Kntnt tv
Kntnt TV är en vlogg med Thomas Barregren. Du hittar filmerna på vår Youtube-kanal och i artiklarna nedan.
90% ”bounce rate”: Så åtgärdar du hög avvisningsfrekvens
Content marketing leder till hög avvisningsfrekvens (”bounce rate”). Upp mot 90% är inte ovanligt. Varför? Vad kan du göra åt det? I säsongens andra avsnitt av Kntnt TV besvarar Thomas dessa frågor. Han visar också steg-för-steg vad du ska göra med Google Analytics spårningskod eller i Google Tag Manager för att lösa problemet.
Läs artikeln »Ny svensk bok om content marketing
Ny säsong. Nya avsnitt. Kntnt TV är tillbaka. I den andra säsongens allra första avsnitt berättar Thomas om en ny svensk bok om content marketing: ”Följarna först: Redaktionell metod för kommunikatörer”. Thomas har läst boken och från pärm till pärm och kan nu berätta vad den handla om och om den är värd din tid. Kolla in!
Läs artikeln »Insiktsdriven kundresa
Genom att driva efterfrågan på rätt sätt och hjälpa köpare genom köpresan kan B2C-företag dubblera sannolikheten att sälja och B2B-företag generera 9× fler affärer. Men hur går det till? Det berättar Thomas Barregren i detta och kommande avsnitt av Kntnt tv. Dagens avsnitt handlar om insiktsdriven kundresa.
Läs artikeln »Derfor bør du snakke norsk i Norge
När Thomas talade på Epic Content Marketing i Oslo så översatta han texten på 100+ bilder till norska och letade upp exempel från Norge. Det tog hon en hel arbetsdag. Varför gjorde han det? Du får svaret i avsnitt 5 av Kntnt tv.
Läs artikeln »Mätbar effekt av content marketing
Går det att visa på return on investement (ROI) för content marketing? Nej! Inte om du hoppas kunna visa att varje satsad krona på content marketing ger tillbaka en krona och tio öre. Men det går att säkerställa och mäta att content marketing leder till affärsnytta. Hur? Kolla in veckans avsnitt av Kntnt tv!
Läs artikeln »Gör oemotståndligt innehåll med OMD-formeln
Önskar du att det fanns en superenkel formel för hur du ska skriva, prata eller visa på ett sätt som fångar intresset och för läsare, lyssnare och tittare att ta del av ditt innehåll? Det finns! Thomas avslöjar det i avsnitt 3 av Kntnt TV.
Läs artikeln »Ska företag vlogga?
Ska företag vlogga? Rättare sagt: Är vlogg ett bra format för företag? Absolut! Praktiskt taget alla svenskar kollar på Youtube. Många varje dag. Förmodligen många fler av dina b2b- eller b2c-kunder än du tror. För dem är vlogg ett naturligt sätt att kommunicera på Youtube. Så vill du nå dem där är vlogg ett utmärkt sätt. Om du vill lära dig mer så ska du titta på det andra avsnittet av vår vlogg som vi kallar Kntnt tv.
Läs artikeln »Därför ska du ha egen plattform
Deeped Niclas Strandh har kastat handsken framför mina fötter. Det var häromdagen. Jag hade lämnat hemmet i Hjuvik och var på väg till jobbet på Lindholmen. Som alltid lyssnade jag på en podd. Denna gång på årets första avsnitt av Deepeds och Sarah Larsson Bernhards utmärkta podcast. Då hör jag Deeped säga att ”egna plattformar blir mindre och mindre intressant”. Vad f‑n säger karln, hann jag tänka innan jag hörde handsken landa framför mina fötter: ”Eller vad säger ni Thomas och Pontus? Det här är vad jag har att säga!
Läs artikeln »