Har du sett Volvos nya reklamfilm med Zlatan? En nästan tre och halv minut lång film. Ja, den börjar som en storfilm med ”Volvo Cars presents […] Prologue […] featuring Zlatan Ibrahimovic”. Det är ett fantastisk stycke content, signerat Forsman & Bodenfors, och med musik av den världsberömde kompositören Hans Zimmer. Namnet, Prologue, antyder att detta är bara början… Wow! Men är det content marketing? Detta är en återutsändning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.
Hur viktigt är det att publicera innehåll regelbundet och förutsägbart? Detta är en återutsändning av avsnitt 38 av Åsikt från den 10 juni 2016.
Jag har förmånen att träffa många marknads- och kommunikationschefer och dito direktörer och andra med ansvar för sitt företags marknadskommunikation. Du är säkert en av dem, eller aspirerar på att bli en. Detta är en återutsändning av avsnitt 39 av Åsikt från den 13 juni 2016.
Tack vare alla möten så kan jag se likheter och skillnader mellan dig och dina kollegor åt. Trots skilda förutsättningar har ni mer som förenar er än som skiljer er. Och det gäller också misstag. Och i dagens krönika, nummer 39 i ordningen, ska jag prata om ett sådant misstag. Kanske det största många av dina kollegor gör, och som jag hoppas du kan undvika.
Jag läser som vanligt min egen krönika i Kntnt Åsikt. Lyssna gärna. Jag tror den gör sig bäst i det formatet. Men du kan förstår också läsa manuset nedan. God lyssning (läsning)!
7 måsten, 6 lyssningsvärda, 5 udda fåglar och 5 du aldrig har hört talas om. Sammanlagt 23. Det är antalet poddar som Thomas tipsar om i sista avsnittet av Kntnt Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 40 av Åsikt från den 8 juli 2016.
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna