Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Så marknadsför sig Airbnb med hjälp av communityt – intervju med Aja Guldhammer
Ett starkt community är grundbulten i Airbnbs marknadsföring. Genom att lyfta fram historier från värdar och gäster bygger de social trust och får dig och mig att boka vårt boende. Om detta och mycket annat berättar Aja Guldhammer, landschef för Airbnb i Norden och Nederländerna, för Thomas och Pia i avsnitt 49 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)
En makalös resa, kraften i användargenererat innehåll och lokala marknadsföringsaktiviteter stod i fokus när Aja Guldhammer talade på Kntnts sista frukost för säsongen. Hon talade under rubriken: ”Airbnb’s Secret Sauce.” Här kan du se hela hennes presentation.
Läs hela artikeln »Värdeskapande reklam och kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm
Vad är egentligen reklam? Förlorar marknadschefen inflytande? Vad är skillnaden mellan värdestödjande reklam och värdeskapande reklam? Och vad är kommunikationskapital egentligen? Detta är bara några av alla spännande frågor som Sara Rosengren, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, pratar med Thomas och Pia i avsnitt 48 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Upphovsrätt och annonsmärkning i sociala medier – intervju med Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw (Kntnt radio 47
Cecilia Torelm Tornberg från advokatbyrån MarLaw pratar om upphovsrätt, annonsmärkning och mycket annat i sociala medier med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio.
Läs hela artikeln »Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)
Medansvar, snårig upphovsrätt och hårfin gräns mellan yttrandefrihet och marknadsföring. Det finns många fallgropar för en content marketer. Men Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw, en advokatbyrå specialiserad på marknadsrätt, kan hjälpa. Det gjorde hon på vid senaste Kntnt frukost. Om du missade tillfället kan du se och höra hennes presentation här.
Läs hela artikeln »Alexander Mason (Cision): Kommunikatören, journalisten och kampen om innehållet
Marknadsföring och PR närmar sig varandra, och kommunikatörens och journalistens roller håller på att förändras. Vart är branschen på väg? Det pratar vi om med Alexander Mason, som är kommersiell chef på Cision. Vi pratar också om Facebooks tjuvnyp. Och tipsar dig om hur du ska nå ut med ditt budskap. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Josefine Kvarnström: Omni om native advertising
Den Schibstedtsägda nyhetstjänsten Omni drog igång som en startup för två år sedan och har redan hunnit ta emot utmärkelser som bästa nyhetstjänst och årets innovation i mediabranschen. I detta avsnitt hör du Omnis försäljningschef Josefine Kvarström berätta hur tjänsten fungerar, vad det kostar att annonsera och vad du som funderar på att testa native advertising bör tänka på för att nå engagemang hos läsarna.
Läs hela artikeln »John Ekman: Optimera konvertering online
John Ekman från Converstionista pratar om konverteringsoptimering med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio. Det handlar om webbpsykologi – att förstå hur användare faktiskt använder din webbplats – och göra den mer tilltalande och enklare att använda. Lyssna, lär och optimera sen din webbplats.
Läs hela artikeln »John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)
Konverteringsoptimering och framförallt webbpsykologi stod i fokus när John Ekman talade på Kntnts andra frukost i höst. Han talade under rubriken: ”Vad du tror dina besökare gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egentligen gör.” Här kan du se hela hans underhållande och lärorika presentation (inklusive när han ramlar av scen).
Läs hela artikeln »Öppenhjärtigt samtal om de gångna två år och framtiden
Två år sedan vi började vår verksamhet. Det gör oss modiga. Vi bryter mot alla regler och pratar om oss själva. Jag hoppas det ändå är intressant för dig. Vi avslöjar i vart fall ett och annat om oss själva och om vårt kommande verktyg Konzilo.
Läs hela artikeln »Lina Areblad: Om livet som marknadschef på Uber
Lina Areblad är marknadschef i Sverige på taxiutmanaren Uber. Trots att Uber är världens högst värderade startup, så finns ingen marknadsbudget för Sverige. Men med hjälp av sitt community växer de ändå så att det knakar. Hör Lina Areblad berätta hur.
Läs hela artikeln »Lina Areblad: Så växer Uber utan marknadsbudget men med ett starkt community (Kntnt frukost 18)
Uber är världens högst värderade startup, men utan marknadsföringsbudget i Sverige, och ändå växer de så att det knakar. Hur berättar Lina Areblad, marknadschef för Uber i Sverige, i höstens första frukostföredrag.
Läs hela artikeln »