Katarina Graffman
Katarina Graffman är doktor i antropologi och pionjär i Sverige inom området medie- och konsumentantropologi. Katarinas verktyg är enkla men praktiseras i en komplex värld. Forskningen sker överallt, då verkligheten är antropologens laboratorium. Eftersom antropologiska analyser inte bara ger attityder, det vill säga människors åsikter och tankar om, utan snarare faktiskt beteende, omedvetna handgrepp och djupt rotade värderingar, går det att utveckla varumärken på en mer genomgripande nivå. Katarina har arbetat med kunder som till exempel Volvo, Björn Borg, IKEA, Libero, Skanska, Sveriges Radio, Bonnier, BBC.
Reklam som fungerar är reklam som tillåts få ett utrymme
Vi säger inte vad vi tänker. Vet inte vad vi känner. Gör inte som vi säger. Vi går på autopilot och gör saker på ren rutin. Katarina Graffman, doktor i antropologi och en erfaren medie- och konsumentantropolog, reder ut vilken betydelse detta har för ditt varumärke. Och tipsar om hur du lägger grunden för meningsfull reklam. Läs hennes krönika!
Läs hela artikeln »