Marknadsföring – det är väl reklam? Nej! Marknadsföring är produktutveckling, och marknadskommunikation är det främsta verktyget. Jag tänkte att det kunde vara bra start på året att reda ut detta. Så vi vet vad vi pysslar med. Inte bara vad vi gör. Utan också hur det passar in i det större hela. Så häng med!
Tappert försök att ge en stringent men något så när begriplig förklaring av orden innehåll, content, kanal, ägda, betalda och förtjäna medier, plattform och några till. Feedback välkomnas!
Jag vet. Världens osexigaste rubrik. Avbrytande, värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Zzzz… Men jag gör ett tappert försök att förklara begreppen på ett så oakademiskt sätt som möjligt. Varför du ska bry dig? Det behöver du inte. Men om du är som jag, nyfiken, vill lära dig mer och utvecklas både som människa och i din yrkesroll, så kommer du gilla artikeln. Jag försöker förklara interruption och permission marketing, och värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Förstår du dessa fyra saker, så blir det mycket enklare att förstå var content marketing, inbound marketing, branded content och native advertising platsar. Så häng med! Med vänliga hälsningar, Thomas.
Vad är branded content? Och vad är skillnaden på native advertising och advertorial? Och varför ska jag bry mig? Det handlar denna artikel om.
Likheter och skillnader mellan content marketing, inbound marketing och social media marketing. Tre begrepp som alla används om marknadsföring med innehåll. Men det finns förstås olikheter. Och vilka de är ska vi tillsammans försöka reda ut i denna artikel.
Missa inte nästa artikel!
Få gratis nyhetsbrev varannan vecka
i din inkorg – med senaste artiklarna