Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Inbound, content och marketing automation – hur de egentligen hänger ihop
Inbound marketing är ett specialfall av content marketing, och marketing automation är en programvara, Hör hur det hänger ihop. Detta är en återutsändning av avsnitt 9 av Åsikt från den 2 november 2015.
Läs artikeln »Kntnt avslöjar 8 steg till framgångsrik content marketing
8 delar du måste ha i din content marketing-plan för att lyckas. Detta är en återutsändning av avsnitt 8 av Åsikt från den 26 oktober 2015.
Läs artikeln »Sociala medier blir bara medier
I mer än 150 år har medier och annonsörer levt i symbios. Allt detta omkullkastas när sociala medier stryker ”sociala” och blir bara medier. Det är en ny ordning som rycker undan mattan för den rådande. Detta är en återutsändning av avsnitt 7 av Åsikt från den 20 oktober 2015.
Läs artikeln »Marginalnyttan och mediebranschens dödsspiral
Veckans avsnitt av Åsikt kommer ta dig på en lång och vindlande resa som börjar med disruptiva innovationer, fortsätter med en diskussion om medieföretags affärsmodell, titta närmare på marginalnyttan hos innehåll för att förstå varför medieföretag kämpar och annonsindustrin luras och avsluta med journalistprofessorns uppmaning till att reformera hela mediebranschen och annonsindustrin. Detta är en återutsändning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 oktober 2015.
Läs artikeln »Annonsindustrins egen VW skandal – så lurar mediaföretag och mediabyråer dig
Köper ditt företag banners, pop-ups, take-owers, pre-rolls eller andra online-annonser? Då blir du kanske lurad. Inte bara en gång utan två. Först blir du lurad att tro att sajter har fler besökare än de faktisk har. Sen blir du lurad att betala för annonser som ingen människa har sett. Detta är en återutsändning av avsnitt 5 av Åsikt från den 2 oktober 2015.
Läs artikeln »Slösar du med ditt innehåll?
Thomas pratar om företags ställningstaganden i känsliga frågor, adblockers, innehållsslöseri, konsten att äta en elefant och fem genvägar som är senvägar. Detta är en återutsändning av avsnitt 4 av Åsikt från den 25 september 2015.
Läs artikeln »Native advertising och ”marketing content”
Lär av The Washington Post och Nyheter24. Så gör du native advertising. Content marketinig är inte ”content for marketing”. Nytt buzzword: ”marketing content”. Om detta handlar tredje avsnittet av Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 3 av Åsikt från den 18 september 2015.
Läs artikeln »Vilket är ditt viktigaste nyckeltal?
Resonemang kring vilket nyckeltal som är det allra viktigaste för dig som arbetar som marknadsförare. Kommenterar angående IAB:s hot att stämma företagen bakom ad blockers. Detta är en återutsändning av avsnitt 2 av Åsikt från den 11 september 2015.
Läs artikeln »Åsikt
Mellan september 2015 och juli 2016 sändes fyrtio avsnitt av podden Åsikt – en krönika av och med Thomas Barregren. Detta avsnitt av Kntnt Radio är en återutsändning av avsnittet 1 från den 4 september 2015. Pilotavsnittet som handlar om display-annonsering, ”ad blockers” med mera.
Läs artikeln »Tips på böcker och poddar för sommaren
I säsongens sista avsnitt av Kntnt Radio tipsar Thomas och jag dig som lyssnar om böcker och podcast att upptäcka i sommar. Några gillar vi redan och andra verkar lovande. Lyssna för inspiration!
Läs artikeln »Därför misslyckas content marketing-strategier
Varför fullföljer inte marknadsföraren sin content marketing-strategi? Den frågan är utgångspunkten för den 17:e och sista ronden i Pontus vs Thomas . Artikeln som ställer frågan ger sju förklaringar. Pontus Staunstrup och Thomas Barregren ser en annan: det strategiska hålrummet.
Läs artikeln »Marknadsföring och försäljning i B2B-företag
Hur gör dagens företag affärer med andra företag och hur kan vi använda kunskapen i vår B2B-marknadsföring och försäljning? Det vet Susanne Hägvall och Malin Sjöman – specialister inom området och grundare av byrån Hägvall & Sjöman.
Läs artikeln »