Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

Binoculars 962709 1920

Testa någon annans perspektiv

Vår syn på värl­den är långt ifrån objek­tiv. Vi tol­kar allt uti­från de vi själ­va är. Och för att inte mis­sa vik­ti­ga infalls­vinklar kan vi behö­va väx­la syn­sätt och rol­ler lite ofta­re. Men hur? Lyss­na på Gabri­el­la Myréns senas­te pod­dav­snitt så får du ett kläd­samt förslag.

Läs artikeln »
Frida Boisen

Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen

Inklämd mel­lan två möten inter­vju­ar vi Fri­da Boi­sen – digi­tal­chef och ansva­rig utgi­va­re på Bon­ni­er Tid­skrif­ter, krö­ni­kör på Expres­sen, soci­a­la medi­er-expert för SVT, fli­tig före­lä­sa­re och för­fat­ta­re till boken ”Digi­tal suc­cé – så lyc­kas du med soci­a­la medi­er”. Häng med!

Läs artikeln »
Katarina Graffman Kntnt Radio 55

Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman

Gene­ra­tio­nen som är född med mobi­len i han­den – gene­ra­tion Z – krä­ver kom­mu­ni­ka­tion som är äkta och ärlig. Öva­ra­na­ly­se­ra inte, utan var mänsk­lig, ska­pa ett bra inne­håll, så löser sig res­ten. Det säger medie- och kon­su­ment­fors­ka­ren Kata­ri­na Graff­man som under många år har stu­de­rat ung­as medi­e­kon­sum­tion.. Hör hen­ne berät­ta om det­ta i avsnitt 55 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Porträtt av Per Torberger.

Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger

Hur du får till din sto­ry­tel­ling, vad ”con­tent” fak­tiskt är och hur con­tent mar­ke­ting för­ö­der sig själv. Om det­ta och myc­ket annat berät­tar Per Tor­ber­ger, kom­mu­ni­ka­tions­kon­sult och skri­bent med con­tent mar­ke­ting som spe­ci­a­li­tet, för Tho­mas och Pia i avsnitt 54 av Knt­nt radio. Lyss­na nu!

Läs artikeln »
Gravkapellet I Hässleholm Med Kista Förberedd För Kristen Begravningsgudstjänst By David Castor Via Wikipedia Cc0 1.0

Vem jobbar du för egentligen?

I det åtton­de avsnit­tet av Knt­nt Pep­talk berät­tar Gabri­el­la Myrén om ett sam­tal med en begrav­nings­ent­re­pre­nör. Vad har det med con­tent mar­ke­ring, und­rar du. Tja, du får väl lyssna. 🙂

Läs artikeln »
Staffan Ekengren

Så jobbar Scania Newsdesk – intervju med Staffan Ekengren

Lean är arbets­sät­tet för Sca­nia. Både på ban­det och på kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning­en. Lean är mer än bara ett arbets­sätt. Det är ett för­håll­nings­sätt. Det hand­lar om att orga­ni­se­ra sitt arbe­te så att var­je sak som pro­du­ce­ras, oav­sett om det är en last­bil eller en arti­kel, blir fär­dig så snabbt som möj­ligt. Det låter enkelt, men krä­ver ett helt annat sätt att tän­ka och arbe­ta. På Sca­ni­as kom­mu­ni­ka­tions­av­del­ning har man anam­mat det sät­tet. I den­na inter­vju berät­tar Staf­fan Ekengren, Head of Sca­nia News­desk, hur de har orga­ni­se­rat sig som en redak­tion och job­bar enligt lean. Det här avsnit­tet av Knt­nt Radio vill du inte missa!

Läs artikeln »
Content Marking For Alla

Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup

Är con­tent mar­ke­ting verk­li­gen för alla? Litet som stort före­tag? Och oav­sett var på köpre­san kun­den befin­ner sig? Ja, det påstår i alla fall Joa­kim Arham­mar och Pon­tus Staun­strup i sin nyut­kom­na bok med sam­ma namn. Lyss­na på vårt sam­tal med de båda för­fat­tar­na här!

Läs artikeln »
Concert 974418 By Techline Via Pixabay Cc0 1.0

Det gäller din närvaro

Direkt­sänd­ning – både bok­stav­li­gen och bild­li­gen – hand­lar Gabri­el­la Myréns krö­ni­ka och podd om den­na gång. Lyss­na eller läs, och bli inspirerad.

Läs artikeln »
Niklas Myhr

Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr

Bara 3 % av dina föl­ja­re delar ditt inne­håll. Gör gott och tjä­na peng­ar. Inte ens kom­mu­ni­ka­tions­proffs kan se skill­nad på redak­tio­nellt inne­håll och bran­ded con­tent. Det­ta och myc­ket mer pra­tar Tho­mas och Pia med Niklas Myhr – känd som ”The Soci­al Media Pro­fes­sor” från USA – om i avsnitt 51 av Knt­nt Radio. Så på med lurar­na och lyss­na nu!

Läs artikeln »
New Years Day 727770 By Geralt Via Pixabay Cc0 1.0

2016 enligt 80+ spaningar

Pia och Tho­mas har läst 80+ spa­ning­ar om con­tent mar­ke­ting och mark­nads­fö­ring under 2016 och fram­åt. I årets förs­ta avsnitt av Knt­nt Radio pra­tar de om någ­ra av de mest spän­nan­de spa­ning­ar­na. Lyss­na nu! Län­kar till de 80+ käl­lor­na finns på Knt​nt​.com.

Läs artikeln »
Baby 933097 By Tookapic Via Pixabay Cc0 1.0

Jag är naiv. Hjälp eller hurra?

In med fler nai­va män­ni­skor i de svens­ka sty­rel­se­rum­men: Van­sin­ne eller själv­klar­het? Flipp eller flopp? Läs eller lyss­na på Gabri­el­la Myréns krönika.

Läs artikeln »
Aron 920236 By Bessi Via Pixabay Cc0 1.0

Bajsa och se vad det blir

Gabri­el­la Myréns fem­te krö­ni­ka hand­lar om att våga kas­ta sig ut i det okän­da och se vart det tar en. Lyss­na eller läs

Läs artikeln »