I podden Kntnt Peptalk reflekterar Gabriella Myrén i korta krönikor över kommunikatörens vardag och möjligheter. Och de är värda att lyssna på. Inte bara för det vackra språket, och det inspirerande och energigivande innehållet, utan också för hur Gabriella framför sina texter. Det märks att hon inte bara är copywriter utan också skolad i musik och dramaturgi.
Gabriella Myrén är copywriter med förflutet på bland andra Forsman & Bodenfors, Mecka och Sunny Side Up; som också har provat på den andra sidan hos bland andra NCC, och undervisat vid Göteborgs Universitet.
Gabriella är en skicklig ordsmed som fogar ihop ord och meningar så att texten i sig får ett existensberättigande – bara för att den är så vacker. Men hon offrar aldrig innehållet på de vackra ordens altare. Texterna är kristallklara när hon benar ut svåra ämnen.
Just svåra ämnen gillar Gabriella. Sådant som berör och stökar till, som skaver och förtjusar, för att använda hennes egna ord. Framför allt är hon intresserad av hur varumärken kan blomstra och utvecklas om de bara ges mening och fylls med innehåll.
Detta handlar Kntnt Peptalk om
I podden Kntnt Peptalk reflekterar Gabriella i korta krönikor över kommunikatörens vardag och möjligheter. Och de är värda att lyssna på. Inte bara för det vackra språket, och det inspirerande och energigivande innehållet, utan också för hur Gabriella framför sina texter. För det märks att hon också är skolad i musik och dramaturgi.
Var fjärde vecka med början den 7 januari (med uppehåll för sommarsemester) kommer ett nytt avsnitt av Kntnt Peptalk. Men redan nu kan du lyssna på de fem krönikor hon har skrivit och spelat in under hösten. Det enda du behöver göra är att lyssna på Kntnt Peptalk.
Prenumerera gratis
Det enklaste och smidigaste sättet att lyssna på Kntnt Peptalk är i din smarta mobiltelefon. Du behöver bara en podcast-app för att gratis prenumerera på Kntnt Peptalk (eller vilken annan podd som helst).
Om du har en iPhone så har du redan en gratis podcast-app som heter Podcaster. Trots att det är Apple som har gjort den, så är den en smula krånglig att använda. Såpass krånglig att jag har skrivit en liten instruktion om hur du gör för att prenumerera på Kntnts poddar.
Den podcast-app jag personligen föredrar heter Pocket Caster. Den finns till iPhone, Android-telefoner och Windows-telefoner. Den kostar dock några tior; men är väl värt pengarna enligt min mening.
Ett annat populärt alternativ är Overcast. Den är gratis, men finns bara till iTunes.
När du har installerat och öppnat din podcast-app så klickar du bara på förstoringsglaset och skriver in KNTNT och avslutar med at trycka på sökknappen. Nu visas alla våra poddar. Klicka på Kntnt Peptalk. Nu visas information om självaste podden eller senaste avsnittet. Någonstans finns en knapp som heter Prenumerera eller Subscribe. Tryck på den. Du är nu prenumerant på podden, som nu finns i listan med alla poddar du prenumererar på. Gå till den listan och välj podd och avsnitt att lyssna på.
Läs manuset
När vi släpper ett nytt avsnitt av Kntnt Peptalk publicerar vi också manuset. Så om du föredrar att läsa Gabriellas ord, så kan du göra det där. I manuset hittar du också eventuella bilder, länkar och annat som kan berika upplevelsen.
God lyssning!
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Just nu har vi inga fler artiklar om ämnet.
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »