Wow! Vilken uppmärksamhet Thomas blogginlägg om Facebook fick. Vi fick massor av mejl med tack och uppmuntrade ord från marknadsförare och kommunikatörer som hade anat, hört talas om eller själva sett att Facebook begränsar den organiska räckvidden av uppdateringar för att kunna sälja annonser. Vi fick också några uppretade Facebook-experter som säger att Thomas har helt fel.
I det andra avsnittet av Kntnts podradio bemöter Thomas kritikerna. Vi pratar också om varför annonsering online ökar samtidigt som effekten minskar, och om hur man kommer igång med content marketing.
Läs om innehållet i Kntnt radio avsnitt 2 – och lyssna!
Wow! Vilken uppmärksamhet Thomas blogginlägg om Facebook fick. Vi fick massor av mejl med tack och uppmuntrande ord från marknadsförare och kommunikatörer som hade anat, hört talas om eller själva sett att Facebook begränsar den organiska räckvidden av uppdateringar för att kunna sälja annonser. Vi fick också några uppretade Facebook-experter som säger att Thomas har helt fel.
I det andra avsnittet av Kntnts podradio bemöter Thomas kritikerna. Vi pratar också om varför annonsering online ökar samtidigt som effekten minskar, och om hur man kommer igång med content marketing.
Innehållet minut för minut
Programmet är 23 minuter långt. Några hållpunkter:
- 00:17 Påannons
- 01:28 Skit i Facebook – menar du verkligen det?
- 04:43 Är företagen blåsta av Facebook?
- 06:50 Företag i USA lämnar Facebook och går till Google+
- 08:22 Thomas rekommendation
- 08:50 Nätannonseringen ökar trots låg effekt – varför?
- 13:35 Så kommer du i gång med content marketing
- 21:38 Avannons
Bonus
Länkar till artiklar som nämndes direkt eller indirekt under sändningen:
- Skit i Facebook
- This Old Marketing – avsnitt 20 – med Todd Wheatland
- This Old Marketing hemsida
- Blog More, Facebook Less and 7 More Trends from Social Media Marketing World 2014
- 4 Essential Trends in Social Media Marketing in 2014
- The Rise of Online Advertising, and why I don’t get it
Och några ytterligare lästips:
- Varför smarta marknadsförare bloggar
- Hur gör man en innehållsstrategi för content marketing
- Content marketing – värdeskapande marknadskommunikation (bok)
- Alla avsnitt av Kntnt Radio
Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0).
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »