Kntnt åsikt

Kntnt Radio Asikt

Åsikt

Mel­lan sep­tem­ber 2015 och juli 2016 sän­des fyr­tio avsnitt av pod­den Åsikt – en krö­ni­ka av och med Tho­mas Bar­re­gren. Det­ta avsnitt av Knt­nt Radio är en åter­ut­sänd­ning av avsnit­tet 1 från den 4 sep­tem­ber 2015. Pilotav­snit­tet som hand­lar om dis­play-annon­se­ring, ”ad bloc­kers” med mera.

Pressure 690161 By Unsplash Via Pixabay Cc0 1.0

Vilket är ditt viktigaste nyckeltal?

Reso­ne­mang kring vil­ket nyc­kel­tal som är det all­ra vik­ti­gas­te för dig som arbe­tar som mark­nads­fö­ra­re. Kom­men­te­rar angå­en­de IAB:s hot att stäm­ma före­ta­gen bakom ad bloc­kers. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 2 av Åsikt från den 11 sep­tem­ber 2015.

175h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Native advertising och ”marketing content”

Lär av The Washing­ton Post och Nyheter24. Så gör du nati­ve adver­ti­sing. Con­tent mar­ke­ti­nig är inte ”con­tent for mar­ke­ting”. Nytt buzzword: ”mar­ke­ting con­tent”. Om det­ta hand­lar tred­je avsnit­tet av Åsikt. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 3 av Åsikt från den 18 sep­tem­ber 2015.

Garbage Can 8191

Slösar du med ditt innehåll?

Tho­mas pra­tar om före­tags ställ­nings­ta­gan­den i käns­li­ga frå­gor, adbloc­kers, inne­hålls­slö­se­ri, kons­ten att äta en ele­fant och fem gen­vä­gar som är sen­vä­gar. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 4 av Åsikt från den 25 sep­tem­ber 2015.

Road Sign 464641 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

Annonsindustrins egen VW skandal – så lurar mediaföretag och mediabyråer dig

Köper ditt före­tag ban­ners, pop-ups, take-owers, pre-rolls eller and­ra onli­ne-annon­ser? Då blir du kanske lurad. Inte bara en gång utan två. Först blir du lurad att tro att saj­ter har fler besö­ka­re än de fak­tisk har. Sen blir du lurad att beta­la för annon­ser som ing­en män­ni­ska har sett. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 5 av Åsikt från den 2 okto­ber 2015.

Columnfive By Waldo Via Flickr Cc By Nc Sa 2.0

Marginalnyttan och mediebranschens dödsspiral

Vec­kans avsnitt av Åsikt kom­mer ta dig på en lång och vind­lan­de resa som bör­jar med dis­rup­ti­va inno­va­tio­ner, fort­sät­ter med en dis­kus­sion om medi­e­fö­re­tags affärsmo­dell, tit­ta när­ma­re på mar­gi­nal­nyt­tan hos inne­håll för att för­stå var­för medi­e­fö­re­tag käm­par och annonsin­du­strin luras och avslu­ta med jour­na­list­pro­fes­sorns upp­ma­ning till att refor­me­ra hela mediebran­schen och annonsin­du­strin. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 okto­ber 2015.

Social Media 407740 By Gerd Altmann Via Pixabay Cc0 1.0

Sociala medier blir bara medier

I mer än 150 år har medi­er och annon­sö­rer levt i sym­bi­os. Allt det­ta omkull­kas­tas när soci­a­la medi­er stry­ker ”soci­a­la” och blir bara medi­er. Det är en ny ord­ning som ryc­ker undan mat­tan för den rådan­de. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 7 av Åsikt från den 20 okto­ber 2015.

Hand 813525 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

Kntnt avslöjar 8 steg till framgångsrik content marketing

8 delar du mås­te ha i din con­tent mar­ke­ting-plan för att lyc­kas. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 8 av Åsikt från den 26 okto­ber 2015.

Dogs 602890 By 705847 Via Pixabay Cc0 1.0

Inbound, content och marketing automation – hur de egentligen hänger ihop

Inbound mar­ke­ting är ett spe­ci­al­fall av con­tent mar­ke­ting, och mar­ke­ting auto­ma­tion är en pro­gram­va­ra, Hör hur det häng­er ihop. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 9 av Åsikt från den 2 novem­ber 2015.

Tackle Box 695271 By Jamesdemers Via Pixabay Cc0 1.0

Varifrån kommer inbound marketing?

Det råder dela­de mening­ar om vad som är inbound mar­ke­ting. I det­ta avsnitt av Åsikt för­sö­ker Tho­mas reda ut begrep­pet. Han för­kla­rar ock­så var­för han säger ”mar­ke­ting auto­ma­ti­za­tion” istäl­let för ”mar­ke­ting auto­ma­tion”. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 10 av Åsikt från den 11 novem­ber 2015.

Foto: Ryan McGuire

Content marketing börjar med ett ädlare syfte och djupt rotade kärnvärden

Ditt före­tags inne­hål­let mås­te har­mo­ni­se­ra med ert ädla­re ända­mål och äkta kärn­vär­den. Lyss­na för att få veta var­för det är vik­tigt och vad du ska tän­ka på. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 11 av Åsikt från den 16 novem­ber 2015.

Lars Sorensen

Kärnideologin gör honom till världens bäst presterande vd

Har­vard Busi­ness Revi­ew har gått ige­nom näs­tan tre fjär­de­de­lar av värl­dens alla börs­bo­lag och iden­ti­fi­e­rat det som pre­ste­rar all­ra bäst över lång tid. Det är inte Ama­zon, Goog­le eller Face­book. Det är inte hel­ler något före­tag som drivs av kort­sik­tigt vinst­in­tres­se. Tvärtom! Bola­get har ett syf­te stör­re än att tjä­na peng­ar, och kärn­vär­den som genom­sy­rar hela verk­sam­he­ten. Ett praktex­em­plar på det som jag tog upp i för­ra avsnit­tet av Åsikt. Lyss­na och lär mer! Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 12 av Åsikt från den 23 novem­ber 2015.