Filip Majetic
Filip Majetic driver Intripid Sökmotoroptimering tillsammans med Philip Blomsterberg. Han har sedan 2009 skrivit för webben med specialisering på konsumentupplysning, bland annat som recensent för Minhembio.com, en av Sveriges största sajter för hemmaunderhållning och har tidigare jobbat hos Teveo, med fokus på SEO och värdeskapande texter och innehåll. Filip bidrar även till att uppdatera en av Sveriges främsta Adwordsbloggar, Adwords-tips.se, för att den ska fortsätta vara den yttersta svenska källan för information om Adwords.
3 tips för bättre resultat med Adwords
Låt konkurrenterna slåss om första placeringen, medan du skördar frukterna. I denna gästkrönika ger den digitala marknadsföringsbyrån Teveo tre tips på hur du förbättrar resultatet av dina AdWords-annonser.
Läs hela artikeln »Google RankBrain – artificiell intelligens som förstår vad du vill
Sökmotoroptimering – populärt kallat SEO efter engelskans Search Engine Optimization – är viktigare än någonsin för att vårt innehåll ska bli hittat. Förr var SEO lite av svart magik. Trollkarlar från SEO-byråer fixade och trixade med länkar och nyckelord för att vårt innehåll skulle synas i sökresultatet. Nu handlar SEO om att skriva innehåll som fokuserar på ett ämne, är relevant för ämnet, är intressant för läsaren, och tillför något nytt. Det gynnar sajter rik på värdeskapande innehåll, och straffar tunna sajter och sajter med skräpinnehåll. Och det kan vi tacka bland annat Panda, Penguin, Hummingsbird i Googles menageri – och nykomlingen RankBrain.
Under året kommer vi publicera tio gästkrönikor från den digitala maknadsföringsbyrån Teveo som är specialiserad på allt från Google – från AdWords och Analytics till SEO. I deras första gästkrönika berättar deras SEO-tekniker Filip Majetic mer om RankBrain. Varsågod.
Läs hela artikeln »