Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Tillbaka efter sommar och semester
Pia och Thomas är tillbaka efter semestern med massor av saker de vill prata om. Lyssna på avsnitt 41 av Kntnt Radio.
Läs artikeln »Daniel Lägersten: Visuell storytelling i content marketing
Hur kan video och film användas i content marketing undrade en lyssnare. Så för att få svar intervjuar vi den prisbelönte tv-producenten Daniel Lägersten.
Läs artikeln »Eva Ersson-Åbom: History marketing (Kntnt radio 39)
Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Actionable © Bensound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Happyrock © Bensound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Who Cares © Sam Brown (CC BY-ND 3.0)
Lars Falk, del 4: Gant och Zeta
Del 4 av 4 om och med Lars Falk. Tillkomsten av byrån OCH. Uppdragen för Gant och Zeta. En anekdot från en segelbåt.
Läs artikeln »Lars Falk, del 3: Falk & Pihl blir DDB
Del 3 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Partners följs av Falk & Pihl som blir DDB. Hur bokförlaget Atlantis blev till. Grillad på bästa tv-tid av Siewert Öholm.
Läs artikeln »Lars Falk, del 2: Falk & Partners och Butlers kokbok
Del 2 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Partners blir en av landets mest framgångsrika byråer. Söndagsmiddagar hos Carl Butler inleder kokboksfloran.
Läs artikeln »Lars Falk, del 1: Från Kalix till Arbmans
Del 1 av 4 om och med Lars Falk. Guldsmedssonen blir journalist. Börjar jobba på Expressens annonsavdelning. Möter Leon Nordin. Och kommer till Arbmans.
Läs artikeln »Sandra Hanson: Lagar som marknadsförare behöver ha koll på
Advokat Sandra Hanson från MarLaw svarar på kluriga frågor om vad du får och inte får som marknadsförare – inte minst på webben. Lyssna och lär!
Läs artikeln »Jörgen Svedberg: varumärken, storytelling och content marketing
Pia och Thomas samtalar med Jörgen Svedberg om varumärken, storytelling och content marketing. Jörgen Svedberg arbetar med varumärkesfrågor på Nine Yards, och är författare till boken ”9 – nio resonemang om varumärken och varumärkeskommunikation”.
Läs artikeln »Böcker att läsa och poddar att lyssna på i sommar
Vi tipsar om sex böcker och tre poddar, berättar vad sommarens åtta avsnitt av Kntnt radio handlar om, och avhandlar ett stickspår om relationsmarknadsföring. Det är innehållet i det 32:a avsnittet av Kntnt radio.
Läs artikeln »Acast om podcasts framtid – intervju med Johan Billgren
1,8 miljoner svenskar – det motsvarar var tredje svensk mellan 20 och 64 år – lyssnar på poddradio varje månad. Det är ett av flera skäl till varför marknadsförare måste vakna upp ur sina snapchat-drömmar och börja podda – och annonsera i andras podcastar. Ett skäl varför många drar sig är svårigheten att mäta effekten av annonsering i poddradio. Det försöker Acast lösa. Vi pratar om detta och om podcasting i allmänhet med Johan Billgren, som är utvecklingschef på Acast och en av grundarna.
Läs artikeln »PostNords native advertising är lika bra som SEB:s
Thomas har tittat närmare på PostNords native advertising på di.se. Vi pratar om skrivblockering. Och Pia sammanfattar StockholmMediaWeek 2015. Lyssna (eller läs) avsnitt 30 av Kntnt radio.
Läs artikeln »