Pontus Straunstrup berättar om köpresan – från det att köparen gör ett inledande övervägande till att de är din ambassadör. Med rätt innehåll i rätt tid kan du hjälpa dem längs hela resan.
Pling. Pling, pling. Så låter det när någon inte kan komma på ett av Kntnts frukostevent. Det är nämligen ljudet som mejlprogrammet ger ifrån sig när en deltagare skickar en avanmälan. I vanliga fall brukar det komma en handfull dagarna före Kntnt frukost. Men i torsdags så lät det mest hela tiden. Pling. Pling, pling.
Närmare 30 avanmälda. Har något hänt? Har talaren sagt något dumt? Absolut inte. Eller har jag retat upp en stor grupp människor nyligen? Mer troligt. Men nä, inte det heller. Det är bara vanlig influensa. Krya på er.
Köpresan – nyckeln till content marketing
Så därför var det ”bara” cirka 150 personer som i fredags fick nöjet att se Pontus Straunstrup – ansvarig för innehållsstrategi och sociala medier på PostNord – inta golvet framför den stora bioduken i salong 3 i Filmstaden Bergakungen. För att hålla ett föredrag om köpresan – nyckeln till content marketing. Om du inte hör till de lyckliga så får du en ny chans här.
https://vimeo.com/122850441
Filmen finns på Vimeo och YouTube. Och vill du se bilderna så finns de på SlideShare.
Christopher
Den som lyssnar hör att Pontus refererar till och pratar med Christopher. Det är Christopher Engman – som är grundare av och vd för Vendemore. Han var morgonens frukostvärd; och som sådan fick han vara ”förband” till Pontus. Hans presentation var riktigt bra och intressant. Den finns inte inspelad, men du hittar hans bilder på Slideshare.
Elwira
Elwira Kotowska, känd profil i den göteborgska digitalvärlden, frågade Pontus om en källa. Han blev henne svaret skyldig. Och har betalat sin skuld. Källan var 2012 B2B Buyer Behavior Survey Report från G3 Communications.
Pontus
Den som vill höra mer av Pontus ska lyssna på avsnitt 26 av Kntnt radio. Det släpps på torsdag – den 26 mars 2015. Pia och jag har då ett timslångt samtal med Pontus. Mycket spännande och väl värt att lyssna på.
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »