Pia Tegborg
Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.
Spel i marknadsföring – intervju med Joakim Eklund
Hör Joakim Eklund förklara vad gamification egentligen är, hur du kan använda det i din marknadsföring och hur det går till när ett spel blir till.
Läs hela artikeln »Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen
Inklämd mellan två möten intervjuar vi Frida Boisen – digitalchef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, krönikör på Expressen, sociala medier-expert för SVT, flitig föreläsare och författare till boken ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier”. Häng med!
Läs hela artikeln »Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)
Alla företag som kommunicerar eller arbetar med varumärkesutveckling står inför en framtid med förändrade spelregler. Förstå hur dagens unga, generation Z, konsumerar media, och utmaningar som följer med detta!
Läs hela artikeln »Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman
Generationen som är född med mobilen i handen – generation Z – kräver kommunikation som är äkta och ärlig. Övaranalysera inte, utan var mänsklig, skapa ett bra innehåll, så löser sig resten. Det säger medie- och konsumentforskaren Katarina Graffman som under många år har studerat ungas mediekonsumtion.. Hör henne berätta om detta i avsnitt 55 av Kntnt Radio.
Läs hela artikeln »Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger
Hur du får till din storytelling, vad ”content” faktiskt är och hur content marketing föröder sig själv. Om detta och mycket annat berättar Per Torberger, kommunikationskonsult och skribent med content marketing som specialitet, för Thomas och Pia i avsnitt 54 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs hela artikeln »Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)
Öka effektiviteten i din kommunikation med ett redaktionellt arbetssätt! Staffan Ekengren lär ut knepen.
Läs hela artikeln »Så jobbar Scania Newsdesk – intervju med Staffan Ekengren
Lean är arbetssättet för Scania. Både på bandet och på kommunikationsavdelningen. Lean är mer än bara ett arbetssätt. Det är ett förhållningssätt. Det handlar om att organisera sitt arbete så att varje sak som produceras, oavsett om det är en lastbil eller en artikel, blir färdig så snabbt som möjligt. Det låter enkelt, men kräver ett helt annat sätt att tänka och arbeta. På Scanias kommunikationsavdelning har man anammat det sättet. I denna intervju berättar Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk, hur de har organiserat sig som en redaktion och jobbar enligt lean. Det här avsnittet av Kntnt Radio vill du inte missa!
Läs hela artikeln »Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)
Den explosiva utvecklingen inom sociala medier spelar en alltmer avgörande roll för din affärsframgång. För att kunna bli viral måste du veta hur du skall vässa dina sociala medier-strategier.
Människor vill bli berörda, känna sig levande och vara en del av sammanhanget. Men vilka virala känslor är det mest kraft i – ilskan, glädjen, sorgen, värmen eller rädslan? Och vilka känslor skapar behov av att dela vidare?
Hör Frida Boisen berätta hur du arbetar med känslostyrt innehåll – den senaste trenden inom sociala medier.
Läs hela artikeln »Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup
Är content marketing verkligen för alla? Litet som stort företag? Och oavsett var på köpresan kunden befinner sig? Ja, det påstår i alla fall Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup i sin nyutkomna bok med samma namn. Lyssna på vårt samtal med de båda författarna här!
Läs hela artikeln »Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)
Så fungerar sociala medier tillsammans med content marketing, berättar ”The Social Media Professor” Niklas Myhr i vårens första Kntnt-frukost.
I föreläsningen tar Niklas också upp hur du mäter sociala mediers roll i din content marketing och hur du får ditt innehåll att ta fart. Bland mycket annat. Slå dig ner och spana in filmen!
Läs hela artikeln »Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr
Bara 3 % av dina följare delar ditt innehåll. Gör gott och tjäna pengar. Inte ens kommunikationsproffs kan se skillnad på redaktionellt innehåll och branded content. Detta och mycket mer pratar Thomas och Pia med Niklas Myhr – känd som ”The Social Media Professor” från USA – om i avsnitt 51 av Kntnt Radio. Så på med lurarna och lyssna nu!
Läs hela artikeln »2016 enligt 80+ spaningar
Pia och Thomas har läst 80+ spaningar om content marketing och marknadsföring under 2016 och framåt. I årets första avsnitt av Kntnt Radio pratar de om några av de mest spännande spaningarna. Lyssna nu! Länkar till de 80+ källorna finns på Kntnt.com.
Läs hela artikeln »