Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Seagull 249638 Y Cocoparisienne Via Pixabay Cc0 1.0

Tillbaka efter sommar och semester

Pia och Tho­mas är till­ba­ka efter semestern med mas­sor av saker de vill pra­ta om. Lyss­na på avsnitt 41 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Daniel Lägersten

Daniel Lägersten: Visuell storytelling i content marketing

Hur kan video och film använ­das i con­tent mar­ke­ting und­ra­de en lyss­na­re. Så för att få svar inter­vju­ar vi den pris­be­lön­te tv-pro­du­cen­ten Dani­el Lägersten.

Läs artikeln »
Eva Ersson åbom

Eva Ersson-Åbom: History marketing (Kntnt radio 39)

Musik: All Alo­ne © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Actio­nab­le © Ben­sound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Hap­py­rock © Ben­sound (CC BY-ND 3.0)
Musik: Who Cares © Sam Brown (CC BY-ND 3.0)

Läs artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 4: Gant och Zeta

Del 4 av 4 om och med Lars Falk. Till­koms­ten av byrån OCH. Upp­dra­gen för Gant och Zeta. En anek­dot från en segelbåt.

Läs artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 3: Falk & Pihl blir DDB

Del 3 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Part­ners följs av Falk & Pihl som blir DDB. Hur bok­för­la­get Atlan­tis blev till. Gril­lad på bäs­ta tv-tid av Siewert Öholm.

Läs artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 2: Falk & Partners och Butlers kokbok

Del 2 av 4 om och med Lars Falk. Falk & Part­ners blir en av lan­dets mest fram­gångs­ri­ka byrå­er. Sön­dags­mid­da­gar hos Carl But­ler inle­der kokboksfloran.

Läs artikeln »
Lars Falk Och Pia Tegborg 2015

Lars Falk, del 1: Från Kalix till Arbmans

Del 1 av 4 om och med Lars Falk. Guld­smeds­so­nen blir jour­na­list. Bör­jar job­ba på Expres­sens annons­av­del­ning. Möter Leon Nor­din. Och kom­mer till Arbmans.

Läs artikeln »
Sandra Hanson Marlaw

Sandra Hanson: Lagar som marknadsförare behöver ha koll på

Advo­kat Sand­ra Han­son från Mar­Law sva­rar på klu­ri­ga frå­gor om vad du får och inte får som mark­nads­fö­ra­re – inte minst på web­ben. Lyss­na och lär!

Läs artikeln »
Jorgen Svedberg

Jörgen Svedberg: varumärken, storytelling och content marketing

Pia och Tho­mas sam­ta­lar med Jör­gen Sved­berg om varu­mär­ken, sto­ry­tel­ling och con­tent mar­ke­ting. Jör­gen Sved­berg arbe­tar med varu­mär­kes­frå­gor på Nine Yards, och är för­fat­ta­re till boken ”9 – nio reso­ne­mang om varu­mär­ken och varumärkeskommunikation”.

Läs artikeln »
Funny 670678 By Screamenteagle Via Pixabay Cc0 1.0

Böcker att läsa och poddar att lyssna på i sommar

Vi tip­sar om sex böc­ker och tre pod­dar, berät­tar vad som­ma­rens åtta avsnitt av Knt­nt radio hand­lar om, och avhand­lar ett stick­spår om rela­tions­mark­nads­fö­ring. Det är inne­hål­let i det 32:a avsnit­tet av Knt­nt radio.

Läs artikeln »
Johan Billgren Acast

Acast om podcasts framtid – intervju med Johan Billgren

1,8 mil­jo­ner svens­kar – det mot­sva­rar var tred­je svensk mel­lan 20 och 64 år – lyss­nar på podd­ra­dio var­je månad. Det är ett av fle­ra skäl till var­för mark­nads­fö­ra­re mås­te vak­na upp ur sina snapchat-dröm­mar och bör­ja pod­da – och annon­se­ra i and­ras podcas­tar. Ett skäl var­för många drar sig är svå­rig­he­ten att mäta effek­ten av annon­se­ring i podd­ra­dio. Det för­sö­ker Acast lösa. Vi pra­tar om det­ta och om podcasting i all­män­het med Johan Bill­gren, som är utveck­lings­chef på Acast och en av grundarna.

Läs artikeln »
Native Adverting Seb Vs Posnord

PostNords native advertising är lika bra som SEB:s

Tho­mas har tit­tat när­ma­re på Post­Nords nati­ve adver­ti­sing på di​.se. Vi pra­tar om skriv­bloc­ke­ring. Och Pia sam­man­fat­tar Stock­holm­Me­di­aWeek 2015. Lyss­na (eller läs) avsnitt 30 av Knt­nt radio.

Läs artikeln »