Carin Fredlund
Carin Fredlund är Sveriges förste och främste journalist inriktad på reklam och varumärke sedan 35 år. Efter drygt fyra år lämnade hon tidningen Resumé för att starta Quo Vadis som hon gav ut under 20 år i olika former. Hon har också skrivit fyra böcker. Och under fem års tid krönikor om reklam och varumärke för Dagens Industri. Hon har även varit krönikör för Dagens Media och Sveriges Annonsörers medlemstidning Annonsören samt på uppdrag av Resumé startat och skrivit analysbrevet Analys & Marknad. Idag producerar hon den digitala månadstidningen Trender & Tendenser på uppdrag av Sveriges Marknadsförbund . Hon arbetar som skribent, föredragshållare, moderator, mentor och affärscoach. Och hon bloggar på Nota Bene om nyheter och företeelser inom kommunikationsbranschen, aktuell reklam och varumärkesutveckling.
Hoten som skapar möjligheter
Reklamen blir varken bättre eller välkomnas mer för att den personliga integriteten nu får ett starkare skydd. Det skriver Carin Fredlund, Sveriges förste och främste journalist inriktad på reklam och varumärke. Det är andra åtgärder som måste till. Algoritmerna låter sig nämligen inte störas och annonsbedrägerierna fortsätter sin framfart. Vi börjar känna av en digital baksmälla och annonsörerna drar öronen åt sig. Är då framtiden nattsvart? Knappast! I takt med att vi marknadsförare nyktrar till, kommer ner på jorden igen och tar kommandot över utvecklingens framfart öppnar sig nya dörrar. Till ett roligare och effektivare jobb. Och till en kreativare och mindre påstridig reklam. Läs Carins insiktsfulla spaning nu!
Läs hela artikeln »Inget är viktigare än varumärket
Carin Fredlund gästade oss för ett tag sedan. Hon pratade då, både i sitt frukostföredrag och i vår podd, om betydelsen av att ha ett starkt varumärke (och inte bara ett känt). Vi tyckte det var så intressant att vi bad henne gästblogga om saken. Läs hennes intressanta inlägg!
Läs hela artikeln »