. Det för­sö­ker Acast lösa. Vi pra­tar om det­ta och om podcasting i all­män­het med Johan Bill­gren, som är utveck­lings­chef på Acast och en av grundarna.

Läs hela artikeln »
Native Adverting Seb Vs Posnord

PostNords native advertising är lika bra som SEB:s

Tho­mas har tit­tat när­ma­re på Post­Nords nati­ve adver­ti­sing på di​.se. Vi pra­tar om skriv­bloc­ke­ring. Och Pia sam­man­fat­tar Stock­holm­Me­di­aWeek 2015. Lyss­na (eller läs) avsnitt 30 av Knt­nt radio.

Läs hela artikeln »