Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Dogs 602890 By 705847 Via Pixabay Cc0 1.0

Inbound, content och marketing automation – hur de egentligen hänger ihop

Inbound mar­ke­ting är ett spe­ci­al­fall av con­tent mar­ke­ting, och mar­ke­ting auto­ma­tion är en pro­gram­va­ra, Hör hur det häng­er ihop. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 9 av Åsikt från den 2 novem­ber 2015.

Läs artikeln »
Hand 813525 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

Kntnt avslöjar 8 steg till framgångsrik content marketing

8 delar du mås­te ha i din con­tent mar­ke­ting-plan för att lyc­kas. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 8 av Åsikt från den 26 okto­ber 2015.

Läs artikeln »
Social Media 407740 By Gerd Altmann Via Pixabay Cc0 1.0

Sociala medier blir bara medier

I mer än 150 år har medi­er och annon­sö­rer levt i sym­bi­os. Allt det­ta omkull­kas­tas när soci­a­la medi­er stry­ker ”soci­a­la” och blir bara medi­er. Det är en ny ord­ning som ryc­ker undan mat­tan för den rådan­de. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 7 av Åsikt från den 20 okto­ber 2015.

Läs artikeln »
Columnfive By Waldo Via Flickr Cc By Nc Sa 2.0

Marginalnyttan och mediebranschens dödsspiral

Vec­kans avsnitt av Åsikt kom­mer ta dig på en lång och vind­lan­de resa som bör­jar med dis­rup­ti­va inno­va­tio­ner, fort­sät­ter med en dis­kus­sion om medi­e­fö­re­tags affärsmo­dell, tit­ta när­ma­re på mar­gi­nal­nyt­tan hos inne­håll för att för­stå var­för medi­e­fö­re­tag käm­par och annonsin­du­strin luras och avslu­ta med jour­na­list­pro­fes­sorns upp­ma­ning till att refor­me­ra hela mediebran­schen och annonsin­du­strin. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 okto­ber 2015.

Läs artikeln »
Road Sign 464641 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

Annonsindustrins egen VW skandal – så lurar mediaföretag och mediabyråer dig

Köper ditt före­tag ban­ners, pop-ups, take-owers, pre-rolls eller and­ra onli­ne-annon­ser? Då blir du kanske lurad. Inte bara en gång utan två. Först blir du lurad att tro att saj­ter har fler besö­ka­re än de fak­tisk har. Sen blir du lurad att beta­la för annon­ser som ing­en män­ni­ska har sett. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 5 av Åsikt från den 2 okto­ber 2015.

Läs artikeln »
Garbage Can 8191

Slösar du med ditt innehåll?

Tho­mas pra­tar om före­tags ställ­nings­ta­gan­den i käns­li­ga frå­gor, adbloc­kers, inne­hålls­slö­se­ri, kons­ten att äta en ele­fant och fem gen­vä­gar som är sen­vä­gar. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 4 av Åsikt från den 25 sep­tem­ber 2015.

Läs artikeln »
175h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Native advertising och ”marketing content”

Lär av The Washing­ton Post och Nyheter24. Så gör du nati­ve adver­ti­sing. Con­tent mar­ke­ti­nig är inte ”con­tent for mar­ke­ting”. Nytt buzzword: ”mar­ke­ting con­tent”. Om det­ta hand­lar tred­je avsnit­tet av Åsikt. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 3 av Åsikt från den 18 sep­tem­ber 2015.

Läs artikeln »
Pressure 690161 By Unsplash Via Pixabay Cc0 1.0

Vilket är ditt viktigaste nyckeltal?

Reso­ne­mang kring vil­ket nyc­kel­tal som är det all­ra vik­ti­gas­te för dig som arbe­tar som mark­nads­fö­ra­re. Kom­men­te­rar angå­en­de IAB:s hot att stäm­ma före­ta­gen bakom ad bloc­kers. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 2 av Åsikt från den 11 sep­tem­ber 2015.

Läs artikeln »
Kntnt Radio Asikt

Åsikt

Mel­lan sep­tem­ber 2015 och juli 2016 sän­des fyr­tio avsnitt av pod­den Åsikt – en krö­ni­ka av och med Tho­mas Bar­re­gren. Det­ta avsnitt av Knt­nt Radio är en åter­ut­sänd­ning av avsnit­tet 1 från den 4 sep­tem­ber 2015. Pilotav­snit­tet som hand­lar om dis­play-annon­se­ring, ”ad bloc­kers” med mera.

Läs artikeln »
Adobestock 80668906

Tips på böcker och poddar för sommaren

I säsong­ens sista avsnitt av Knt­nt Radio tip­sar Tho­mas och jag dig som lyss­nar om böc­ker och podcast att upp­täc­ka i som­mar. Någ­ra gil­lar vi redan och and­ra ver­kar lovan­de. Lyss­na för inspiration!

Läs artikeln »
The Horrible Whirlpool By Fabiomax Via Adobe Stock

Därför misslyckas content marketing-strategier

Var­för full­föl­jer inte mark­nads­fö­ra­ren sin con­tent mar­ke­ting-stra­te­gi? Den frå­gan är utgångs­punk­ten för den 17:e och sista ron­den i Pon­tus vs Tho­mas . Arti­keln som stäl­ler frå­gan ger sju för­kla­ring­ar. Pon­tus Staun­strup och Tho­mas Bar­re­gren ser en annan: det stra­te­gis­ka hålrummet.

Läs artikeln »
Malin Sjoman Och Susanne Hagvall

Marknadsföring och försäljning i B2B-företag

Hur gör dagens före­tag affä­rer med and­ra före­tag och hur kan vi använ­da kun­ska­pen i vår B2B-mark­nads­fö­ring och för­sälj­ning? Det vet Susan­ne Häg­vall och Malin Sjö­man – spe­ci­a­lis­ter inom områ­det och grun­da­re av byrån Häg­vall & Sjöman. 

Läs artikeln »