Mellan september 2015 och juli 2016 sändes fyrtio avsnitt av podden Åsikt – en krönika av och med Thomas Barregren. Detta avsnitt av Kntnt Radio är en återutsändning av avsnittet 1 från den 4 september 2015. Pilotavsnittet som handlar om display-annonsering, ”ad blockers” med mera.
Resonemang kring vilket nyckeltal som är det allra viktigaste för dig som arbetar som marknadsförare. Kommenterar angående IAB:s hot att stämma företagen bakom ad blockers. Detta är en återutsändning av avsnitt 2 av Åsikt från den 11 september 2015.
Lär av The Washington Post och Nyheter24. Så gör du native advertising. Content marketinig är inte ”content for marketing”. Nytt buzzword: ”marketing content”. Om detta handlar tredje avsnittet av Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 3 av Åsikt från den 18 september 2015.
Thomas pratar om företags ställningstaganden i känsliga frågor, adblockers, innehållsslöseri, konsten att äta en elefant och fem genvägar som är senvägar. Detta är en återutsändning av avsnitt 4 av Åsikt från den 25 september 2015.
Köper ditt företag banners, pop-ups, take-owers, pre-rolls eller andra online-annonser? Då blir du kanske lurad. Inte bara en gång utan två. Först blir du lurad att tro att sajter har fler besökare än de faktisk har. Sen blir du lurad att betala för annonser som ingen människa har sett. Detta är en återutsändning av avsnitt 5 av Åsikt från den 2 oktober 2015.
Veckans avsnitt av Åsikt kommer ta dig på en lång och vindlande resa som börjar med disruptiva innovationer, fortsätter med en diskussion om medieföretags affärsmodell, titta närmare på marginalnyttan hos innehåll för att förstå varför medieföretag kämpar och annonsindustrin luras och avsluta med journalistprofessorns uppmaning till att reformera hela mediebranschen och annonsindustrin. Detta är en återutsändning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 oktober 2015.
I mer än 150 år har medier och annonsörer levt i symbios. Allt detta omkullkastas när sociala medier stryker ”sociala” och blir bara medier. Det är en ny ordning som rycker undan mattan för den rådande. Detta är en återutsändning av avsnitt 7 av Åsikt från den 20 oktober 2015.
8 delar du måste ha i din content marketing-plan för att lyckas. Detta är en återutsändning av avsnitt 8 av Åsikt från den 26 oktober 2015.
Inbound marketing är ett specialfall av content marketing, och marketing automation är en programvara, Hör hur det hänger ihop. Detta är en återutsändning av avsnitt 9 av Åsikt från den 2 november 2015.
Det råder delade meningar om vad som är inbound marketing. I detta avsnitt av Åsikt försöker Thomas reda ut begreppet. Han förklarar också varför han säger ”marketing automatization” istället för ”marketing automation”. Detta är en återutsändning av avsnitt 10 av Åsikt från den 11 november 2015.
Ditt företags innehållet måste harmonisera med ert ädlare ändamål och äkta kärnvärden. Lyssna för att få veta varför det är viktigt och vad du ska tänka på. Detta är en återutsändning av avsnitt 11 av Åsikt från den 16 november 2015.
Harvard Business Review har gått igenom nästan tre fjärdedelar av världens alla börsbolag och identifierat det som presterar allra bäst över lång tid. Det är inte Amazon, Google eller Facebook. Det är inte heller något företag som drivs av kortsiktigt vinstintresse. Tvärtom! Bolaget har ett syfte större än att tjäna pengar, och kärnvärden som genomsyrar hela verksamheten. Ett praktexemplar på det som jag tog upp i förra avsnittet av Åsikt. Lyssna och lär mer! Detta är en återutsändning av avsnitt 12 av Åsikt från den 23 november 2015.
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna