Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Gott och blandat
Deeped Niclas Strandh hade rätt: Skit inte i Facebook. Så når du yngre publik med Kik och Snapchat. Vetenskapen hjälper dig skriva bättre. Joe Pulizzi ryter till mot Wall Street Journal som blandar ihop native advertising och content marketing. Med mera finner du i dagens gottepåse. Lyssna nu!
Läs artikeln »Johan Ydring om digital marknadsföring
Ny forskning: Därför gillar vår hjärna bra storytelling. Den starkaste digital-trenden som du har hört – men inte hört talas om: poddradio. Content marketing fejden – professor ryter till. Och en längre intervju med Johan Ydring – mediachef på Fritidsresor. Det och mer innehåller avsnitt 16 av Kntnt Radio. Lyssna nu!
Läs artikeln »Nya rön som marknadsförare behöver känna till
Market automation, remarketing och övervakning på webben. Det strategiska hålrummet. Motvilja till personer och föremål som upplevs komma närmare. Och en omdiskuterad C‑uppsats. Det är något av allt vi tar upp i detta avsnitt av Kntnt radio. Missa det inte!
Läs artikeln »Carin Fredlund om varumärke och journalistik
Rapport från Webbdagarna i Göteborg. Intervju med Carin Fredlund – Sveriges förste och främste journalist som bevakar reklam- och varumärkesfrågor. The Epic Split. Skint inte i Facebook. Och är det relevant att diskutera skillnad mellan content marketing och inbound marketing. Det är några av ämnena i podden. Lyssna nu!
Läs artikeln »Content Marketing World
Pia och Thomas berättar om sina intryck och lärdomar från Content Marketing World – den årliga konferensen i USA om content marketing. Lyssna på avsnittet här!
Läs artikeln »Content marketing business-to-business
Vi pratar med Malin Sjöman om content marketing business-to-business, svar på lyssnarfråga och kommenterar några nyheter under 72 innehållsrika minuter. Lyssna nu!
Läs artikeln »Kntnt radio 11: Publiceringsverktyg (CMS)
Semestern är slut. Skolorna har börjat. Likaså jobben. Och Kntnt Radio är tillbaka med nya avsnitt varannan vecka. I höstens premiäravsnitt pratar vid om publiceringsverktyg, också kallat CMS efter engelskans ”content management system”. Vi pratar också om experiment, bland annat med höstens frukostföreläsningar. Och vad vi har gjort och läst i sommar. Lyssna nu!
Läs artikeln »Paneldiskussion på Content Meetup
Hör Joe Pulizzi berätta hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Lyssna på Lena Hillstedts förklaring till hur Granngården har fått 900 000 medlemmar i sin kundklubb. Och mycket mer i detta specialavsnitt av Kntnt Radio.
Läs artikeln »6 poddar och 4 böcker
Vi tipsar om 6 poddar du kan lyssna på i hängmattan och 4 böcker du kan läsa på stranden i sommar. Vi pratar också om tidningsdöden och vad som kan vara lösningen. Läs och lyssna nu!
Läs artikeln »Granngården på Content Meetup
För sex år sedan sålde Lantmännen sin butikskedja till riskkapitalbolaget EQT. Det blev startskottet för en content marketing satsning som idag har givit dem nästan en miljon kunder i kundklubben. Hör marknadschefen Lena Hillstedt och hennes vapendragare Peter Söderberg, contentbyrån Chiffers vd, berätta i ord och siffror om sin resa.
Läs artikeln »Content marketing
I det sjunde avsnittet av Kntnts podd pratar Pia och Thomas om allt från tidningsdöd till 90-talisters mobilvanor. Men det finns en röd tråd: content marketing. Vi pratar också om att mäta effekten av content marketing, varför så många misslyckas och Berghs School of Communications nya utbildnig Executive Content Marketing. Och en hel del annat därtill. Lyssna själv!
Läs artikeln »Joe Pulizzi på Content Meetup
Joe Pulizzi stod på scen i Göteborgs konserthus den 22 maj. Han var inledningstalare på Content Meetup 2014. I detta specialprogram kan du höra hela hans presentation.
Läs artikeln »