Kntnt tv

Kntnt TV är en vlogg med Thomas Barregren. Du hittar filmerna på vår Youtube-kanal och i artiklarna nedan.

Bounce Rate

90% ”bounce rate”: Så åtgärdar du hög avvisningsfrekvens

Con­tent mar­ke­ting leder till hög avvis­nings­fre­kvens (”bounce rate”). Upp mot 90% är inte ovan­ligt. Var­för? Vad kan du göra åt det? I säsong­ens and­ra avsnitt av Knt­nt TV besva­rar Tho­mas des­sa frå­gor. Han visar ock­så steg-för-steg vad du ska göra med Goog­le Ana­ly­tics spår­nings­kod eller i Goog­le Tag Mana­ger för att lösa problemet.

Läs artikeln »
Foljarna Forst 2

Ny svensk bok om content marketing

Ny säsong. Nya avsnitt. Knt­nt TV är till­ba­ka. I den and­ra säsong­ens all­ra förs­ta avsnitt berät­tar Tho­mas om en ny svensk bok om con­tent mar­ke­ting: ”Föl­jar­na först: Redak­tio­nell metod för kom­mu­ni­ka­tö­rer”. Tho­mas har läst boken och från pärm till pärm och kan nu berät­ta vad den hand­la om och om den är värd din tid. Kol­la in!

Läs artikeln »
Twisting Road

Insiktsdriven kundresa

Genom att dri­va efter­frå­gan på rätt sätt och hjäl­pa köpa­re genom köpre­san kan B2C-före­tag dub­ble­ra san­no­lik­he­ten att säl­ja och B2B-före­tag gene­re­ra 9× fler affä­rer. Men hur går det till? Det berät­tar Tho­mas Bar­re­gren i det­ta och kom­man­de avsnitt av Knt­nt tv. Dagens avsnitt hand­lar om insikts­dri­ven kundresa.

Läs artikeln »
Sverige Norge

Derfor bør du snakke norsk i Norge

När Tho­mas tala­de på Epic Con­tent Mar­ke­ting i Oslo så över­sat­ta han tex­ten på 100+ bil­der till nors­ka och leta­de upp exem­pel från Nor­ge. Det tog hon en hel arbets­dag. Var­för gjor­de han det? Du får sva­ret i avsnitt 5 av Knt­nt tv.

Läs artikeln »
Skattkarta

Mätbar effekt av content marketing

Går det att visa på return on inve­ste­ment (ROI) för con­tent mar­ke­ting? Nej! Inte om du hop­pas kun­na visa att var­je sat­sad kro­na på con­tent mar­ke­ting ger till­ba­ka en kro­na och tio öre. Men det går att säker­stäl­la och mäta att con­tent mar­ke­ting leder till affärsnyt­ta. Hur? Kol­la in vec­kans avsnitt av Knt­nt tv!

Läs artikeln »
Astronaut

Gör oemotståndligt innehåll med OMD-formeln

Öns­kar du att det fanns en superen­kel for­mel för hur du ska skri­va, pra­ta eller visa på ett sätt som fång­ar intres­set och för läsa­re, lyss­na­re och tit­ta­re att ta del av ditt inne­håll? Det finns! Tho­mas avslö­jar det i avsnitt 3 av Knt­nt TV.

Läs artikeln »
Funny Picture Of Thomas Barregren At Kntnt

Ska företag vlogga?

Ska före­tag vlog­ga? Rät­ta­re sagt: Är vlogg ett bra for­mat för före­tag? Abso­lut! Prak­tiskt taget alla svens­kar kol­lar på Youtu­be. Många var­je dag. För­mod­li­gen många fler av dina b2b- eller b2c-kun­der än du tror. För dem är vlogg ett natur­ligt sätt att kom­mu­ni­ce­ra på Youtu­be. Så vill du nå dem där är vlogg ett utmärkt sätt. Om du vill lära dig mer så ska du tit­ta på det and­ra avsnit­tet av vår vlogg som vi kal­lar Knt­nt tv.

Läs artikeln »
Duel

Därför ska du ha egen plattform

Dee­ped Niclas Strandh har kas­tat handsken fram­för mina föt­ter. Det var härom­da­gen. Jag hade läm­nat hem­met i Hju­vik och var på väg till job­bet på Lind­hol­men. Som all­tid lyss­na­de jag på en podd. Den­na gång på årets förs­ta avsnitt av Dee­peds och Sarah Lar­s­son Bern­hards utmärk­ta podcast. Då hör jag Dee­ped säga att ”egna platt­for­mar blir mind­re och mind­re intres­sant”. Vad f‑n säger kar­ln, hann jag tän­ka innan jag hör­de handsken lan­da fram­för mina föt­ter: ”Eller vad säger ni Tho­mas och Pon­tus? Det här är vad jag har att säga!

Läs artikeln »