Malin Sjöman
Malin Sjöman är senior marknadskonsult och partner på Crescando. Hon har 20 års erfarenhet av B2B marknadsföring, produktledning och affärsutveckling, bl a som marknadschef på 3 och produktledningschef på Ericsson.
Därför ska du inte köpa ett Marketing Automation-system – än
Sanningen är bister. Det finns inte något verktyg som på ett magiskt sätt kan automatisera vår marknadsföring. Marketing Automation är inte magiskt. Det är inte ens automatiskt. För att lyckas med Marketing Automation måste du som marknadsansvarig fortfarande göra grundjobbet, lägga planen och hålla i spakarna för marknadsföringsarbetet! Punkt.
Läs hela artikeln »Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete
Vi frågade Malin Sjöman – marknadskonsult med par decenniers erfarenhet av B2B-marknadsföring från bland andra telekomoperatören 3 och Ericsson – om hon ville dela med sig av sina erfarenheter av marknadsföring och försäljning business-to-business (B2B). Och det ville hon. Resultatet blev denna välskrivna och insiktsfulla artikel. Läs den!
Läs hela artikeln »