Hej och välkommen till ännu ett nyhetsbrev från Kntnt. Den här veckan blir det mycket Deeped Niclas Strandh och Sara Larsson Bernhard och sociala medier.
I förra veckan var det dags för månadens frukost med innehåll. Denna gång var det Deeped och Sarah som stod för innehållet. Och det gjorde de med bravur – trots krånglande ljudanläggning. Du som inte kunde vara med, eller vill återuppleva frukosten en gång till, kan läsa Sociala medier efter buzzen och se filmen sist i artikeln.
Deeped och Sarah kom ned redan dagen före, och då passade vi på att spela in en timslångt samtal med dem. Om jag får säga det själv, så blev det riktgt bra. Du kan läsa om och lyssna på samtalet i artikeln Framtiden i sociala medier.
Både under frukostföredraget och i vårt samtal föreslår Deeped att du börjar följa Youtube-stjänor. Han nämner särskilt Casey Neistat som är en 35-årig videobloggare från USA, och min 15-åriga sons stora favorit. Så jag frågade honom om vilka de bästa avsnitten var. Han skickade mig tre förslag som alla finns i slutet av Framtiden i sociala medier. Men igår berättade han att de inte är så representativa för den sortens filmer Casey Neistat gör varje dag; att den som kom igår är mycket mer typisk honom. Så här har du den också.
En rolig detalj med filmen är att han berättar hur företag skickar honom saker, som till exempel drönaren han testar i filmen, men att han inte får betalt för det. Jag undrar just vad vår gode vän och advokat Cecilia Torelm Tornberg skulle säga om det. Läs hennes artikel Nytt reklamlandskap framkallar ny juridisk spelplan som handlar om att en bloggare för första gången ställs inför rätta för smygreklam och regeringens nytillsatta utredning om just smygreklam, native advertising, branded content och content marketing.
God läsning önskar
Thomas
P.S. Du hittar nyhetsbrevet här. D.S.
Dela artikeln om du gillade den!
Liknande artiklar
Just nu har vi inga fler artiklar om ämnet.
Förslag på mer läsning
Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring
Medvetna konsumenter lockar till miljö- och hållbarhetspåståenden i företagens marknadsföring. Men kraven på vad som får sägas inom detta område är extra hårda. Ta reda på vad som gäller. Läs denna artikel i Kntnt Magasin skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.
Läs artikel »Content marketing v/s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå
Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din content marketing? Då har du säkert upptäckt att var och varannan byrå i kommunikationsbranschen numera påstår sig vara experter på ämnet. Begreppet används flitigt av många, vilket gör det svårare för dig som köpare att veta vem eller vilka du ska vända dig till. I denna artikel hjälper Lars Wirtén dig på traven!
Läs artikel »Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer
Den höga rörligheten på arbetsmarknaden leder till att många byter jobb. För att hindra att företagshemligheter och viktiga kundrelationer följer med till konkurrenten behöver arbetsgivaren känna till juridiken. Om detta handlar dagens artikel författad av advokat Gustav Sandberg och biträdande jurist Viktoria Hybbinette på Wistrand Advokatbyrå.
Läs artikel »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Spar på tid och krafter – effektivisera arbetsflödet i din content marketing! Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar i Kntnt Magasin. Detta är en andra. Trevlig läsning!
Läs artikel »Vad är artificiell intelligens?
Funderar du på vad AI är och hur du skall förhålla dig till den revolution inom området som vi med säkerhet bara sett början på? Detta är något som vår krönikör Martin Modigh Karlsson ägnar mycket tankemöda. Läs hans intressanta analys i dagens artikel.
Läs artikel »Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1
Effektivisera arbetsflödet i din content marketing. Det finns flera anledningar. Inte minst spar du tid. Lars Wirtén och Jörgen Olsson – två erfarna journalister, redaktörer och seniora skribenter, delar med sig av sina bästa tips i två artiklar. Den första hittar du här!
Läs artikel »Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?
Då och då händer det att ett företag förlorar kontrollen över sina kunders personuppgifter. Det är naturligtvis inte bra och får konsekvenser. I denna artikel förklarar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrands Advokatbyrå vad en personuppgiftsincident är och vad du måste göra när en sådan har inträffat. Läs och lär!
Läs artikel »Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök
2020 kommer 50% av alla sökningar ske med rösten visar studie och Googles ”voice search”-tjänst växer så det knakar. Detta gör att du bör SEO-optimera din webbplats för röstsökningar redan nu. I dagens gästkrönika förklarar Alexandra Jung hur du gör!
Läs artikel »Inbound marketing sneglar mot content marketing
I denna gästkrönika reflekterar Niloo Lopez över vart inbound marketing är på väg efter att ha besökt megakonferensen Inbound 2019.
Läs artikel »Överraskande slutsats från INBOUND 2019
Kntnt Radio är tillbaka! I avsnitt 209 diskuterar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Niloo Loopez utifrån Niloos ”take aways” från 2019 års upplaga av megakonferensen INBOUND. Samtalet landar i en oväntad konklusion. Pia och Thomas ger också en förklaring till den långvariga tystnaden. Efter 208 avsnitt under nästan lika många veckor blev det helt plötsligt tyst. Vad hände?
Läs artikel »