Mats Rönne
Mats Rönne har arbetat med marknadsföring i över trettio år, och har lång erfarenhet från såväl kund- som byråsidan, och har även varit ordförande för Sveriges Annonsörer. Han har ett särskilt intresse för markandsföringens effekter och hur dessa mäts och redovisas, och har både agerat effektrådgivare för Sveriges Annonsörers medlemmar och varit med och grundat effekttävlingen 100-wattaren. Idag är Mats fristående rådgivare inom marknadsföring och arbetar med uppdrag för såväl byråer som för media och annonsörer.
ROI är inte ett effektmått
Att använda ROI som nyckeltal för marknadsföringsinsatser är förrädiskt. Forskning visar att det till och med kan skada företagets affär! Men väljer vi istället att fokusera på de effekter kommunikationen skapar kan vi börja tala ROI på riktigt. Mats Rönne, expert på effektmätning och dagens gästkrönikör, belyser problematiken och ger råd på vägen i dagens tänkvärda artikel. Läs och lär nu!
Läs hela artikeln »