Premiär för Pontus vs Thomas – ett nytt inslag i Kntnt Radio. Varannan vecka möts i en holmgång Pontus Stanunstrup och Thomas Barregren – två av Sveriges främsta experter på content marketing. Vi får höra en intensiv diskurs när de går de på djupet med en aktuell artikel, byter (och ibland bryter) åsikter och avtäcker nya insikter. De väljer artikel varannan gång. Först ut är Pontus, som har valt Joe Pulizzis artikel ”Prepare to Be Ignored if You Don’t Have Subscription Goals”.
Joe Pulizzi sa i sitt inledningsanförande vid Content Marketing World 2016: ”If you’re not all in with your content marketing program, you should stop.” Hoppsan! Låt bli content marketing om du inte går hundra procent in för det. Det är ett tufft budskap. Håller sveriges främsta content marketing experter med? Lyssna på det andra avsnittet av Pontus vs Thomas så får du höra.
Du behöver en strategi för content marketing. Om det finns mycket skrivet. Men det mesta ger en felaktig beskrivning och dåliga råd. Detta pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren om i avsnitt 72 av Kntnt Radio.
I veckans avsnitt av Kntnt Radio diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren Mark W. Schaefers snart tre år gamla artikel ”Content Shock: Why content marketing is not a sustainable strategy”. Har Schaefer rätt eller fel? Är content shock sanning eller myt? Lyssna och döm själv!
I veckans avsnitt av Kntnt Radio hör du Pontus Staunstrup och Thomas Barregren diskutera Jason Millers artikel ”It’s time to stop blaming content for your content marketing problems”.
Artikeln tar avstamp i en undersökning från dataanalysföretaget Beckon som visar att användningen av content har ökat med 300% samtidigt som 95% av det innehåll som produceras saknar effekt. Då är det lätt att dra slutsatsen att content marketing inte funkar. Men är det verkligen rätt tänkt? Ja, du får väl lyssna för svar! ?
Du har säkert hört att 57% av köpresan är i genomsnitt avklarad innan säljare tillfrågas om en offert. Då har i genomsnitt 5,4 personer äntligen nåt konsensus hos köparen, och det finns väldigt lite utrymme för säljare att påverka. Så var det inte förr. Men så är det numera. Tyvärr. Men det finns en väg ut ur detta! Om det pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren i avsnitt 78 av Kntnt Radio. Lyssna nu!
I årets sista avsnitt av Pontus vs Thomas bjuds du på en mängd spännande boktips inom marknadskommunikation. Du hör de båda bokslukarna djupdyka ner i egna favoriter liksom du hör dem diskutera gemensamma. Lyssna nu!
2017 spås bli det första året då marknadschefen spenderar mer pengar på IT-tjänster än IT-chefen. Samtidigt visar forskning att var femte IT-chef tvingas rapportera till marknad inom bara några år. Analysen avser visserligen USA men det är ändå väl värt att fundera på vad denna utveckling säger oss. Det är också temat för årets första rond av Pontus vs Thomas. Lyssna nu!
Epost: Från förlegad kanal med dåligt rykte till ett av de mest effektiva marknadsföringsverktygen för att bygga varumärkeskännedom och konvertera kunder. Det är dags att uppvärdera epostmarknadsföring i allmänhet och nyhetsbrev i synnerhet, menar våra experter Pontus Staunstrup och Thomas Barregren. Lyssna på dagens avsnitt!
Lars Wirtén – en content marketing profil från Malmö med 25 år i branschen – skriver att regelbunden publicering inte alls är viktigt. Stick i stäv med vad de flesta hävdar. Har han rätt? Eller är han en siren som lockar dig på avvägar? Hör Pontus Satunstrup och Thomas Barregren diskutera frågan i Kntnt Radio 87.
Hur viktigt är det egentligen att samla in, analysera och använda data för att lyckas med content marketing. Det diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren i avsnitt 89 av Kntnt Radio.
Det finns ett tydligt samband mellan att gilla ett företags Facebook-sida (eller LinkedIn-sida) och att köpa mer än genomsnittet från företaget. Många drar därför slutsatsen att man ska eftersträva många gillningar, för då gör man också fler affärer. Men forskade vid bland andra Harvard har med 23 experiment med fler än 18 000 deltagare visat att det inte är så. Fler gillningar leder inte till merförsäljning. Så har en gillning inget värde alls? Jo, men inte som du tror. I avsnitt 93 av Kntnt Radio pratar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren om det nedslående forskningsresultatet och vilka ljusglimtar det ändå finns. Lyssna nu!
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna