Karin Forslund
Karin Forslund har jobbat som copywriter på webbyrån Xelera sedan 2008. På senare år har hon även axlat rollen som projektledare och product owner. Karin har sina rötter i journalistiken och gick långa journalistprogrammet på JMG i Göteborg. Efter en tid som reporter och insändarredaktör på GT sadlade hon om till marknadsföring. Numera förser hon såväl Xeleras som kundernas webbkanaler med genomtänkt, väldisponerat och sökmotoranpassat textmaterial.
Viral eller död – din texts liv hänger på rubriken
Där satt den! Du har presterat en intressant och välskriven text om ett ämne du kan på dina fem fingrar. Nu ska den bara ut på nätet och förändra världen, eller åtminstone få en och annan läsare att haja till och kanske börja tänka i lite andra banor.
Men vänta lite… Rubriken. Är den så bra den kan vara? Är den tillräckligt tydlig? Tillräckligt underhållande? Oftast fungerar rubriken som länktext till själva artikeln. Är den tillräckligt lockande för läsaren att vilja klicka på och ta del av ditt banbrytande alster?
I denna gästblogg tipsar journalisten och copywritern Karin Forslund om hur du kan skriva bättre rubriker – som gör skillnad mellan viral och död text.
Läs hela artikeln »Gör budskapet till A och O – inte Ö
“Det är bara text.” Webbyrån Xeleras copywriter, Karin Forslund, har tröttnat på att budskap och innehåll ofta kommer in alldeles för sent i webbprojekt. I det här blogginlägget ger hon dig verktygen att inte hamna i en litterär ödemark dagarna före lansering av den nya webbplatsen.
Läs hela artikeln »