Välkommen tillbaka till ett nytt år med massor av Kntnt. (Du vet väl att Kntnt ska uttalas ”kåntent”?)
När jag skriver detta är det torsdag kväll och jag håller på att förbereda en workshop som Pia och jag ska hålla imorgon för en stor detaljistkedja. Det ska bli kul! Men det betyder att jag (sen som jag är med att skriva till dig) inte blir så långrandig. Jag riktigt hör hur du utropar: Yes! 🙂
Först ut idag är listan med de mest lästa artiklarna i Kntnt Magasin och mest lyssnade avsnitten av Kntnt Radio.
Mest läst (och lyssnat) under 2016
Det här med mest läst är egentligen svårare att definiera än vad man först kan tro. För hur man än gör så blir det en orättvist jämförelse, eftersom artiklar publicerade sent under året inte har haft lika lång tid på sig att bli lästa som de publicerade i början av året. Detsamma gäller podcast-avsnitt. Men något säger de i alla fall.
Mest lästa artiklar i Kntnt Magasin
Av alla artiklar som vi har publicerat ända sedan 2013 är dessa fem de mest lästa (i fallande ordning):
- Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete av Malin Sjöman
- Målgrupper och vad som påverkar dem – kartlägg för framgångsrikt innehåll av Thomas Barregren
- Vilken tonalitet har ditt varumärke? av Thomas Barregren
- Native advertising – bra och dåligt av Thomas Barregren
- Vad är inbound marketing? av Thomas Barregren
Mest lästa artiklar publicerade under 2016 i Kntnt Magasin
Alla fem ovan kommer före följande tio som är publicerade i år (i fallande ordning):
- Så skriver du tweets som får vingar av Annika Dacke
- 23 podcast att lyssna på i sommar av Thomas Barregren
- Se upp för duplicerat innehåll av Alexandra Jung
- Marknadschefens största misstag av Thomas Barregren
- Gör du smygreklam? av Cecilia Torelm Tornberg
- Så sökmotoroptimerar du din blogg: tips till bättre synlighet av Alexandra Jung
- Därför ska du inte köpa ett Marketing Automation-system – än av Malin Sjöman
- Lockar dina rubriker till läsning? av Annika Dacke
- Visualisera din redaktionella process av Thomas Barregren
- 4 steg till färdigt blogginlägg av Annika Dacke
Roligt att se så många gästskribenter på topplistan! Hör av dig till Pia om du också vill skriva i Kntnt Magasin.
Mest lyssnade avsnitt i Kntnt Radio
Av alla avsnitt som vi har publicerat ända sedan 2013 är dessa fem de mest lästa (i fallande ordning):
- 24: Intervju med Christian Rudolf – SEO-expert
- 3: Vågar du ha en strategi?
- 25: Så fattar dina köpare beslut – intervju med Erik Modig
- 2: Skit i Facebook – ígen!
- 28: Customer Experience Management (CEM/CXM) – intervju med Martin Edenström
Mest lyssnade avsnitt publicerade under 2016 i Kntnt Radio
Precis som för artiklarna kommer alla fem före följande tio som är publicerade i år (i fallande ordning):
- 54: Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger
- 53: Så jobbar Scania newsdesk – intervju med Staffan Ekengren
- 52: Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup
- 51: Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr
- 71: Framtiden i sociala medier – med Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt (Social by Default)
- 61: Måste content marketing annonsmärkas – med Alexander Jute
- 56: Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen
- 59: Så kan du jobba med bloggare i din marknadsföring – med Frida Ramstedt
- 55: Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman
- 50: 2016 enligt 80+ spaningar
Hör av dig till Pia om du också vill medverka i Kntnt Radio eller har tips på någon vi borde ha med.
27 spaningar för 2017
Vi har också blickat framåt tillsammans med The Social Media Professor – Niklas Myhr – som är verksam vid Chapman University i Kalifornien, har medverkat i BBC, The Washington Post, ABC, CBS, NBC, FOX News, USA Today, Huffington Post med flera, och nyligen hållit ett TEDx-tal.
Var och en av oss – Niklas, Pia och jag – levererar tre snabbspaningar, tre djupare spaningar och tre spaningar som kanske mer är en from förhoppning än något vi tror kommer hända 2017. Sammanlagt 27 spaningar. Du hör dem alla i avsnitt 81 av Kntnt Radio.
Konzilo ute!
Till sist vill jag bara tipsa om Konzilo – verktyget som visar allt du har gjort och allt du planerar att göra i sociala medier och på webbplatser du arbetar med. Allt överskådligt presenterat på en tidslinje som du kan svepa fram och tillbaka och zooma ut och in. Prova i 30 dagar utan kostnad. Inget kreditkort behövs. Gå till www.konzilo.com och testa redan idag.
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Just nu har vi inga fler artiklar om ämnet.
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »