Ny podd: Kntnt Peptalk med Gabriella Myrén

I podden Kntnt Peptalk reflekterar Gabriella Myrén i korta krönikor över kommunikatörens vardag och möjligheter. Och de är värda att lyssna på. Inte bara för det vackra språket, och det inspirerande och energigivande innehållet, utan också för hur Gabriella framför sina texter. Det märks att hon inte bara är copywriter utan också skolad i musik och dramaturgi.

Thomas Barregren
24 december 2015

Gabri­el­la Myrén är copy­wri­ter med för­flu­tet på bland and­ra Fors­man & Boden­fors, Mec­ka och Sun­ny Side Up; som ock­så har pro­vat på den and­ra sidan hos bland and­ra NCC, och under­vi­sat vid Göte­borgs Universitet.

Gabri­el­la är en skick­lig ord­s­med som fogar ihop ord och mening­ar så att tex­ten i sig får ett existens­be­rät­ti­gan­de – bara för att den är så vac­ker. Men hon off­rar ald­rig inne­hål­let på de vack­ra ordens alta­re. Tex­ter­na är kri­stall­kla­ra när hon benar ut svå­ra ämnen.

Just svå­ra ämnen gil­lar Gabri­el­la. Sådant som berör och stö­kar till, som ska­ver och för­tju­sar, för att använ­da hen­nes egna ord. Fram­för allt är hon intres­se­rad av hur varu­mär­ken kan blomst­ra och utveck­las om de bara ges mening och fylls med innehåll.

Detta handlar Kntnt Peptalk om

I pod­den Knt­nt Pep­talk reflek­te­rar Gabri­el­la i kor­ta krö­ni­kor över kom­mu­ni­ka­tö­rens var­dag och möj­lig­he­ter. Och de är vär­da att lyss­na på. Inte bara för det vack­ra språ­ket, och det inspi­re­ran­de och ener­gi­gi­van­de inne­hål­let, utan ock­så för hur Gabri­el­la fram­för sina tex­ter. För det märks att hon ock­så är sko­lad i musik och dramaturgi.

Var fjär­de vec­ka med bör­jan den 7 janu­a­ri (med uppe­håll för som­mar­se­mes­ter) kom­mer ett nytt avsnitt av Knt­nt Pep­talk. Men redan nu kan du lyss­na på de fem krö­ni­kor hon har skri­vit och spe­lat in under hös­ten. Det enda du behö­ver göra är att lyss­na på Knt­nt Peptalk.

Prenumerera gratis

Det enk­las­te och smi­di­gas­te sät­tet att lyss­na på Knt­nt Pep­talk är i din smar­ta mobil­te­le­fon. Du behö­ver bara en podcast-app för att gra­tis pre­nu­me­re­ra på Knt­nt Pep­talk (eller vil­ken annan podd som helst).

Om du har en iPho­ne så har du redan en gra­tis podcast-app som heter Podcas­ter. Trots att det är App­le som har gjort den, så är den en smu­la krång­lig att använ­da. Såpass krång­lig att jag har skri­vit en liten instruk­tion om hur du gör för att pre­nu­me­re­ra på Knt­nts poddar.

Den podcast-app jag per­son­li­gen före­drar heter Poc­ket Cas­ter. Den finns till iPho­ne, Andro­id-tele­fo­ner och Win­dows-tele­fo­ner. Den kos­tar dock någ­ra tior; men är väl värt peng­ar­na enligt min mening.

Ett annat popu­lärt alter­na­tiv är Over­cast. Den är gra­tis, men finns bara till iTu­nes.

När du har instal­le­rat och öpp­nat din podcast-app så klic­kar du bara på för­sto­rings­gla­set och skri­ver in KNTNT och avslu­tar med at tryc­ka på sök­knap­pen. Nu visas alla våra pod­dar. Klic­ka på Knt­nt Pep­talk. Nu visas infor­ma­tion om själ­vas­te pod­den eller senas­te avsnit­tet. Någon­stans finns en knapp som heter Pre­nu­me­re­ra eller Sub­scri­be. Tryck på den. Du är nu pre­nu­me­rant på pod­den, som nu finns i lis­tan med alla pod­dar du pre­nu­me­re­rar på. Gå till den lis­tan och välj podd och avsnitt att lyss­na på.

Läs manuset

När vi släp­per ett nytt avsnitt av Knt­nt Pep­talk pub­li­ce­rar vi ock­så manu­set. Så om du före­drar att läsa Gabri­el­las ord, så kan du göra det där. I manu­set hit­tar du ock­så even­tu­el­la bil­der, län­kar och annat som kan beri­ka upplevelsen.

God lyss­ning!

Dela artikeln om du gillade den!

Liknande artiklar

Just nu har vi inga fler artiklar om ämnet.

Förslag på mer läsning

Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring

Med­vet­na kon­su­men­ter loc­kar till mil­jö- och håll­bar­hetspå­stå­en­den i före­ta­gens mark­nads­fö­ring. Men kra­ven på vad som får sägas inom det­ta områ­de är extra hår­da. Ta reda på vad som gäl­ler. Läs den­na arti­kel i Knt­nt Maga­sin skri­ven av advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.

Läs artikel »
Matrix

Content marketing v/​s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå

Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din con­tent mar­ke­ting? Då har du säkert upp­täckt att var och varan­nan byrå i kom­mu­ni­ka­tions­bran­schen nume­ra påstår sig vara exper­ter på ämnet. Begrep­pet används fli­tigt av många, vil­ket gör det svå­ra­re för dig som köpa­re att veta vem eller vil­ka du ska vän­da dig till. I den­na arti­kel hjäl­per Lars Wir­tén dig på traven!

Läs artikel »
Hänglås

Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer

Den höga rör­lig­he­ten på arbets­mark­na­den leder till att många byter jobb. För att hind­ra att före­tags­hem­lig­he­ter och vik­ti­ga kund­re­la­tio­ner föl­jer med till kon­kur­ren­ten behö­ver arbets­gi­va­ren kän­na till juri­di­ken. Om det­ta hand­lar dagens arti­kel för­fat­tad av advo­kat Gus­tav Sand­berg och biträ­dan­de jurist Vik­to­ria Hyb­bi­net­te på Wistrand Advokatbyrå.

Läs artikel »
Virvlande Löv

Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2

Spar på tid och kraf­ter – effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting! Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar i Knt­nt Maga­sin. Det­ta är en and­ra. Trev­lig läsning! 

Läs artikel »
Hitesh Choudhary T1paibmtjim Unsplash

Vad är artificiell intelligens?

Fun­de­rar du på vad AI är och hur du skall för­hål­la dig till den revo­lu­tion inom områ­det som vi med säker­het bara sett bör­jan på? Det­ta är något som vår krö­ni­kör Mar­tin Modigh Karls­son ägnar myc­ket tan­ke­mö­da. Läs hans intres­san­ta ana­lys i dagens artikel. 

Läs artikel »
Höstväg

Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1

Effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting. Det finns fle­ra anled­ning­ar. Inte minst spar du tid. Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar. Den förs­ta hit­tar du här!

Läs artikel »
Lägenhetsdörrar

Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?

Då och då hän­der det att ett före­tag för­lo­rar kon­trol­len över sina kun­ders per­son­upp­gif­ter. Det är natur­ligt­vis inte bra och får kon­se­kven­ser. I den­na arti­kel för­kla­rar advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrands Advo­kat­by­rå vad en per­son­upp­gifts­in­ci­dent är och vad du mås­te göra när en sådan har inträf­fat. Läs och lär!

Läs artikel »
Röstsök

Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök

2020 kom­mer 50% av alla sök­ning­ar ske med rös­ten visar stu­die och Goog­les ”voice search”-tjänst väx­er så det kna­kar. Det­ta gör att du bör SEO-opti­me­ra din webb­plats för röst­sök­ning­ar redan nu. I dagens gäst­krö­ni­ka för­kla­rar Alex­an­dra Jung hur du gör!

Läs artikel »
Bebisarisimring 130121019

Inbound marketing sneglar mot content marketing

I den­na gäst­krö­ni­ka reflek­te­rar Niloo Lopez över vart inbound mar­ke­ting är på väg efter att ha besökt mega­kon­fe­ren­sen Inbound 2019. 

Läs artikel »
Niloolopez

Överraskande slutsats från INBOUND 2019

Knt­nt Radio är till­ba­ka! I avsnitt 209 dis­ku­te­rar Pia Teg­borg, Tho­mas Bar­re­gren och Niloo Loo­pez uti­från Niloos ”take aways” från 2019 års upp­la­ga av mega­kon­fe­ren­sen INBOUND. Sam­ta­let lan­dar i en ovän­tad kon­klu­sion. Pia och Tho­mas ger ock­så en för­kla­ring till den lång­va­ri­ga tyst­na­den. Efter 208 avsnitt under näs­tan lika många vec­kor blev det helt plöts­ligt tyst. Vad hände?

Läs artikel »