Content marketing kan användas till mycket – från att generera leads till att stärka varumärke. En av de mest kraftfulla sätt du kan använda content marketing är som affärsmodell. Joe Pulizzi – content marketings gudfar och grundare av Content Marketing Institute – kallar en sådan affärsmodell för Content Inc. Det är också namnet på en podd som har rullat sedan december 2014 och en bok som kommer ut i höst. I den här artikeln tittar vi närmare på Content Inc. Och i kommande artiklar kommer vi gräva oss ned i de sex stegen som utgör modellen.
I den andra delen i artikelserien om Content Inc. tittar vi närmare på hur du hittar er sweet spot för content marketing.
En störtfloden av skräpinnehåll är på väg att försätta oss i content chock. För att överleva måste du hitta din ”content tilt”.
Det är dags att bygga basen för Content Inc. I den fjärde artikeln i serien om Content Inc. tittar vi närmare på vad du behöver göra för att komma igång med content marketing och bygga upp en bas av innehåll som attraherar din målgrupp.
Femte avsnittet i serien om Content Inc – en affärsmodell baserad på content marketing – handlar om hur du konverterar besökare till prenumeranter.
När du har kommit igång med din content marketing är det dags att diversifiera till fler format och kanaler. Men det gäller att göra det genomtänkt. I denna artikel får du råd om hur du ska tänka.
Tjäna pengar på ditt innehåll. Det är sista steget i Joe Pulizzis affärsmodell Content Inc. Om det handlar det sista avsnittet i denna artikelserie som är löst baserad på hans bok med samma namn.
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna