Alexandra Jung
Alexandra Jung arbetar som SEO-konsult på iProspect. Hon hjälper företag att förbättra sin digitala närvaro genom bättre synlighet i det organiska söket. Tidigare har hon studerat onlinemarknadsföring på Medieinstitutet och programutveckling .NET på Nackademin i Stockholm. Alexandra har ett brinnande intresse för teknik och det digitala.
Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs hela artikeln »Så ska du inte arbeta med SEO 2019
Reta inte Google. SEO är ett komplext område och fallgroparna är många. Priset din webbplats får betala i form av minskad ‑eller ingen – synlighet kan bli högt. I denna artikel går SEO-konsult Alexandra Jung igenom saker du gör klokt i att undvika i strävan efter en framgångsrik sökstrategi.
Läs hela artikeln »SEO-checklista för den skrivande webbredaktören
30% klickar på den översta länken i sökresultatet. Endast 1% bryr som om stackaren längst ner på sidan. Det ger dig en god anledning att sökoptimera ditt innehåll! Och det behöver inte vara krångligt. Med relativt enkla åtgärder kan du som publicerar och uppdaterar innehåll på webben komma en bra bit på vägen. I dagens artikel har Alexandra Jung samlat användbara tips i en ”SEO-checklista” för dig som arbetar som webbredaktör. Läs, lär och kom igång!
Läs hela artikeln »Så SEO-optimerar du dina PDF-filer för söket
Hur optimerar du en PDF-fil för bästa synlighet i sökresultatet? Det får vi reda på i denna artikel skriven av vår gästskribent Alexandra Jung, SEO-specialist på Iprospect.
Läs hela artikeln »Så optimerar du dina videos för YouTube och söket
Världens näst största sökmotor och Sveriges tredje mest besökta webbplats. Vi pratar förstås YouTube – kanalen som ökar stort och snart kan ses som en hygienfaktor i den digitala marknadsföringsmixen. Men hur hittar tittare och sökmotorer till just era YouTube-videos? Har du frågor på det ska du läsa dagens krönika författad av Alexandra Jung på Iprospect!
Läs hela artikeln »Därför är det bråttom att byta till https!
Med bara dagar kvar är det hög tid att lämna http för https. Google har varnat länge för kommande förändring. Varför detta är en högaktuell fråga för alla webbplatser reder vår krönikör Alexandra Jung från iProspect ut i denna artikel. Läs nu!
Läs hela artikeln »Det här behöver du veta om interna länkar
Interna länkar är viktigare än du tror! De hjälper dig att behålla dina besökare samtidigt som de underlättar för sökmotorerna att hitta ditt innehåll. Mer om varför du ska internlänka, hur du kommer igång och tips på vägen får du i dagens bloggpost signerad Alexandra Jung.
Läs hela artikeln »Stick ut i sökresultatet med rich snippets
Stick ut i Google-sökningar och öka trafiken till din webbsida med hjälp av rich snippets. Vad det är, hur du gör och inte minst varför detta är viktigt för din synlighet får du svar på i dagens gästkrönika skriven av Alexandra Jung på Iprospect.
Läs hela artikeln »Webbplatskartor för bättre synlighet i söket
Vill du synas i söket? Då ska du bli kompis med Google och andra sökmotorer. Det finns flera sätt men en väldigt enkel sak du kan göra är ett skaffa dig en XML-sitemap. Hur det går till och varför alla bör ha en får du svar på i dagens artikel skriven av vår krönikör Alexandra Ljung på Iprospect.
Läs hela artikeln »Hur och varför du ska optimera dina bilder för bildsöket
Vill du driva trafik till din webbplats är det viktigt att du optimerar dina bilder för Google och andra sökmotorer. I dagens artikel tipsar Alexandra Jung på Iprospect om saker du behöver titta särskilt noga på för att indexeras i bildsöket på bästa vis!
Läs hela artikeln »Så gör du en användarvänlig 404-sida
När besökaren klickar på en länk till en sida som inte existerar visas ett felmeddelande, en så kallad 404-sida. Risken är då stor att besökaren tröttnar och söker vidare på annat håll. Trots den stora nyttan för användarupplevelsen är det få företag som lägger tid på sina felsidor. I dagens artikel delar Alexandra Jung med sig av enkla knep som kan rädda upplevelsen och dessutom guida besökaren rätt!
Läs hela artikeln »Kom igång med Google My Business
Hur syns ditt företag vid lokala sökningar? Genom att använda gratistjänsten Google My Business ser ni till att era kunder alltid får rätt information.
Läs hela artikeln »