Lars Wirtén
Lars Wirtén är skribent och konsult. Efter 20 år inom redaktionell kommunikation i olika former är Lars är expert på content marketing. Lars skriver journalistiska texter, bloggar, debattartiklar och strategiska dokument. I bagaget har han en fil. kand. i medie- och kommunikationsvetenskap från Lunds universitet och han har arbetat som journalist på flera tidningar.
Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs hela artikeln »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs hela artikeln »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs hela artikeln »Därför är redaktörens roll så viktig
Digitala plattformar har öppnat upp fantastiska möjligheter för företag att dela med sig av värdeskapande innehåll till kunder och andra intressenter. Men intrycket kan bli spretigt i den digitala miljön. Därför är redaktörens roll central i all innehållsmarknadsföring. Läs dagens artikel skriven av Lars Wirtén och Jörgen Olsson.
Läs hela artikeln »Är du redo för robottexterna?
Content och marketing – båda delarna behövs. Men vad händer när robotar tar över textproduktionen med fokus på det sistnämnda? Med de rätta nyckelorden och rubrikerna som slår. Finns det fortfarande en plats för den engagerande och personliga berättelsen? Om detta handlar Lars Wirténs krönika.
Läs hela artikeln »Elva tips som får din intervju att lyfta
Att få till en bra intervju handlar om väldigt mycket mer än att bara ställa frågor och anteckna. Låt Lars Wirtén guida dig längs vägen – steg för steg till ett garanterat lyckat resultat!
Läs hela artikeln »En publicist söker sin prenumerant
Har ditt företag en blogg? Finns ni på Facebook? Har ni ett nyhetsflöde på hemsidan? Grattis, då är ni i själva verket även publicister. Och då kan det vara bra att ha koll på vad det innebär. Läs mer om detta i dagens artikel signerad Lars Wirtén.
Läs hela artikeln »Nio steg till en redaktionell plattform
Oavsett vilken form du väljer för din content, till exempel tryck, webbmagasin eller blogg, måste du ha något att stå på och luta dig mot i det redaktionella arbetet. Vi kallar detta för redaktionell plattform. I denna artikel går Lars Wirtén igenom hur du steg för steg tar fram en sådan plattform. Läs och lär!
Läs hela artikeln »Så sätter du upp en redaktion
Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. I denna artikel berättar Lars Wirtén hur du gör. Läs den nu!
Läs hela artikeln »Åtta handfasta tips på hur ditt innehåll blir content
Content är kärnan i alla former av content marketing. Vilket är rätt naturligt med tanke på begreppets namn. Men vad menar vi egentligen med content och vad kännetecknar bra content som fungerar? Lars Wirtén går igenom åtta grundprinciper som gör ditt innehåll till content. Läs artikeln nu!
Läs hela artikeln »Pontus och Thomas blandar äpplen och päron
I senaste avsnittet av Kntnt Radio diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren vikten av att producera innehåll regelbundet. Samtalet tar avstamp i en artikel, skriven av content marketing-profilen Lars Wirtén. I denna ifrågasätter författaren regelbundenheten vilket fick Pontus och Thomas att gå i taket. Nu ger Lars Wirtén de båda herrarna svar på tal. Läs hans replik!
Läs hela artikeln »