Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Aja Guldhammer Airbnb

Så marknadsför sig Airbnb med hjälp av communityt – intervju med Aja Guldhammer

Ett starkt com­mu­ni­ty är grund­bul­ten i Airb­nbs mark­nads­fö­ring. Genom att lyf­ta fram histo­ri­er från vär­dar och gäs­ter byg­ger de soci­al trust och får dig och mig att boka vårt boen­de. Om det­ta och myc­ket annat berät­tar Aja Guld­ham­mer, lands­chef för Airb­nb i Nor­den och Neder­län­der­na, för Tho­mas och Pia i avsnitt 49 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Sara Rosengren

Värdeskapande reklam och kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm

Vad är egent­li­gen reklam? För­lo­rar mark­nads­che­fen infly­tan­de? Vad är skill­na­den mel­lan vär­destöd­jan­de reklam och vär­deska­pan­de reklam? Och vad är kom­mu­ni­ka­tions­ka­pi­tal egent­li­gen? Det­ta är bara någ­ra av alla spän­nan­de frå­gor som Sara Rosengren, fors­ka­re vid Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm, pra­tar med Tho­mas och Pia i avsnitt 48 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Balloon 1046658 By Mclac2000 Via Pixabay Cc0 1.0

Sälj vad du tycker

Dags att tän­ka på kun­den, säger Gabri­el­la Myrén i sin fjär­de krö­ni­ka för Knt­nt. Läs eller lyss­na på krö­ni­kan nu.

Läs artikeln »
Advokat Cecilia Torelm Tornberg på advokatbyrån MarLaw

Upphovsrätt och annonsmärkning i sociala medier – intervju med Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw (Kntnt radio 47

Ceci­lia Torelm Torn­berg från advo­kat­by­rån Mar­Law pra­tar om upp­hovs­rätt, annons­märk­ning och myc­ket annat i soci­a­la medi­er med Pia och Tho­mas i det­ta avsnitt av Knt­nt radio.

Läs artikeln »
Alex Mason

Alexander Mason (Cision): Kommunikatören, journalisten och kampen om innehållet

Mark­nads­fö­ring och PR när­mar sig varand­ra, och kom­mu­ni­ka­tö­rens och jour­na­lis­tens rol­ler hål­ler på att för­änd­ras. Vart är bran­schen på väg? Det pra­tar vi om med Alex­an­der Mason, som är kom­mer­si­ell chef på Cision. Vi pra­tar ock­så om Face­books tjuv­nyp. Och tip­sar dig om hur du ska nå ut med ditt bud­skap. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Human 763156 By Pezibear Via Pixabay Cc0 1.0

Kan content marketing leda till constant selling?

Knt­nts gäst­krö­ni­kör Gabri­el­la Myrén är till­ba­ka med en ny betrak­tel­se. Lyss­na eller läs eller båda!

Läs artikeln »
Josefin Kvarnström, försäljningschef på Omni

Josefine Kvarnström: Omni om native advertising

Den Schib­s­ted­t­säg­da nyhets­tjäns­ten Omni drog igång som en star­tup för två år sedan och har redan hun­nit ta emot utmär­kel­ser som bäs­ta nyhets­tjänst och årets inno­va­tion i medi­abran­schen. I det­ta avsnitt hör du Omnis för­sälj­nings­chef Jose­fi­ne Kvar­ström berät­ta hur tjäns­ten fun­ge­rar, vad det kos­tar att annon­se­ra och vad du som fun­de­rar på att tes­ta nati­ve adver­ti­sing bör tän­ka på för att nå enga­ge­mang hos läsarna.

Läs artikeln »
John Ekman

John Ekman: Optimera konvertering online

John Ekman från Con­vers­tio­nis­ta pra­tar om kon­ver­te­rings­op­ti­me­ring med Pia och Tho­mas i det­ta avsnitt av Knt­nt radio. Det hand­lar om webb­psy­ko­lo­gi – att för­stå hur använ­da­re fak­tiskt använ­der din webb­plats – och göra den mer till­ta­lan­de och enkla­re att använ­da. Lyss­na, lär och opti­me­ra sen din webbplats.

Läs artikeln »
Guitar Player By Splitshire

Skapa ditt eget sound

Knt­nts gäst­krö­ni­kör Gabri­el­la Myrén är till­ba­ka med en ny betrak­tel­se. Lyss­na eller läs eller båda!

Läs artikeln »
Kntnts team: Pia Tegborg, Thomas Barregren, Claes Gyllenswärd och Fabian Sörqvist.

Öppenhjärtigt samtal om de gångna två år och framtiden

Två år sedan vi bör­ja­de vår verk­sam­het. Det gör oss modi­ga. Vi bry­ter mot alla reg­ler och pra­tar om oss själ­va. Jag hop­pas det ändå är intres­sant för dig. Vi avslö­jar i vart fall ett och annat om oss själ­va och om vårt kom­man­de verk­tyg Konzilo.

Läs artikeln »
Olympus Digital Camera

Lina Areblad: Om livet som marknadschef på Uber

Lina Are­blad är mark­nads­chef i Sve­ri­ge på taxi­ut­ma­na­ren Uber. Trots att Uber är värl­dens högst vär­de­ra­de star­tup, så finns ing­en mark­nads­bud­get för Sve­ri­ge. Men med hjälp av sitt com­mu­ni­ty väx­er de ändå så att det kna­kar. Hör Lina Are­blad berät­ta hur.

Läs artikeln »
Kronikor Gabriella Myren

Hitta ditt content

Gabri­el­la Myrén är ny krö­ni­kör. Läs pre­miärkrö­ni­kan som hand­lar om att hit­ta sitt eget innehåll.

Läs artikeln »