Kntnt radio

Kntnt Radio är vår podcast. Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound försäljning i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera.

 Mg 3309 2

Du misslyckas utan prenumeranter

Pre­miär för Pon­tus vs Tho­mas – ett nytt inslag i Knt­nt Radio. Varan­nan vec­ka möts i en holm­gång Pon­tus Sta­nun­strup och Tho­mas Bar­re­gren – två av Sve­ri­ges främs­ta exper­ter på con­tent mar­ke­ting. Vi får höra en inten­siv dis­kurs när de går de på dju­pet med en aktu­ell arti­kel, byter (och ibland bry­ter) åsik­ter och avtäc­ker nya insik­ter. De väl­jer arti­kel varan­nan gång. Först ut är Pon­tus, som har valt Joe Puliz­zis arti­kel ”Pre­pa­re to Be Igno­red if You Don’t Have Sub­scrip­tion Goals”.

Läs artikeln »
Andera Thun Och Johan Ran

Content marketing och reservdelar

Con­tent mar­ke­ting-case; Head of Glo­bal Mar­ke­ting & Com­mu­ni­ca­tions för Orio, före det­ta Saab Parts, berät­tar hur de för­flyt­tar varu­mär­ket från ingen­jörs­dri­vet reserv­dels­fö­re­tag till modernt serviceföretag.

Läs artikeln »
263h

Fyra insikter som nåddes i avskalat lugn.

Gabri­el­la berät­tar hur hon rasa­de ihop fre­da­gen som semestern bör­ja­de. Men nu är hon till­ba­ka igen och med sig har hon fyra insik­ter som hon delar med sig i hös­tens förs­ta avsnitt av Knt­nt Pep­talk. Hör hen­nes krö­ni­ka i hen­nes podd eller läs den på Knt­nts sajt.

Läs artikeln »
Cleveland

Rapport från Content Marketing World 2016

Pia och Tho­mas har flu­git till Cle­ve­land, Ohio, USA för att del­ta på årets upp­la­ga av värl­dens främs­ta kon­fe­rens för con­tent nör­dar och and­ra som är intres­se­rad av con­tent mar­ke­ting – Con­tent Mar­ke­ting World. Under fyra dagar rap­por­te­rar de dag­li­gen om det mest spän­nan­de från kon­fe­ren­sen och allt som hän­der runt omkring.

Läs artikeln »
Haralds Sjobod

Kick-off

Till­ba­ka. Efter långt som­mar­lov från blog­gan­det och pod­dan­det är vi till­ba­ka. Och pas­san­de nog bör­jar vi med en kick-off. Vår egen.

Stopp! Du var på väg att slu­ta läsa där, eller hur? Gör inte det. Jag för­står att det inte är spän­nan­de att få veta att årets kick-off var på Smögen, att vi åkte ut till Hållö, bada­de i mar­mor­bas­säng­en och såg spår efter kap­ten Hen­rik Schol­lins döds­krach med en DC3 under and­ra världs­kri­get, och att vi åt god mat och sov gott på Pen­sio­nat Bryg­gan. Ing­et av det ska jag berät­ta. Lovar.

Jag vill bara slå ett slag för avsnitt 62 av Knt­nt Radio – Sve­ri­ges älds­ta mark­nads­fö­rings­podd (tror jag). Lik­som efter fjol­å­rets kick-off tillå­ter vi oss att pra­ta om oss själva.

Vän­ta! Nu var du på väg att slu­ta läsa igen, eller hur? Men innan du bestäm­mer dig för att lyss­na eller inte så ber jag dig att fun­de­ra på om något av det­ta kan intres­se­ra dig:

Tre insik­ter om mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion i all­män­het och con­tent mar­ke­ting i synnerhet.

Kon­zi­lo änt­li­gen klar för att släp­pas. Hör histo­ri­en bakom och var­för du inte ska mis­sa det­ta verktyg.

Fun­de­ring­ar om hös­tens inne­håll och kom­man­de event från oss.

Om något av det­ta intres­se­rar dig så tyc­ker jag du ska lyss­na på avsnitt 62 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Alexander Jute At Marlaw

Måste content marketing annonsmärkas?

Influ­ence mar­ke­ting, bran­ded con­tent, nati­ve adver­ti­sing och con­tent mar­ke­ting hand­lar alla om att påver­ka en mål­grupp med inne­håll som inte skri­ker reklam. Syf­tet är lite som famil­jen Wal­len­bergs val­språk; att ver­ka utan att synas. Det kom­mer lätt i kon­flikt med mark­nads­fö­rings­la­gen som krä­ver att det tyd­ligt ska fram­gå att det är frå­ga om mark­nads­fö­ring och vem som sva­rar för den.

Det­ta har upp­märk­sam­mats myc­ket på sista tiden. Men det har näs­tan all­tid hand­lat om vad influ­encers skri­ver på sin blogg och i soci­a­la medi­er och säger i sin vide­o­ka­nal. Inte myc­ket har sagts om nati­ve adver­ti­sing, spons­rat inne­håll och annan form bran­ded con­tent. Och näs­tan ing­et om con­tent mar­ke­ting. Så det är inte lätt att veta.

Mås­te con­tent mar­ke­ting annonsmärkas?

I dagens avsnitt av Knt­nt Åsikt ring­er vi upp våra vän­ner på advo­kat­by­rån Mar­law, och frå­gar vad som gäller.

Läs artikeln »
New York By Thomas Barregren Via Kntnt

Spelmekanismen som förändringsledare: Roligt blir nyttigt.

Vårens sista krö­ni­ka sig­ne­rad Gabri­el­la Myrén hand­lar om för­änd­ring och spel­me­ka­nis­mer som driv­kraft bakom för­änd­ring. Krö­ni­kan är inra­mad av en berät­tel­se om en USA-resa för många år sedan. En resa lika krav­lös som en åtta­å­rings som­mar­lov. Lyss­na och njut.

Läs artikeln »
Epic Content Marketing 2016 3 2 5

ROI och content marketing – med Michael Brenner

Är con­tent mar­ke­ting lön­samt? Det är en frå­ga som många brot­tas med. Och den som bäst kan besva­ra frå­gan, eller rät­ta­re sagt kan hjäl­pa dig att besva­ra frå­gan, är Michael Bren­ner. Han är för­fat­ta­re till boken Con­tent For­mu­la som berät­tar hur. Boken är base­rad på Michaels egna mång­å­ri­ga erfa­ren­he­ter från Niel­sen, SAP och NewsCred, samt från kun­der till hans bolag Mar­ke­ting Insi­der Group. I avsnitt 60 av Knt­nt Radio sam­ta­lar Tho­mas och jag med Michael Bren­ner om con­tent mar­ke­ting och mätbarhet.

För­u­tom inter­vjun med Michael Bren­ner hin­ner Tho­mas och jag ock­så pra­ta lite om Epic Con­tent Mar­ke­ting i Oslo och Bang for the Buck i Stock­holm och en del annat.

Ett grymt intres­sant avsnitt utlovas.

Läs artikeln »
Frida3

Så kan du jobba med bloggare i din marknadsföring – med Frida Ramstedt

Hur ser en blog­ga­res var­dag ut? Och hur kan hen för­sör­ja sig? Hur ser affärsmo­del­len ut? Och vad skall jag tän­ka på om jag vill anli­ta en blog­ga­re för att mark­nads­fö­ra mina produkter? 

Vill du veta sva­ren skall du lyss­na på årets inred­nings­blog­ga­re Fri­da Ram­s­tedt som allt­se­dan 2005 dri­ver Tren​den​ser​.se – en av Skan­di­na­vi­ens störs­ta inred­nings­blog­gar med över 200 000 uni­ka besö­ka­re i månaden!

Läs artikeln »
2966692245 8334fcdecc O By Elga Cappellari Via Flickr Cc By Sa 2.0

Vill du leverera stort? Håll det enkelt.

Kanske inte ett Hal­lelu­ja-moment men väl en aha-upp­le­vel­se inne på en liten ita­li­ensk källartrat­to­ria vid Gar­da­sjön. Gabri­el­las tion­de krö­ni­ka ägnas åt de små detal­jer­nas evan­ge­li­um. Nu snac­kar vi leverans!

Läs artikeln »
Agneta Olsson

Super Content Marketing och andra spännande konferenser – med Agneta Olsson och Erik Modig

Reflek­tio­ner efter Super Con­tent Mar­ke­ting, tips på kom­man­de kon­fe­ren­ser 2016 och många spän­nan­de stick­spår, när Agne­ta Ols­son – mång­å­rig mark­nads­chef inom livs­me­dels­in­du­strin, före­lä­sa­re och för­fat­ta­re – och Erik Modig – fors­ka­re på Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm – Pia och Tho­mas sam­ta­lar i avsnitt 58 av Knt­nt Radio.

Läs artikeln »
Joakim Eklund

Spel i marknadsföring – intervju med Joakim Eklund

Hör Joa­kim Eklund för­kla­ra vad gami­fi­ca­tion egent­li­gen är, hur du kan använ­da det i din mark­nads­fö­ring och hur det går till när ett spel blir till. 

Läs artikeln »