Mireille Wildh
Jur. kand Mireille Wildh är specialiserad på marknads- och immaterialrätt, avtalsrätt och säljfrämjande åtgärder i Sverige och Norden. Honär särskilt inriktad på regleringen om marknadsföring och märkning av livsmedel samt juridik i sociala medier. Är verksam som processombud vid domstol och biträder vid förhandlingar med myndigheter och privata organ. Samt är en flitigt anlitad föreläsare av Berghs School of Communication, universitet, högskolor, organisationer och företag.
Annonsmärker du tillräckligt bra?
Dold reklam i sociala medier är ett fortsatt hett ämne. Jur. kand. Mireille Wildh reder ut hur tydlig du enligt lagen måste vara vid annonsmarkering.
Läs hela artikeln »Kommersiellt budskap eller inte – har du koll på var gränsen går?
Om den suddiga gränsen mellan kommersiell och icke- kommersiell kommunikation och varför du behöver veta vad som gäller handlar dagens krönika av jur. kand. Mireille Wildh.
Läs hela artikeln »Kan du bevisa det du påstår?
Undvik påståenden du inte kan bevisa. Att dömas för vilseledande marknadsföring kan nämligen bli dyrt. Mireille Wildh från advokatbyrån MarLaw ger ett exempel på hur illa det kan gå och vilka konsekvenser det kan få. Läs hennes gästkrönika!
Läs hela artikeln »Hårdare tag mot alkoholreklam
Marknadsföring av alkoholdrycker i sociala medier har ökat lavinartat de senaste åren. Konsumentverkets relativt nya riktlinjer innebär hårdare tag och alltfler ärenden granskas. Men vad gäller egentligen? Var går till exempel gränsen mellan yttrandefrihet och marknadsföring? Svaren ger Mireille Wildh från advokatbyrån MarLaw i dagens gästkrönika.
Läs hela artikeln »