Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Så jobbar SEB med native advertising – intervju med Kerstin Weidstam
Vi pratar content marketing och native advertising med Kerstin Weidstam, som är ansvarig på SEB för detta inom divisionen för privatmarknad och små och medelstora företag i Sverige.
Läs artikeln »Customer Experience Management, CEM/CXM – intervju med Martin Edenström
Vi intervjuar Martin Edenström – expert på system som hjälper dig att hantera dina kunders upplevelse på webben – Customer Experience Managemet (CEM eller CMX). Vi pratar också om publiceringsverktyg – Content Management System (CMS) – och om ehandel. Avsnittet är knappt 54 minuter långt.
Läs artikeln »Varumärken blir publicister i upplevelse-eran
Vi pratar om ”The Experince Era”, om Facebooks ”Trust Engineers”, att gränsen mellan mediaföretag och vanliga företag suddas ut och om Content Inc. Lyssna!
Läs artikeln »Köparens resa – intervju med Pontus Staunstrup
Äntligen! Det har gått nära ett år sedan Thomas föreslog att vi skulle bjuda in Pontus Staunstrup – en av Sveriges främsta inom content marketing. Det var i avsnitt 3 av Kntnt radio. (Gud vad pinsamt det är att lyssna på de allra första programmen…) Det tog lite längre tid än vad vi hoppades på innan stjärnorna stod i rätt position. Men nu blev det av.
Läs artikeln »Så fattar dina köpare beslut – intervju med Erik Modig
Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, berättar om hur köpare fattar sina beslut. Vi berättar också vad vi vet om varför Airbnb inte dök upp på Meg och Marknadschefsdagarna. Lyssna nu!
Läs artikeln »Intervju med Christian Rudolf – SEO-expert
Bästa avsnittet hittills. Thomas och jag har ett mycket bra samtal med Christian Rudolf om Google och sökmotoroptimering (SEO). Lyssna och lär!
Läs artikeln »Så börjar du med content marketing
Thomas berättar hur du ska komma igång med content marketing. Pia berättar mer om Airbnb. Desutom pratar vi om musik i poddradio, diskuterar några artiklar och mer därtill. Lyssna nu!
Läs artikeln »”The Social Media Professor” – intervju med Niklas Myhr
Tänk dig att få sitta ned i en timme och prata om sociala medier och content marketing med The Social Media Professor. Inte en självutnämnd expert. Utan en riktig. En som undervisar MBA-studenter i hela världen i sociala medier och digital marknadsföring. En som har intervjuats av BBC, ABC, CBS, NBC, FOX News, The Washington Post och många fler medier. Och en som toppar Googles sökresultat.
Thomas och jag fick möjligheten i förra veckan när Niklas Myhr besökte Göteborg och talade inför 185 åhörare på Kntnt Frukost. Vi spelade in samtalet för att du ska få möjligheten att ta del av det. Så plugga in hörlurarna och lyssna på avsnitt 22 av Kntnt Radio!
Läs artikeln »Trender 2015
13 trender. Thomas tittar djupt i spåkulan och siar om 2015. Missa det inte!
Läs artikeln »Intervju med Christina Skoglund – digitalchef på Arla Foods
Kntnt radio 20: SAS i hetluften. Sveriges Radios Medierna granskar content marketing. Och samtal med Christina Skoglund – digitalchef på Arla Foods. Lyssna nu!
Läs artikeln »Content marketing är den nya kraften
Kntnt Radio: Var går gränsen mellan content marketing och en redaktionell produkt? Blir marknadsföring och PR allt mer lika varandra? Post- och Telestyrelsen ryter till om cookies. Vad innebär det för dig? Content marketing är den nya kraften. Vilka är vårens föredragshållare på Kntnt Frukost?
Läs artikeln »Robert Rose (CMI) i en längre intervju
Robert Rose är i stan. Vi passade på att prata med honom.
Robert Rose är Chief Strategy Officer på Content Marketing Institute (CMI) och parhäst till Joe Pulizzi. Tillsammans har de skrivit böcker, håller kurser och gör PNR This Old Marketing podden. Robert Rose besökte Göteborg under några dagar för att tala på Kntnts månatliga frukost och hålla en Content Marketing Master Class.
Programmet är 1 timme och 17 minuter kort. Borsett från ”påa” och ”ava” så är det ”100% pure” Robert Rose. God lyssning!
Läs artikeln »