Kntnt radio
Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.
Testa någon annans perspektiv
Vår syn på världen är långt ifrån objektiv. Vi tolkar allt utifrån de vi själva är. Och för att inte missa viktiga infallsvinklar kan vi behöva växla synsätt och roller lite oftare. Men hur? Lyssna på Gabriella Myréns senaste poddavsnitt så får du ett klädsamt förslag.
Läs artikeln »Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen
Inklämd mellan två möten intervjuar vi Frida Boisen – digitalchef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, krönikör på Expressen, sociala medier-expert för SVT, flitig föreläsare och författare till boken ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier”. Häng med!
Läs artikeln »Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman
Generationen som är född med mobilen i handen – generation Z – kräver kommunikation som är äkta och ärlig. Övaranalysera inte, utan var mänsklig, skapa ett bra innehåll, så löser sig resten. Det säger medie- och konsumentforskaren Katarina Graffman som under många år har studerat ungas mediekonsumtion.. Hör henne berätta om detta i avsnitt 55 av Kntnt Radio.
Läs artikeln »Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger
Hur du får till din storytelling, vad ”content” faktiskt är och hur content marketing föröder sig själv. Om detta och mycket annat berättar Per Torberger, kommunikationskonsult och skribent med content marketing som specialitet, för Thomas och Pia i avsnitt 54 av Kntnt radio. Lyssna nu!
Läs artikeln »Vem jobbar du för egentligen?
I det åttonde avsnittet av Kntnt Peptalk berättar Gabriella Myrén om ett samtal med en begravningsentreprenör. Vad har det med content markering, undrar du. Tja, du får väl lyssna. 🙂
Läs artikeln »Så jobbar Scania Newsdesk – intervju med Staffan Ekengren
Lean är arbetssättet för Scania. Både på bandet och på kommunikationsavdelningen. Lean är mer än bara ett arbetssätt. Det är ett förhållningssätt. Det handlar om att organisera sitt arbete så att varje sak som produceras, oavsett om det är en lastbil eller en artikel, blir färdig så snabbt som möjligt. Det låter enkelt, men kräver ett helt annat sätt att tänka och arbeta. På Scanias kommunikationsavdelning har man anammat det sättet. I denna intervju berättar Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk, hur de har organiserat sig som en redaktion och jobbar enligt lean. Det här avsnittet av Kntnt Radio vill du inte missa!
Läs artikeln »Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup
Är content marketing verkligen för alla? Litet som stort företag? Och oavsett var på köpresan kunden befinner sig? Ja, det påstår i alla fall Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup i sin nyutkomna bok med samma namn. Lyssna på vårt samtal med de båda författarna här!
Läs artikeln »Det gäller din närvaro
Direktsändning – både bokstavligen och bildligen – handlar Gabriella Myréns krönika och podd om denna gång. Lyssna eller läs, och bli inspirerad.
Läs artikeln »Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr
Bara 3 % av dina följare delar ditt innehåll. Gör gott och tjäna pengar. Inte ens kommunikationsproffs kan se skillnad på redaktionellt innehåll och branded content. Detta och mycket mer pratar Thomas och Pia med Niklas Myhr – känd som ”The Social Media Professor” från USA – om i avsnitt 51 av Kntnt Radio. Så på med lurarna och lyssna nu!
Läs artikeln »2016 enligt 80+ spaningar
Pia och Thomas har läst 80+ spaningar om content marketing och marknadsföring under 2016 och framåt. I årets första avsnitt av Kntnt Radio pratar de om några av de mest spännande spaningarna. Lyssna nu! Länkar till de 80+ källorna finns på Kntnt.com.
Läs artikeln »Jag är naiv. Hjälp eller hurra?
In med fler naiva människor i de svenska styrelserummen: Vansinne eller självklarhet? Flipp eller flopp? Läs eller lyssna på Gabriella Myréns krönika.
Läs artikeln »Bajsa och se vad det blir
Gabriella Myréns femte krönika handlar om att våga kasta sig ut i det okända och se vart det tar en. Lyssna eller läs
Läs artikeln »