Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Asa Lundborg Ling Och Malin Sjoman 2

Ta fram en rapport – få massor med bra innehåll på köpet

Hör Åsa Lund­borg Ling – mark­nads­chef på B2B-före­ta­get Liti­um – berät­ta hur de fick mas­sor av rele­vant och vär­de­fullt inne­håll genom att ta fram en egen rap­port. Åsa avslö­jar hur de job­ba­de före, under och efter stu­di­en. Du får ock­så mas­sor av goda råd om du vill göra sam­ma sak själv. Med­ver­kar gör ock­så Malin Sjö­man från byrån Häg­vall & Sjö­man som hjälp­te Liti­um med rap­por­ten. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Ylva Vitorovic

Så jobbar Stena Line med sociala medier

Hur kom­mu­ni­ce­rar ett av värl­dens störs­ta fär­je­re­de­ri med sina rese­nä­rer? I vil­ka kana­ler byg­ger man enga­ge­mang och när­va­ro? Vil­ket arbe­te styrs centralt från Dan­mark­s­ter­mi­na­len i Göte­borg och hur myc­ket kan de loka­la kon­to­ren på des­ti­na­tio­ner­na påver­ka kom­mu­ni­ka­tio­nen? Lyss­na på vårt sam­tal med Ylva Vito­ro­vic, con­tent & com­mu­ni­ca­tion spe­ci­a­list på Ste­na Line!

Läs artikeln »
Mattias Brannholm Joe Pulizzi Cmw17

USA-korre rapporterar från Content Marketing World 2017

Du hör vår USA-kor­re Mat­ti­as Bränn­holm – tidi­ga­re USA-kor­re­spo­dent för SVT och redak­tör vid alpi­na VM i Åre med mera, nume­ra con­tent mar­ke­ting geek och vd för Bra­ma Con­tent berät­ta om sina lär­do­mar och intryck från Con­tent Mar­ke­ting World. Sto­ry var temat för even­tet men det går ock­så att urskil­ja ytter­li­ga­re två: audi­ence och com­mu­ni­ty. Vi avslu­tar vec­kans avsnitt av Knt­nt Radio med ett för­sök att sam­man­fat­ta des­sa tre teman.

Läs artikeln »
Close Up Of Human Feet In Morgue

Har webbplatsen överlevt sig själv?

Bri­an Solis säger att webb­plat­ser suger. Pon­tus Staun­strup berät­tar att många kom­mu­ni­ka­tö­rer och mark­nads­fö­ra­re ifrå­ga­sät­ter nöd­vän­dig­he­ten av att läg­ga tid på den egna saj­ten när det finns soci­a­la medi­er, My News­desk och and­ra spe­ci­a­li­se­ra­de forum med snabbt genom­slag. Joa­kim Arham­mar häv­dar att inga webb­plat­ser finns om tio år. Har de rätt? Det fun­de­rar Pia Teg­borg, Tho­mas Bar­re­gren och Robert Bör­jes på i avsnitt 146 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Untitled

Varför är 4 av 5 vd:ar missnöjda med sina marknadschefer?

4 av 5 vd:ar är miss­nöj­da med sina mark­nads­che­fer. Näs­tan lika många mark­nads­che­fer upp­le­ver att de inte tillåts göra sitt bäs­ta. Var­för är det så? Vad kan du göra? Om det hand­lar hös­tens förs­ta avsnitt av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Relaxed Young Woman Lying On Hammock Outdoors And Listening To Music On Mobile Phone By Mimagephotography Via Shutterstock

23 podcast att lyssna på i sommar

7 måsten, 6 lyss­nings­vär­da, 5 udda fåg­lar och 5 du ald­rig har hört talas om. Sam­man­lagt 23. Det är anta­let pod­dar som Tho­mas tip­sar om i sista avsnit­tet av Knt­nt Åsikt. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 40 av Åsikt från den 8 juli 2016.

Läs artikeln »
Consulting Each Other On A Project By Peopleimages Via Istock

Marknadschefens största misstag

Jag har för­må­nen att träf­fa många mark­nads- och kom­mu­ni­ka­tions­che­fer och dito direk­tö­rer och and­ra med ansvar för sitt före­tags mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Du är säkert en av dem, eller aspi­re­rar på att bli en. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 39 av Åsikt från den 13 juni 2016.

Tack vare alla möten så kan jag se lik­he­ter och skill­na­der mel­lan dig och dina kol­le­gor åt. Trots skil­da för­ut­sätt­ning­ar har ni mer som för­e­nar er än som skil­jer er. Och det gäl­ler ock­så miss­tag. Och i dagens krö­ni­ka, num­mer 39 i ord­ning­en, ska jag pra­ta om ett sådant miss­tag. Kanske det störs­ta många av dina kol­le­gor gör, och som jag hop­pas du kan undvika.

Jag läser som van­ligt min egen krö­ni­ka i Knt­nt Åsikt. Lyss­na gär­na. Jag tror den gör sig bäst i det for­ma­tet. Men du kan för­står ock­så läsa manu­set nedan. God lyss­ning (läs­ning)!

Läs artikeln »
Dog 715545 By Wow Pho Via Pixabay Cc0 1.0

Försenad! Vem bryr sig?

Hur vik­tigt är det att pub­li­ce­ra inne­håll regel­bun­det och för­ut­säg­bart? Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 38 av Åsikt från den 10 juni 2016.

Läs artikeln »
Love 903178 By Alexas Fotos Vi Pixabay Cc0 1.0

Förtjänad marknadsföring

Har du sett Volvos nya reklam­film med Zla­tan? En näs­tan tre och halv minut lång film. Ja, den bör­jar som en stor­film med ”Vol­vo Cars pre­sents […] Pro­lo­gue […] fea­tu­ring Zla­tan Ibra­hi­mo­vic”. Det är ett fan­tas­tisk styc­ke con­tent, sig­ne­rat Fors­man & Boden­fors, och med musik av den världs­be­röm­de kom­po­si­tö­ren Hans Zim­mer. Nam­net, Pro­lo­gue, anty­der att det­ta är bara bör­jan… Wow! Men är det con­tent mar­ke­ting? Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.

Läs artikeln »
Joe Pulizzi At Epic Content Marketing 2016 By Esben Johansen

Joe Pulizzi om skillnaden mellan content och content marketing

I vec­kan som gick inter­vju­a­de Pia och jag Joe Puliz­zi. Det var ett rik­tigt bra sam­tal, som gick bor­tan­för de van­li­ga arti­ga frå­gor­na och själv­kla­ra sva­ren. Efter drygt tju­go minu­ter av givan­des sam­tal så såg jag den. Lam­pan på inspel­nings­ap­pa­ra­ten. Den som lyser rött när man spe­lar in. Nu gjor­de den inte det… Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 36 av Åsikt från den 24 maj 2016.

Läs artikeln »
Exhibition 362163 By Ryan Mcguire Via Pixabay Cc0 1.0

Därför ska du dela andras innehåll i dina sociala medier

För att lyc­kas med con­tent mar­ke­ting ska du spri­da myc­ket mer av and­ras inne­håll än av ditt eget. Minst dub­belt så myc­ket. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 35 av Åsikt från den 17 maj 2016.

Läs artikeln »
Comic Mechanic Hardly Tightens The Bolt And Repairs Pipe Construction Illustration By Kraftwerk Via Shutterstock

Har du en distributions- och konverteringsplan?

Dis­tri­bu­tions­ka­na­ler och ked­jor av con­tent pro­duk­ter bil­dar till­sam­mans ett system för att attra­he­ra och kon­ver­te­ra din mål­grupp. Men du behö­ver en plan för att byg­ga syste­met. Det­ta är en åter­ut­sänd­ning av avsnitt 34 av Åsikt från den 10 maj 2016.

Läs artikeln »