Åsa Melin Mandre
Kommunikationskonsult och en av grundarna av Greenhill Relations. Arbetar med rådgivning och strategier för kunder som Swebus, Cision och Alltid. Har tidigare drivit Agent25 tillsammans med Matti Palm och arbetade där med marknadsföring, försäljning och kommunikation. Hon är utbildad civilekonom från Handelshögskolan samt har studerat vid HEC i Paris. Har en faiblesse för stora statistikfiler, säljprocesser och siffror i alla dess former.
9 steg: Så här gör du en företagspodd
Podcasten växer så det knakar och kanalen är nu större än både twitter och LinkedIn. Enligt undersökningen Orvesto Konsument anger hela 2,2 miljoner svenskar mellan 16–80 år att de någon gång lyssnar på poddradio och enligt podcast-plattformen Acast förväntas reklam i podcasts omsätta så mycket som en miljard dollar under 2017.
Fördelarna med podcasten är flera. Den är lätt att ta till sig, är tillgänglig på mottagarens villkor och varje avsnitt har en lång livslängd. Men vad behöver du som vill börja podda tänka på? Vi bad Åsa Melin Mandre, kommunikationskonsult på Greenhill Relations och en rutinerad podcast-programledare, att ge sina bästa tips på hur du kommer igång med din företagspodd!
Läs hela artikeln »