Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Så marknadsför sig Airbnb med hjälp av communityt – intervju med Aja Guldhammer
Ett starkt community är grundbulten i Airbnbs marknadsföring. Genom att lyfta fram historier från värdar och gäster bygger de social trust och får dig och mig att boka vårt boende. Om detta och mycket annat berättar Aja Guldhammer, landschef för Airbnb i Norden och Nederländerna, för Thomas och Pia i avsnitt 49 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs artikeln »Värdeskapande reklam och kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm
Vad är egentligen reklam? Förlorar marknadschefen inflytande? Vad är skillnaden mellan värdestödjande reklam och värdeskapande reklam? Och vad är kommunikationskapital egentligen? Detta är bara några av alla spännande frågor som Sara Rosengren, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, pratar med Thomas och Pia i avsnitt 48 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs artikeln »Sälj vad du tycker
Dags att tänka på kunden, säger Gabriella Myrén i sin fjärde krönika för Kntnt. Läs eller lyssna på krönikan nu.
Läs artikeln »Upphovsrätt och annonsmärkning i sociala medier – intervju med Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw (Kntnt radio 47
Cecilia Torelm Tornberg från advokatbyrån MarLaw pratar om upphovsrätt, annonsmärkning och mycket annat i sociala medier med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio.
Läs artikeln »Alexander Mason (Cision): Kommunikatören, journalisten och kampen om innehållet
Marknadsföring och PR närmar sig varandra, och kommunikatörens och journalistens roller håller på att förändras. Vart är branschen på väg? Det pratar vi om med Alexander Mason, som är kommersiell chef på Cision. Vi pratar också om Facebooks tjuvnyp. Och tipsar dig om hur du ska nå ut med ditt budskap. Lyssna nu!
Läs artikeln »Kan content marketing leda till constant selling?
Kntnts gästkrönikör Gabriella Myrén är tillbaka med en ny betraktelse. Lyssna eller läs eller båda!
Läs artikeln »Josefine Kvarnström: Omni om native advertising
Den Schibstedtsägda nyhetstjänsten Omni drog igång som en startup för två år sedan och har redan hunnit ta emot utmärkelser som bästa nyhetstjänst och årets innovation i mediabranschen. I detta avsnitt hör du Omnis försäljningschef Josefine Kvarström berätta hur tjänsten fungerar, vad det kostar att annonsera och vad du som funderar på att testa native advertising bör tänka på för att nå engagemang hos läsarna.
Läs artikeln »John Ekman: Optimera konvertering online
John Ekman från Converstionista pratar om konverteringsoptimering med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio. Det handlar om webbpsykologi – att förstå hur användare faktiskt använder din webbplats – och göra den mer tilltalande och enklare att använda. Lyssna, lär och optimera sen din webbplats.
Läs artikeln »Skapa ditt eget sound
Kntnts gästkrönikör Gabriella Myrén är tillbaka med en ny betraktelse. Lyssna eller läs eller båda!
Läs artikeln »Öppenhjärtigt samtal om de gångna två år och framtiden
Två år sedan vi började vår verksamhet. Det gör oss modiga. Vi bryter mot alla regler och pratar om oss själva. Jag hoppas det ändå är intressant för dig. Vi avslöjar i vart fall ett och annat om oss själva och om vårt kommande verktyg Konzilo.
Läs artikeln »Lina Areblad: Om livet som marknadschef på Uber
Lina Areblad är marknadschef i Sverige på taxiutmanaren Uber. Trots att Uber är världens högst värderade startup, så finns ingen marknadsbudget för Sverige. Men med hjälp av sitt community växer de ändå så att det knakar. Hör Lina Areblad berätta hur.
Läs artikeln »Hitta ditt content
Gabriella Myrén är ny krönikör. Läs premiärkrönikan som handlar om att hitta sitt eget innehåll.
Läs artikeln »