Pontus Staunstrup och Thomas Barregren diskuterar begreppet thought leadership – tankeledarskap. Vad är bra, vad är dåligt och vad bör du göra – i avsnitt 95 av Kntnt Radio.
Hur bestämmer man ”return on investment” (ROI) på content marketing? Går det ens? Om inte: Hur kan man då visa på affärsnytta med content marketing?
Många marknadschefer funderar på detta, och säkert en och annan vd också. Kanske du också?
En som brottas med frågeställningen är Jocke, som är marknadschef på ett B2B-företag. Till slut skrev han och frågade om vår synpunkt.
I avsnitt 97 av Kntnt Radio ger Thomas Barregren och Pontus Staunstrup sin syn på saken. Du hör svaret här.
Konkret förslag på hur du kan mäta effekten av content marketing och påvisa nyttan får du i avsnitt 99 av Kntnt Radio med Pontus Staunstrup och Thomas Barregren. Läs mer här.
Varför fullföljer inte marknadsföraren sin content marketing-strategi? Den frågan är utgångspunkten för den 17:e och sista ronden i Pontus vs Thomas . Artikeln som ställer frågan ger sju förklaringar. Pontus Staunstrup och Thomas Barregren ser en annan: det strategiska hålrummet.
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna