Kristina Svensson
Kristina Svensson är skribent, grundare till föreningen Egenutgivarna och förlagschef på hybridförlaget Lava. Läs mer om Kristina. I september släpps Handbok för nya författare. Förutom om bokutgivning bloggar Kristina om Antibes på franska Rivieran, något som också ska bli en bok.
Marknadsföra en ny företagssajt med #blogg100
En splitter ny företagssajt utan innehåll, läsare eller synlighet är både en utmaning och en möjlighet. Valen är många: Vilket tonfall ska användas? Hur stora ska bilderna vara? Ska loggan sitta till höger eller till vänster? Det är lätt att fastna i fel frågeställningar och inte komma till skott att skapa innehåll.
Kan en bloggutmaning ge en ny företagssajt en kickstart? Skribenten och vetenskapskommunikatören Kristina Svensson är tillbaka på Kntnt med en rapport från ett experiment att använda bloggutmaningen #blogg100 för att få läsare till en helt ny företagssajt.
Läs hela artikeln »Sälj böcker med content marketing
Genom att generöst dela med sig av sina lärdomar i sökandet efter det tryckeri som skulle få uppdraget att trycka och distribuera hennes första bok väckte Kristina Svensson intresse kring sin person. När hon sedan mötte fler författare med utmaningar i förlagsvärlden skrev de en gemensam bok om ämnet. Kristina använder nu content marketing aktivt för att sälja böcker samtidigt som böckerna är en kanal för content marketing.
Tack vare en bok och blogginlägg etablerade sig Kristina som expert inom just bokutgivning. Nu debuterar hon som gästbloggare hos oss. Läs hennes spännande berättelse här.
Läs hela artikeln »